#


دکوراسیون داخلی پذیرایی چگونه باید انجام شود؟

دکوراسیون-پذیرایی
15 اکتبر 2018 بدون نظر 2363 بازدید

دکوراسیون داخلی پذیرایی چگونه باید انجام شود؟

اتاق پذیرایی در هر کشوری سبک و سیاق خاص خود را دارد. در ابتدا باید یک سبک را در ذهن خود داشته باشید و بر اساس آن طراحی کنید. هر طرحی باید متناسب با روحیه افرادی که در آن محیط زندگی می¬کنند باشد. دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن اهمیت دارد زیرا مکانی ست که برای تماشای تلوزیون، غذا خوردن، دور هم نشستن و کارهایی از این قبیل مورد استفاده است. در ابتدای متن یک توضیح مختصر از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی را با هم مرور می کنیم.

1. سبک

1-1 سبک مینیمالیستی:

همان طور که از معنای لغوی آن هم مشخص است یعنی به حداقل رساندن هرچیز. ساده طراحی کردن فضا و حذف عناصر بیهوده در فضاباعث می شود که به سبک مینیمالیستی نزدیک شوید. استفاده از رنگ های ساده، مبلمان ساده و یا قاب عکسی که دیوار را از الگوی مینیمالیستی خارج نکند در این سبک مورد استفاده است.

 

2-1 کلاسیک:

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی ما را به سمت اصالت سوق می دهد و حس شناسنامه دار بودن فضا را منتقل می کند. عموما رنگ های روشن، دارا بودن نور کافی، سقف های بلند، مبلمان بزرگ و سخاوتمندانه از جمله مسائلی ست که نمایانگر این سبک است. بازگشت به گذشته در این سبک مشخص است.

 

3-1 سبک مدرن:

این سبک میانه روست، نه سادگی مینیمالیست را دارد و نه شلوغی کلاسیک. هروسیله ای در این سبک، امروزی شده است و چهره ای مدرن به خود می گیرد. رنگ ها با یکدیگر تداخلی ندارند و از هر رنگی جسورانه می توان استفاده کرد.

4-1 روستایی:

در این سبک فضاهای بزرگ و دست ودلبازی از شما استقبال می کند. پنجره ها و بازشوهای فراوان با پرده های دوخته شده به سبک منطقه به وفور دیده می شود. بیشترین متریال استفاده شده در این منازل چوب و سنگ است.

بعد از انتخاب سبک موارد کلیدی مانند فضایی موجود، رنگ دلخواه، نوع مبلمان و دیگر وسایل باید مورد توجه قرار گیرند.

2. انتخاب رنگ

اول رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید بعد از انتخاب سبک در ذهن طراحی فضا را داشته باشید. اگر اتاق نشیمن شما کوچک است از رنگ های روشن برای دیوار ها استفاده کنید، این رنگ ها می تواند رنگ سفید و یا رنگ های پاستیلی باشند. انتخاب رنگ در اتاق های نشیمن بزرگتر راحت تر است و دست طراح برای انتخاب رنگ بازتر است.
پیشنهاد می شود که از رنگ های اصطلاحا خنثی مانندرنگ سفید، بژ، خاکستری و….. به عنوان رنگ اصلی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی استفاده کنید و رنگ های دیگر که رنگ های دلخواهتان هستند را با آن ها ترکیب کنید. این کار ریسک کمتری دارد و هر زمان که نیاز به تغییر در فضا داشتید فقط رنگ مکمل را می توانید تغییر دهید.
نکته ی مهم: سعی کنید برای دیوارها و کف طراحی ساده استفاده کنید، سادگی در بسیاری از موارد باعث زیبایی می شود. اگر سعی کنید که توجه و تمرکز را در یک قسمت داشته باشید بسیار خوب است. مثلا رنگ کف را تیره تر از رنگ دیوارها در نظر بگیرید.

 

3. نورپردازی

اگر بتوانید از نور طبیعی برای محیا کردن روشنایی پذیرایی تان استفاده کنید خیلی بهتر است، در غیر این صورت از روشنایی های مختلفی می توانید استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی شما کوچک است سعی کنید از روشنایی های آویزی زیاد استفاده نکنید زیرا فضای شما را کوچکتر نشان می دهد ولی اگر از نظر حجم فضا مشکل ندارید برای جلوه دادن به محیط پذیرایی تان از روشنایی های شکیل و بزرگ می توانید استفاده کنید. روشنایی های بزرگ و کریستالی مناسب برای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک هستند.

4. انتخاب مبلمان

ابعاد و اندازه ی پذیرایی خود را مد نظر قرار دهید. اگر نقشه پذیراییتان را روی کاغذ بیاورید بسیار به شما کمک می کند تا بتوانید اندازه ی حدودی وسایلی که می خواهید در نشیمن استفاده کنید، در ذهن داشته باشید.
انتخاب مبلمان در طراحی داخلی پذیرایی بسیار مهم است. معمولا به این صورت است که برای پذیرایی های بزرگ از دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک استفاده می کنند که شامل مبلمان چوبی، پرده های بلند و بزرگ، فرش هایی با طرح های بیشتر است. نشیمن های کوچک بیشتر به سبک مدرن طراحی می شوند تا هم بتوان بهینه از محیط استفاده کرد و هم محیط را بزرگتر و ساده تر جلوه داد.

در اتاق نشیمن همیشه فضایی برای دیدن تلویزیون وجود دارد. بهتر است یک فضای راحت برای این قسمت طراحی شود. فضایی گرم و دلنشین که احساس راحتی برای همه ی اعضای خانواده ملموس باشد.
اگر فضای پذیرایی شما کوچک است سعی کنید اطرافتان را زیاد شلوغ نکنید، از وسایل کمتری در فضای اطرافتان استفاده کنید. وسایلی که رنگ روشن دارند برای فضاهای کوچک مناسب ترند با رنگ های تیره شما کمک می کنید به شلوغ تر شدن و محیط زندگیتان را کوچک تر جلوه می دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *