#


دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون-داخلی-منزل-کوچک
8 اکتبر 2018 بدون نظر 3131 بازدید

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

10 عاملی که می تواند در طراحی و چیدمان فضاهای مسکونی کوچک به کمک ما بیایند.

تمایل اغلب مردم جهان بر این است که شهرهای بزرگتر را برای زندگی انتخاب کنند. این گرایش سبب می شود تا تعداد آپارتمان ها با واحدهای مسکونی متراژ پایین، افزایش یابد. پس ما در این مطلب تلاش می کنیم که راهکارهای طراحان برای حل این مشکل را بیان کنیم.
با توجه به این که قاعده خاصی برای طراحی منازل کوچک وجود ندارد می توان از ترفندهایی همچون رنگ آمیزی دیوارها بارنگ های روشن، استفاده از مبلمان چند منظوره و…… فضای کوچک را مفیدتر طراحی کرد.

1. قرار دادن تخت خواب در ارتفاع برای استفاده از فضای زیر تخت

 

 

با قرار دادن تخت خواب در ارتفاع یک اتاقک برای انجام کار تشکیل می شود که این کارسبب می شود تا فضایی کوچک با دو عملکرد مجزا بوجود آید.

 

2. استفاده از دیوارهای جدا کننده تاشو برای رسیدن به یک پلان آزاد

با قرار دادن این دیوارها در دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک می توان فضاها با کاربری مختلف رو با یکدیگر ادغام ویا تفکیک کرد. این سبک برگرفته از معماری ژاپنی ست که در گذشته استفاده می شد. این روش که در فضاهای اداری نیز کاربری دارد، راهکارهای مثمرثمر برای واحدهای کوچک می باشد.

 

3. استفاده از فضای پشت مبل به عنوان فضای مفید

 

استفاده غیر متعارف ازفضا با هدف افزایش فضای مفید در منازل کوچک یکی از روش های بزرگتر جلوه دادن فضاست. یکی از این روش ها استفاده از فضای پشت مبل  به عنوان کتابخانه، جای تلوزیون، تخت خواب و …..است.
اکثرا برای قرار دادن مبل، تلوزیون و از این قبیل تکیه دادن به یک دیواره اهمیت دارد. با این روش، هم دیواره تکیه گاهی مبل فراهم می گردد و هم می توان کاربری مانند (قفسه، کتابخانه و….) به آن افزود.

4. دیوار متحرک همراه با تخت خواب تاشو

این راه حل نیاز به تکنولوژی بالایی دارد ولی با انجام این کار فضای زیادی را می توانیم ایجاد کنیم.

5. قرار دادن یک در کشویی جلوی تخت خواب

6. استفاده از آینه برای بزرگ نمایی فضا های کوچک

با استفاده از آینه در سقف، کف و یا دیوارها می توان عمق بصری محل را افزایش داد. استفاده از آینه ها باعث می شود فضا روشن تر و بزرگ تر به نظر بیاید.

7. میز ناهار خوری طراحی شده متناسب با فضای آپارتمان های کوچک

مبلمان متحرک یکی از ترفندهایی ست که برای منازل کوچک قابل استفاده است. یکی از عناصری که در همه ی منازل ثابت است و جای زیادی را اشغال می کند میز ناهار خوری است. با طراحی مناسب می توان میز ناهار خوری را مخفی کرد و در هنگام نیاز فضا به آن اختصاص داد مثلا می توان میز را با یک پایه ی چرخدار در زیر کابینت مخفی کرد.

     

8. طراحی میز کار مخفی

عموما استفاده از مبلمان کشویی برای منازل کوچک بسیار مورد استفاده است. از دیگر وسایلی که می توان به این سبک طراحی کرد میز است. با قرار دادن دو ریل و یک صفحه در درون یک قفسه و یا کتابخانه می توان یک میز کار مناسب با فضای کوچک را فراهم کرد.

 

9. تقسیم بندی فضاها بواسطه قفسه های چند منظوره

با استفاده از قفسه های چندکاره به عنوان جایگزینی برای دیوارهای صلب و یک تکه، می توان به عناصر بلا استفاده، کاربری بخشید. این قفسه ها علاوه بر اینکه می توانند محلی برای قرارگیری لوازم دکوری و کتاب ها و غیره باشند. با ایجاد فاصله میان تیغه های آن، می توان به گذر نور و جابه جایی هوا در اتاق کمک کرد.

10.عدم استفاده از رنگ های تند و تیره در آپارتمان های کوچک

استفاده از رنگ های تیره و متضاد در واحدهای کم متراژ، به دلیل نزدیکی دیوارها به یکدیگر می توانند فضا را از آنچه ک هست کوچکتر جلوه دهند.

با استفاده از رنگ های روشن دردیوارها و هم خانواده آن ها در سقف و کف، بهمراه یک ننورپردازی گسترده می توان فضا را از نظر بصری بزرگتر جلوه داد.

11. انتخاب درست وسایل منزل

برای بزرگ تر به نظر آمدن فضا در آپارتمان های کوچک باید در انتخاب وسایل دقت کرد. به این منظور باید سعی شود مبلمان های موجود در واحدها با مقیاسی کوچکتری انتخاب شوند. از این قبیل موارد می توان به: جایگزین کردن فرش های متراژ پایین تر و قالیچه به جای فرش های بزرگ، پرده های سبک تر و روشن تر، مبلمان های مدرن و راحتی به جای مبل های استیل طرح کلاسیک، دیوار کوب های کوچکتر(ساعت، تابلوها و ….) و غیره اشاره داشت.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *