#


رنگ و نقاشی ساختمان

13 نوامبر 2018 بدون نظر 4121 بازدید

رنگ و نقاشی ساختمان

برای انجام نقاشی دیوارهای یک ساختمان مقدماتی لازم است که در ابتدا باید آن ها را فراهم کرد. قدم اول تمیز کردن سطوح دیوارها است. در گام بعدی قسمت هایی از دیوار که دارای ترک و خرابی هستند باید بتونه شوند. بخش هایی از دیوار که پوسته پوسته شده اند را باید سمباده زد تا سطح دیوار صاف شود. بعد از انجام این امور سطح اولیه از رنگ که اصطلاحا آستر نام دارد روی دیوار ها زدهه می شود سپس بنا به نیاز پوشش روی دیوار ها دست دوم و یا سوم رنگ بر روی سطوح زده می شود. رنگ های ساختمانی تنوع بالایی دارند که در این مطلب به توضیح انواع آن می پردازیم. برای شروع نقاشی بهتر است از رنگ سقف ها شروع کنید. انتخاب رنگ مناسب برای یک محیط بسیار مهم است. اگر رنگ خاصی را مد نظر دارید می توانید رنگ های پایه را با هم ترکیب کنید و به رنگ دلخواهتان برسید. همین طور می توانید طرح های دلخواهتان را روی دیوار نقاشی کنید.

رنگ پلاستیک

از مرسوم ترین و قدیمی ترین نوع رنگ های ساختمانی است. رنگی که برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده می شود نه باید رقیق باشد نه باید غلیظ باشد. اگر رنگ غلیظ باشد رنگ درست روی سطح پخش نمی شود واگر رقیق باشد رنگ از روی سطح سرازیر می شود. رنگ های غلیظ جای قلمو به رویشان می ماند و پس از خشک شدن جلوه جالبی ندارند. از مزیت های این رنگ این است که حلال آن آب است و نیازی ده حلا ل های نفتی ندارد. از معایب آن این است که قابل شست و شو نیستند، قابل استفاده بر روی نرده ها و آهن آلات نیستند.این نوع رنگ ها سریع خشک می شوند بیشترین نوع استفاده این رنگ ها در سقف ساختمان هاست و رنگ های مات دارند.

رنگ های روغنی

این دسته از رنگ ها هم جزء رنگ های قدیمی هستند. قابل شست و شو هستند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای دیوار ها هستند و در صورت کثیف شدن می توان آن ها را تمیز کرد. ازاین نوع رنگ ها برای فلز هم می توان استفاده کرد.تنوع در این رنگ ها بیشتر است شامل سه دسته مات، نیمه مات و براق می شوند. پوشش بسیار خوبی برای سطوح هستند و برای ارب ها و پنجره ها هم استفاده می شوند. براق بودن این رنگ ها باعث می شود نور را منعکس کنند و معایب به روی دیوار را بیشتر نشان دهند. رنگ های روغنی مات درصد قابل شست و شو بودنشان کمتر از رنگ های روغنی براق هستند و میزان پوشانندگی یشان کمتر از رنگ های روغنی براق است به همین دلیل در اکثر اوقات از رنگ های روغنی براق برای دیوار ها استفاده می شود.

رنگ مولتی کالر

رنگ های مولتی کالر برای اجرا بر روی تمامی سطوح مناسب اند برای سطوحی مانند گچ، سیمان، سنگ و. … مناسب اند. بافت خاص این رنگ باعث می شود که مشکلات سطح کمتر به نظر آید. این پوشش آلودگی کمتری را به خود جذب می کنند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای محل های پر رفت و آمد هستند. اگر سطوح با این متریال دچار آسیب شوند به راحتی و با حداقل هزینه و مواد می توان آن را ترمیم کرد.

رنگ بلکا

رنگ بلکا از دسته ررنگ های مقرون به صرفه از نظر اقتصادی هستند و برای مناطق سردسیر و دارای رطوبت جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری ها هستند. این متریال از نوعی پوشش سلولوزی ساخته شده و چون الیاف هم در درون خود دارد می تواند عایق حرارت و صدا هم باشد. از نکات مثبت این متریال این است که نیازی به زیر ساز ندارد. قابل شست وشو هستند و دارای تنوع بالا در طرح و رنگ هستند.

رنگ پتینه

پتینه به نوعی هنر محسوب می شود و بواسطه هنر شخص انجام می شود و محدود به محصولات کارخانه ای نمی شود و نوعی طراحی دکوراتیو محسوب می شود. از نکات مثبت آن این است که قابل شست و شو هستند.

رنگ اکرلیک

رنگ های اکرلیک از تنوع بالایی برخوردار هستند. به دلیل غلظت بالای رنگ پوشانندگی خوبی دارند. این نوع رنگ ها هم انواع مختلفی از جمله مات، براق و نیمه براق دارند.از نکات مثبت آن قابل شست و شو بودن است و می توانند جایگزین مناسبی برای رنگ های روغنی باشند. از این نوع رنگ ها برای درب ها و پنجره ها نمی توان استفاده کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *