#


دیوار سبز چیست؟

13 نوامبر 2018 بدون نظر 1957 بازدید

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز همان طور که از نامش پیداست فضای سبز و یا باغچه ی عمودی است. در دنیای امروز که از همه ی زمین ها برای ساخت و ساز مسکن و مجتمع ها استفاده می شود به همین دلیل محیط زیست در دنیا به خطر افتاده و دیوار های سبز می تواند کمک کننده خوبی برای حفظ محیط زیست باشد. دیوار سبز هم می تواند به محیط زیست کمک کند و هم می تواند یک جلوه بصری زیبایی را بوجود بیاورد. به دلیل زنده بودن گیاهان در دیوار شما موظف هستید مانند یک گیاه خانگی به آن رسیدگی کنید.

برای اجرای این دیوار ها می توانید هم از سیستم صفحه ای و هم از کیسه های پشمی برای قرار دادن گیاهان استفاده می شود.شما می توانید از گیاهان مورد علایقه یتان در دیوار سبز استفاده کنید. در انتخاب گیاهان به مقدار نور لازم برای گیاهان توجه کنید به طور مثال گیاهانی که نیاز به نور زیادی دارند ولی دیوار سبز در محلی قرار ندارد که نور کافی را جذب کند انتخاب خود را تغییر دهید. گیاهانی که به آبیاری کمتری نیاز دارند گزینه ی بهتری برای انتخاب هستند. از نکات دیگر مورد توجه این است که از گیاهان خوابیده استفاده کنید تا ظاهری زیباتر در دیوار سبزتان داشته باشید.

اگر می خواهید یک تفاوت خا ص در یک محیط را بدست بیاورید می توانید قسمتی از یک دیوار را اصطلاحا ببرید و در داخل آن فضای سبز کار کنید و یا در محیط هایی مانند حمام و یا سرویس های بهداشتی که به خاطر رطوبتشان امکان اجرای بعضی از موارد دکوراتیو نیست می توانید از دیوارهای سبز برای زیباتر کردن فضا استفاده کنیدو برای انتخاب گیاهان این قسمت می توانید از خزه ها استفاده کنید. سعی کنید فضایی را برای گیاهان در نظر بگیرید که امکان دسترسی و آبیاری به آن ها سخت نباشد و قابل دسترس باشند.

نحوه آبیاری گیاهان سبز در دیوار

ایده ی دیوار های سبز هم برای فضاهای داخلی و هم فضاهای بیرونی قابل استفاده اند. اگر یک گیاه در بین گیاهان دیگر خشک شد باید آن گیاه را عوض کنید زیرا جلوه ی زیبای دیوار سبز را خراب می کند. برای آبیاری گیاهان می توانید از سیستم های آبیاری استفاده کنید ولی هم هزینه بر است و هم اجرای آن نیاز به یک فرد متخصص دارد پس با انتخاب گیاهانی که به آبیاری کمتری نیاز دارند می توانید خودتان آبیاری را انجام دهید. در بعضی از موارد می توان کل دیوار را پر از گیاه نکرد و فقط بخش هایی از آن را با گیاه تزیین کرد.

انواع دیوار سبز

1- دیوار سبز مدولار

عموما این دیوار ها دارای داربست های فلزی هستند. این داربست ها می توانند به شکل های مختلفی در بیایند و فقط یک صفحه ی صاف مستطیل شکل نباشند.

2-دیوار سبز کابلی

این سیستم برای نگهداری گیاهان رونده و پر شاخ و برگ استفاده می شود. عموما از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شود.

3-دیوار سبز پلیمری

این سیستم ساخته شده از یک پارچه نمدی است که به طورت عمودی گیاهان بر روی آن رشد پیدا می کنند. این سیستم نسبتا جدیدتر از سیستم های دیگر است.

گیاهان مناسب دیوار سبز

برای انتخاب گیاهان در مرحله ی اول باید به موقعیت آب و هوایی منطقه توجه کرد. عواملی چون نور، رطوبت و … از نکات مورد توجه است. انتخاب گیاهان بومی که با شرایط منطقه سازگاری دارند بسیار منطقی است تا گیاهانی که در شرایط دیگری زیست می کنند. گیاهان همیشه سبز برای این منظور بسیار مناسب اند زیرا همیشه جلوه ی بصریشان را حفظ می کنند.
برای نگهداری از گیاهان حتما مراقب آفت ها باشید. این حشرات مضر نیستند ولی بعضی از گیاهان به صورت طبیعی این حشرات را تولید می کنند. بعضی از این حشرات باعث از بین رفتن گیاهان می شوند.

پیچ امین الدوله

به صورت درختچه ای است که بالا رونده است و تا 10 متر ارتفاع پیدا می کند. این گیاه دارای گل هایی با بوی بسیار خوب است. از ملزومات نگهداری این گل خاک قلیایی است و در دمای 15- درجه هم می تواند دوام بیاورد.

پاپیتال

این گیاه هم چون بالا رونده است برای دیوارهای سبز گزینه ی مناسبی است. گیاهی است همیشه سبز و در منطقه ای که سایه ی بیشتری باشد رشد بیشتری هم دارد . مناسب برای دیوارهای طراحی شده به سمت شمال و شرق هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *