#


راهکارهای رفع نم و بازسازی ساختمان

بازسازی-ساختمان
28 ژانویه 2019 بدون نظر 1571 بازدید

راهکارهای رفع نم و بازسازی ساختمان

یکی ازمشکلاتی که همیشه باعث بازسازی ساختمان ها شده نم و رطوبت موجود در دیوارهاست. پس بهتر است راهکارهایی در زمینه جلوگیری و یا تعمیر این نوع آسیب ها را بدانیم. در این مطلب سعی می کنیم به توضیح در این مورد بپردازیم.

مراحل بازسازی ساختمان به دلیل وجود نم در دیوارها

اولین و مهم ترین نکته این است که نم و رطوبت را قبل از بازسازی ساختمان کاهش دهیم. یکی از راحت ترین راه ها برای کاهش رطوبت باز کردن درب ها و پنجره ها برای ایجاد جریان هوا در داخل ساختمان است و اینکه اگر از وسایلی برای افزایش رطوبت در فضا استفاده می کنید، استفاده از این وسایل را متوقف کنید.

بازسازی ساختمان

مورد دیگری که در به وجود آمدن نم در دیوارهاست و ممکن است زیاد به چشم نیاید این است که امروزه به دلیل جا نداشتن در بیرون از خانه برای خشک کردن لباس ها، مجبور به پهن کردن لباس ها در داخل خانه هستند و این امر باعث جذب رطوبت لباس ها توسط گچ دیوارها می شود.

در بعضی از خانه ها برای تمیز کردن دیوارها از آب و مایع شوینده استفاده می شود و انجام این کار به دفعات باعث از بین رفتن رنگ، ایجاد نم در دیوار و عاملی برای بازسازی ساختمان می شود. برای این که بتوانیم بازسازی ساختمان را مطمئن تر انجام دهیم باید علت به وجود آمدن نم و رطوبت را متوجه شویم.

بازسازی ساختمان

شناخت نم و رطوبت برای بازسازی ساختمان

اگر شاهد آن بودید که دیوار منزل شما تغییر شکل داده و یا دیوار ترک برداشته و یا پوسته پوسته شده است باید به دنبال راهکاری برای متوقف کردن نم باشید. اولین گمان این است که ترکیدگی و یا نشت از لوله ای در همسایگی و یا در منزل شما باشد. در بسیاری از موارد ممکن است نشت آب بسیار کم و جزئی بوده باشد ولی این نشت به مرور زمان به پی نفوذ کند و باعث نشست ساختمان شود و یا به دیوار نفوذ کند و باعث آسیب به گچ دیوار شود.

امروزه برای بازسازی ساختمان ها و سهولت در کار از دستگاه هایی برای پیدا کردن ترکیدگی و نشتی در ساختمان استفاده می کنند. استفاده از این دستگاه ها باعث می شود که جایی از ساختمان بی مورد کنده و تخریب نشود و با نشان دادن جای درست نشتی فقط به تخریب همان محل پرداخت.

بازسازی ساختمان

مورد دیگری که باعث به وجود آمدن نم در دیوار می شود نفوذ باران به داخل ساختمان است. آب باران و یا برف با پیدا کردن کوچکترین راهی به داخل خانه ورود پیدا می کنند و باعث تخریب فضای داخلی می شوند و باعث لزوم اجرای بازسازی ساختمان می شود.

نقص در لوله کشی ساختمان ها هم باعث تخریب ساختمان می شود. ممکن است یک بخشی از لوله های آب، تاسیسات و یا فاضلاب به مشکل بر خورده باشد و باعث نم در ساختمان شود و عاملی برای بازسازی ساختمان باشد. حتی در وسایل کاربردی که در حمام، آشپزخانه و یا دستشویی استفاده می شوند ممکن است در اتصالشان به سیستم تخلیه فاضلاب و یا سیستم لوله کشی آب مشکلی ایجاد شود و باعث نشت آب به داخل فضا شوند.

در مواردی که نم به طبقه پایین تر نفوذ می کند اولین حدسی که به وجود می آید وجود آسیب در عایق کف سقف، حمام، توالت و آشپزخانه است، که عموما از قیرگونی برای عایق این فضاها استفاده می شود. ولی بهتر است قبل از جمع کردن کف سرویس ها و یا آشپزخانه از علت به وجود آمدن این مشکل مطمئن شویم و بعد شروع به تخریب و یا بازسازی ساختمان کنیم.

چگونگی شناخت نم برای بازسازی ساختمان

اگر دیوار مد نظر شما یک دیوار داخلی است با دست زدن به دیوار و یا فشار آوردن به دیوار به واسطه دست این کار انجام شود، اگر نم از پایین باشد پس در اکثر مواقع مشکل از درون ساختمان شماست ولی اگر نم از بالای دیوار شروع شده باشد مشکل از طبقه بالا می تواند باشد.

بازسازی ساختمان

حالت دیگری که وجود دارد این است که دیواری که در اشتراک با همسایگی شما قرار دارد دچار نم شده باشد که در این حالت به احتمال زیاد نفوذ نم از طریق همسایگی شما انجام گرفته است و اگر د طبقه بالا و یا در کنار شما همسایگی وجود ندارد درز و یا خلل فرجی باعث نفوذ آب باران به داخل می شود بعد از شناخت علت نم می توان به بازسازی ساختمان پرداخت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *