#

3 دسامبر 2018 بدون نظر 1709 بازدید

رنگ فضای نشیمن

رنگ فضای نشیمن بی تردید یکی از مهم ترین مسائل است، پس نحوه ی اجراء آن بسیار مهم است. در رنگ آمیزی پذیرایی فقط رنگ دیوار ها اهمیت ندارد بلکه هارمونی و تطبیق رنگ دیوارها با وسایل هم بسیار اهمیت دارد. به طور مثال اگر رنگ تیره برای دیوار ها انتخاب کردید بهتر است از رنگ های روشن برای مبلمان پذیرایی استفاده کنید. در این مطلب تلاش بر این است که چند ترکیب رنگ مناسب برای بخش نشیمن ارائه شود.

پیشنهاداتی برای رنگ فضای نشیمن

اولین پیشنهاد، استفاده از سبز و آبی فیروزه ای برای رنگ فضای نشیمن است. در این تصویر شاهد این امر هستیم که دیوار ها به رنگ خنثی خاکستری در آمدند و برای مبلمان هم از همین رنگ استفاده شده ولی برای خارج شدن از یکنواختی، از رنگ های آبی و بنفش برای کوسن ها استفاده شده و از رنگ آبی فیروزه ای برای لوستر استفاده شده.

استفاده ی هوشمندانه از رنگ خنثی در کنار رنگ های زنده تصویر زیبایی را بوجود آورده است. اگر همه ی دکور به رنگ خنثی بود و یا دیوار ها و مبل ها تماما به رنگ آبی و بنفش بودند شاهد منظره خوبی نبودیم. تناژهای رنگی مشابه این ها هم می توانند در این ترکیب قرار گیرند به طور مثال رنگ سبزآبی که همیشه جذابیت خود را دارد می تواند حتی به عنوان رنگ قاب عکس هم به عنوان یک رنگ فضای نشیمن به جذابیت محیط بیافزاید.

رنگ فضای نشیمن

 صورتی در تفکر عمومی مناسب برای فضاهای دخترانه است اما با ترکیب با رنگ های خنثی می تواند انتخاب خوبی برای رنگ فضای نشیمن باشد. رنگ خنثی ای که با رنگ صورتی بسیار زیبا می شود رنگ کرم است. البته که منظور یک تناژ رنگی از سفید است که می تواند شامل رنگ سفید،کرم و یا طوسی تیره باشد. به دلیل روشن بودن ابن ترکیب رنگی اگر در کنار آن از مبلمان تیره هم استفاده کنید مانعی ندارد.

در این تصویر شاهد این هستیم که برای دیوارها از رنگ کرم استفاده شده و برای پرده و کوسن ها از رنگ صورتی استفاده شده، همان طور که در تصویر هم مشخص است این دیزاین فوق العاده زیبا و مناسب برای محیط های کوچک است.

رنگ فضای نشیمن

برای رنگ فضای نشیمن ، نارنجی رنگی خیره کننده و غالب است. که این عامل باعث می شود تا رنگ نارنجی را زیاد در محیط های داخلی نبینیم ولی رنگی است که اگر به جا از آن استفاده شود، فوق العاده زیبا خواهد بود. اگر در استفاده از این رنگ تردید دارید، می توانید یک رنگ خنثی را برای رنگ غالب استفاده کنید و از رنگ نارنجی به عنوان رنگ مکمل فضا استفاده شود.

عکس زیر نشان دهنده ی این مورد است که میزان رنگ نارنجی حتی به مقدار کم هم می تواند چه تاثیر بالایی بر فضا داشته باشد. اگر مایل هستید یک محیط مدرن را بوجود بیاورید این رنگ متناسب با علایقه ی شما است. از خانواده ی این رنگ به رنگ آجری هم می شود اشاره کرد. این رنگ یک حالت سنتی را به فضا می دهد، این حس به دلیل رنگ خود آجر است که با معماری سنتی ما عجین شده است و یک محیط سنتی را برای ما تداعی می کند.

رنگ فضای نشیمن

استفاده از رنگ سبز برای افرادی پیشنهاد می شود که علاقه به طبیعت دارند و دوست دارندهمان حال و هوا را در منزل داشته باشند. مکمل این رنگ همان طور که در طبیعت هم دیده می شود رنگ چوب است که البته هم قهوه ای روشن را شامل می شود و هم تیره ولی اگر سبز تیره را انتخاب می کنید.

بهتر است برای رنگ فضای نشیمن از رنگ کرم در کنار آن استفاده کنید و اگر از سبز روشن استفاده می کنید می توانید از رنگ قهوه ای استفاده کنید. در این تصویر هم کاملا این مبحث روشن می شود که رنگ سبز تیره در کنار رنگ چوب به چه اندازه چشم نواز است و حتی برای بیشتر کردن رنگ سبز از گیاه هم برای این تمر استفاده کرده است.

رنگ فضای نشیمن

رنگ زرد هم مانند رنگ نارنجی در دسته ای از رنگ هاست که باید با احتیاط از آن استفاده شود ولی یک استفاده ی درست از آن می تواند یک محیط بسیار زیبا را فراهم کند. از این رنگ نباید زیاد استفاده شود زیرا پس از مدتی شما را خسته و دل زده می کند. همان طور که در تصویر مشخص است رنگ سفید برای رنگ زمینه انتخاب شده و به صورت محدود از رنگ زرد به عنوان رنگ پرده، فرش و کوسن انتخاب شده است. این تلفیق رنگ فضای نشیمن برای محیط های کوچک و کم نور بسیار مناسب است زیرا فضا را دلباز و بزرگ نشان می دهد.

رنگ فضای نشیمن

رنگ قرمز رنگی است که با توجه به رنگی که در زمینه آن قرار می گیرد هم می تواند برای سبک مدرن استفاده شود و هم سبک کلاسیک، اگر مانند عکس زیر در کنار رنگ سفید و مشکی قرار گیرد یک فضای مدرن را تداعی می کند ولی اگر در کنار رنگ طلایی و سفید و مشکی قرار گیرد فضا را کاملا کلاسیک می کند. در مورد این سبک هم این مورد صادق است که اگر بیش از حد از این رنگ در فضا استفاده شود نه تنها زیبایی ندارد بلکه بعد از مدت کوتاهی بسیار خسته کننده می شود و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد به طور کلی انتخاب مناسبی برای رنگ فضای نشیمن نیست.

رنگ فضای نشیمن

یکی دیگر از انتخاب های رنگ فضای نشیمن که پر طرفدار است، رنگ مشکی، طلایی و سفید است. این تلفیق بسیار زیبا و خیره کننده است. البته از رنگ مشکی به عنوان رنگ غالب نباید استفاده شود هم فضا را کوچک می کند و هم یک حس خفگی را به همراه دارد بهتر است از رنگ مشکی برای مواردی مانند یک دیوار کوچک یا یک وسیله ی تکی استفاده شود.

رنگ فضای نشیمن

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *