#

رنگ-سال-98
26 نوامبر 2018 بدون نظر 1537 بازدید

رنگ سال 98

با توجه به این که چند ماه به سال جدید مانده است شاید فکر کنید که برای معرفی رنگ سال مقداری زود باشد، با این حال متخصصان گروه پانتون همیشه رنگ سال را زودتر پیش بینی می کنند. در سال 2018 رنگ فرابنفش جایگاه خود را تثبیت کرد ولی همه به دنبال این هستند که رنگ سال 2019 را متوجه شوند. بیشترین استفاده رنگ سال در لباس و رنگ مو نشان داده می شود. برای شناخت رنگ سال 98 باید تقریبا یک ماه دیگر منتظر ماند زیرا رنگ سال میلادی در آخر آذر ماه اعلام می شود. اما پیش بینی در این زمینه زیاد است و احتمال وجود رنگ های شاد زیاد است.
گروه پانتون تا به حال دو رنگ را پیش بینی کرده اند، این پیش بینی ها برای تولید کنندگان مبلمان، طراحان لباس و طراحان دکوراسیون داخلی مهم است.

پرسمن نائب رئیس گروه پانتون می گوید: ما الگو های رفتاری مردم را پیگیری می کنیم و طبق آن ها رنگ ها را پیش بینی می کنیم و به دلیل تنوع بالای رنگ ها در زندگی امروزی ما مردم را به یک رنگ خاص سوق می دهیم. این امر باعث می شود که صنعت مد هدفمند تر شود و ما شاهد آینده ای رنگارنگ باشیم.

طبق پیش بینی های گروه پانتون رنگ سال 2018 برگرفته از ایده ی خوردن است و بر این باورند که رنگ های گرم باعث ایجاد اشتها می شوند. این رنگ ها شامل رنگ های شادی مثل قرمز، نارنجی و بنفش هستند. رنگ های کاراملی و کرمی محیط را خوشمزه می کنند و در کنار رنگی مانند سبز تعادل را بوجود می آورند. پس می توان منتظر یک رنگ از ترکیب این رنگ ها بود.
رنگ های خنثی همیشه طرفداران خاص خود را دارند و همین طور که از ظاهرشان پیدا است، رنگ های اساسی هستند و دوام بالایی دارند و هیچ وقت از مد افتاده نمی شوند. در گروه این رنگ ها می توان رنگ سفید را هم در نظر گرفت. در کنار رنگ سفید رنگ شتری خود را بیشتر نشان می دهد، بدون محدودیت و اصول خاصی می توان رنگ های قرمز، طوسی، مشکی و .. را در کنار این رنگ ها به کار برد.
زرد، نارنجی از جمله رنگ هایی هستند که محبوبیت جهانی دارند و در کنار رنگ های خنثی مثل سیاه، سفید، خاکستری و …. می توانند جلوه بسیار زیبایی داشته باشند. پس با توجه به گفته های گروه پانتون می توان حدس زد که رنگ امسال رنگی از گروه رنگ های اشتها آور و رنگ های خنثی است.

 

مهم ترین عامل برای انتخاب رنگ قبل از موعد مسئله انتخاب رنگ برای لباس و طراحان لباس است. با توجه به موارد گفته شده می توان رنگ لباس، مو، مدل مو و هر عامل دیگری مرتبط با مد را از دیدگاه این گروه پیش بینی کرد ولی اگر می خواهید برای انتخاب رنگ مطمئن قدم بردارید باید تا یک ماه دیگر منتظر بمانید. برای درک بهتر ترکیب رنگ های اشتها آور با رنگ های خنثی می توان از نمونه های موردی استفاده کرد. به طور مثال ترکیب رنگ جگری که در گرو رنگ های اشتها آور است در کنار رنگ های پاستیلی جلوه بصری زیبایی را دارد. از نمونه های دیگر استفاده ی رنگ کاراملی که آن هم در زیر شاخه ی رنگ های اشتها آور است در کنار رنگ طوسی مایل به سبز، می تواند بسیار زیبا به نظر بیاید. اگر می خواهید محیط را در هنگام وجود رنگ های اشتها آور متعادل تر کنید می توانید از رنگ سیاه برای تعادل استفاده کنید که رنگ سیاه در گروه رنگ های خنثی قرار دارد. تعدیل در محیط را می توان به در کنار هم قرار دادن رنگ قرمز و سبز هم انجام دهید. این ها راه کارهایی هستند که اگر طبق پیش بینی گروه پانتون یکی از رنگ های گروه اشتها آور، به عنوان رنگ سال انتخاب شد، شما به راحتی بتوانید محیط را بسیار زیبا و دلچسب کنید همین طور این پیشنهادات برای ست کردن لباس ها هم بسیار مناسب است. استفاده از رنگ های اشتها آور به شدت محیط را گرم و صمیمی نشان می دهد. استفاده از این طیف رنگ ها مخصوصا اگر در محیط های غذا خوری و یا آشپزخانه ی خانه ها استفاده شوند به هدف بالا بردن اشتها بسیار کمک می کند. این رنگ ها می توانند در غالب رنگ ظروف هم در آشپزخانه در بیایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *