#


دکوراسیون منزل با الهام از سبک اروپایی سنتی

22 فوریه 2018 بدون نظر 2763 بازدید

دکوراسیون منزل با الهام از سبک اروپایی سنتی

چیدمان خانه به سبک سنتی اروپایی و ایجاد دکوراسیونی ایده آل

یکی از محبوب ترین سبک هایی که بسیار در طراحی داخلی از آن استفاده می شود سبک سنتی اروپایی می باشد. در حال حاضر برخی از افراد تمایل دارند از این سبک در طراحی دکوراسیون خانه خود استفاده نمایند اما با چگونگی کار هیچ آشنائیتی ندارند و نمی دانند چگونه می توانند این کار را انجام دهند تا به دکوراسیونی زیبا و ایده آل دست پیدا کنند. اگر ما را در این مطلب همراهی کنید می توانید به سادگی دریابید که آیا در دکوراسیون خانه خود می توانید از این سبک استفاده کنید و آیا این سبک می تواند چیدمانی ایده آل را برای شما به ارمغان بیاورد یا اینکه بهتر است به دنبال سبک های دیگر بروید تا به طرح مورد نظر خود دست پیدا کنید.

سبک سنتی اروپایی در واقع از قرن های17 و18 میلادی الهام گرفته شده است. در اصل باید بگوئیم در این سبک از زرق و برق بسیاری استفاده می شود که در عین تجملاتی بودن می تواند راحت نیز به نظر برسد. افرادی به استفاده از وسایل آنتیک علاقه بسیاری دارند و یا شیفته آثار هنری کلاسیک می باشند می توانند از سبک سنتی استفاده کنند که گزینه ای بسیار مناسب و ایده آل برای این افراد به شمار خواهد رفت. این سبک در اصل بیشترین تائید را بر روی هماهنگی و نظم دارد و اینکه فضا دارای جذابیت دوستانه ای باشد و بسیار بر این مساله تاکید دارد و آن را به عنوان یک نکته مهم به شمار می آورد.

استفاده از رنگ تیره در سبک سنتی اروپایی

اگر به استفاده از رنگ های تیره علاقه دارید و به عنوان طرفداران چوب های تیره و رنگ های پالوده محسوب می شوید می توانید از این سبک به عنوان گزینه ای بسیار مناسب استفاده نمائید. در طراحی ای که به سبک سنتی است غالبا رنگی که برای دیوارها استفاده می شود به رنگ خنثی می باشد و فقط مبلمان و جزئیات تزئینی که در فضا وجود دارد به عنوان المان رنگی شناخته می شود و رنگ به کا رفته برای دیوار موجب می شود تا آثار هنری و وسایلی که قدمت بسیاری دارند خود را به خوبی نشان دهند. در سبک سنتی رنگ هایی همچون قهوه ای و قرمز و سبز و رنگ هایی که حالت گرمی دارند همچون رنگی که برای جواهرات و سنگ های قیمتی به کار برده می شوند از جمله تن های رنگی محبوبی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند خود را به خوبی نشان دهند.

زمانی که این رنگ ها با رنگی که برای دیوار به کار رفته در کنار یکدیگر قرار می گیرند و ترکیب می شوند فضای موجود بسیار شکوهمند و گرم دیده می شود و افراد را برای حضور در این فضا دعوت می کند. علاوه براین نقش هایی که گلدار هستند و یا طرح های بته جقه و خطوطی که راه راه هستند و یا چهار خانه و حتی طرح گل های دمشقی از جمله طرح های خاص و ویژه ای هستند که در خصوص دیوار و پرده و حتی مبلمان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در این سبک از کفپوش های چوبی استفاده می شود که یکی از مهمترین ویژگی های این سبک به شمار می رود . اگر رنگ تیره تر و غنی تری داشته باشد می تواند خود را به بهترین شکل نشان دهد.

ایجاد حالتی شاهانه برای مبلمان

از نظر متخصصین حوزه دکوراسیون مبلمانی که در این سبک از طراحی به کار برده می شود دارای قطعه های سنگین و مجلل هستند که موجب می شود طرحی زیبا به وجود بیاید. مبلمانی که در این سبک به کار می روند دارای پایه هایی هستند که بر روی آن ها کار بسیاری شده است. اغلب مبلمانی که در این طرح به کار می رود از جنس چوب ماهون آمریکایی و چوب آلبالو و افرا می باشند و اصولا از پارچه هایی همچون ابریشم و چرم و مخمل که دارای قیمت بالایی نیز هستند به عنوان رومبلی آن ها استفاده می شود و همین مساله به زیبایی بیش از اندازه آن ها خواهد افزود.

استفاده از مبلمان ظریف در سبک سنتی اروپایی

یکی از اهداف مهم سبک سنتی ایجاد جزئیات در طراحی می باشد. به این ترتیب می توانید وسایل گران قیمت بسیاری همچون شمعدانی و آباژورهایی که طرح کلاسیک دارند و لامپ ها و کوسن های تزئینی و گلدان ها و دیوارکوب و آینه و کتابخانه و موارد بسیاری از این قبیل را مشاهده کنید. در این سبک اغلب از کمی طلا و نقره نیز در کنار وسایل استتفاده می شود که موجب می شود حس کمال و تجمل به خوبی در آن دیده شود و زیبایی فضا به بهترین شکل خود را نشان بدهد. در این سبک پرده های سنگین به همراه والان های پیچیده خود و قالیچه هایی که طرح کلاسیک دارند بسیار دیده می شود و به عنوان یکی از اجزای جدایی ناپذیر این سبک شناخته می شود و می تواند طرحی خاص و زیبا را برای خانه شما به وجود بیاورد.

استفاده از تزئینات و معماری جزئی از سبک سنتی

از نظر متخصصین زمانی که به ریزترین موارد معماری در این سبک پرداخته می شود در واقع موجب می شود تا این سبک از طراحی معنا و مفهومی خاص پیدا کند. گچبری هایی که حالت سنتی دارد در کنار ستون ها و پانل های چوبی و سقف هایی که دارای تقسیم بندی های مربع شکل هستند و مواردی از این قبیل موجب می شود به یاد خانه هایی بیفتیم که در قرن های18 و19 وجود داشته اند و تنها تفاوت آن ها این است که در طراحی های امروزه کمی حالت لوکس بودن به این سبک افزوده شده است و می جب می شود طرحی خاص و زیبا به وجود بیاید و چشم هر بیننده ای را نوازش کند.

یکی از نکات مهمی که در این سبک بسیار دیده می شود تقارن است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشید. به طور کلی باید کلیه وسایلی که در این سبک به کار می رود جفت باشند تا بتوانند به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. مبلمان و جزئیات و دیوارکوب ها و تمام وسایل تزئینی که در این سبک وارد می شوند باید به صورت جفت در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند حس تعادل را به خوبی در این فضا نشان دهند و تمام توجهات حول یک عنصر قابل دید همچون تلویزیون و یا شومینه باشد.  این کار به جذابیت فضای خانه شما می افزاید و موجب می شود تا طرحی خاص و بینظیر در خانه خود فراهم نموده و بتوانید دکوراسیونی ایده آل را برای این فضا به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *