معماری

دید غربی به سمت محراب

دید غربی به سمت محراب

دید به سمت محراب در کلیسا : توالی ورودی ها به ساختمان نشان می دهد، که با ان نور و حضارها کنترل می شوند از استعمار چشم انداز ها ماندگاری حمایت می کند که کلیسا را نقطه ی نهایی سفر خارج از شهر به سمت افق می سازند، از جایی که به عنوان غار در نظر گرفته می شود . این مسیری منحرف کننده است.

از این سفری که در تضاد با مستطیلی ساختن محوری قطری است، توالی ورودی غیر مکعبی محفوظ ، نقطه عکس مشخص از یکسان سازی طرح محورها است. سایر کمک می کند اطمینان یابیم که سفیدی غیر منقول داخلی با زندگی روزمره ارتباط دارد. از یکسو مجموعه ای از دیوارهای کوتاه ، نیمکت های ساده و محل قرار گرفتن گروه کر و پله ها که بت سیمان خاکستری صیقل داده شده همراه شود و فضایی را در افق تاریکتر در بالا ایجاد می کند.

نور

از سوی دیگر، سر نور نه در بیرون و یکی در داخل دگرگونی متمایز ان را برجسته ساخته و فضای درونی شعاعی ساختمان را در هم می ریزد چون ساختمان را در محل خود جای دادند. و بنابراین وقتی در کنار جایگاه ویژه ی مریم مقدش برای مثال می ایستیم ، دید گزیده از نور ،نمای صدر کلیسا را از اینجا نشان می دهد و ممکن است با نماهای طولانی در چشم انداز حاصل از پنجره های مجاور جابه جا شود. از همان محل ، اما نگاه از شمال به غرب به سقف ایوان غربی کلیسا ، نمایی از طریق پنجره بالایی ورودی سبزی فوق العاده درختان بیرون را نشان می دهد.
طبق تایید گاردا و کرا ،دو معمار فوق الذکر، نور برای نشان دادن توالی فضایی ساختمان به شکل سلسله مراتب مشخص به کار می رود ، جنبه ی سوم طراحی مکه هندسه مصمم را کمتر در نظر می گیرد. در مجموعه ای از استانه های طراحی شده دقیق ، ایوان غربی کلیسا که پایین تر و تاریک تر است چشم را به سمت سالن بالاتر و روشن تر سوق می دهد و از اینجا منظره به سمت صدر کلیسا که بالاتر و روشن تر است باز می شود.

سطوح نور

به بیان دیگر ، از نور شدید بیرون تا نور کنترل شده تر داخل شده تر داخل، سفر با مشخص نمودن تاریکی در اغاز توالی موجود ساختاربندی شده و با دقت بازدیدکننده را در معرض نور وفضایی باز قرار می دهد. به علائه، این دو معمار دریافتند مو ضوع سادهای نیست تا سطوح نور را همسو با مسیر به سمت محراب افزایش دهیم. الگوی توزیع نور با دقت کنترل می شوند تا حرکت راهدایت کنند و انتظار بر جسته ی سازند ، بنابراین تغییرات درکیفیت نور می توان به نمایش مشخص تر سایه ونور در اغاز امکان موفقیت با فضای پرنور سالن کلیسا را بدهد.

از من بپرس 5

Recent Posts

روند اندیشه های معماری

اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…

6 سال ago

توضیحاتی در مورد سبک های پست مدرن،نئو مدرن و نئو کلاسیک

گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…

6 سال ago

سبک ایرانی اسلامی

با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…

6 سال ago

نقش طراح در یک پروژه چیست؟

این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…

6 سال ago

معماری زمینه گرایی و منطقه گرایی

زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…

6 سال ago

چگونگی قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…

6 سال ago