6 نکته ای که در دکوراسیون آشپزخانه به شما کمک می کند:

آشپزخانه یکی از بخش های مهم و اصلی یک خانه محسوب می شود. طراحی یک آشپزخانه مستلزم در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی ست. در گام اول طراحی یک آشپزخانه ایده آل، اول باید یک سبک برای طراحی در نظر گرفت. یک ایده قوی می تواند به شکل گیری یک آشپزخانه خوب به شما کمک کند. به این بیاندیشید که می خواهید در یک آشپزخانه ای با طرح سنتی باشید یا مدرن، با حال و هوای شاد و زنده و یا سنگین و متعادل، این به انتخاب یک سبک مناسب شروع به برداشتن گام های بعدی می کنیم.

 

1. رنگ در آشپزخانه

انتخاب رنگ در بازسازی آشپزخانه بسیار مهم است. یک انتخاب رنگ درست می تواند آشپزخانه ای زیبا برای شما به ارمغان بیاورد. رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی و زرد محیط آشپزخانه را گرم می کند. رنگ هایی مانند سبز،آبی، بنفش یک محیط آرام را بوجود می آورد.
رنگ سفید، رنگی ست که فضای کوچک را به یک فضای بزرگ می تواند تبدیل کند. سعی کنید اگر محیط آشپزخانه یتان کوچک است از رنگ سفید برای دیوار و کابینت استفاده کنید. در مرحله بعدی تلاش بر این باشد که تمام وسایل داخل کابینت قرار گیرند. این کار باعث می شود آشپزخانه کوچک شما تمیزتر و بزرگتر جلوه کند.

 

 

2. طراحی بهینه برای کابینت آشپزخانه

مورد بعدی که باید در دکوراسیون داخلی آشپزخانه در نظر گرفت سطح کار لازم برای آشپزی ست. طول سطوح طراحی شده برای آشپزخانه باید متناسب با نیاز شما باشد. همین طور از جنس مقاوم و تمیز برای این منظور استفاده شود. طراحان برای جایگیری وسایل آشپزخانه اکثرا عنوان مثلث آشپزخانه را مد نظر قرار می دهند. گاز،سینک و یخچال سه وسیله ای هستند که استفاده ی زیادی در آشپزخانه دارند. این نکته باعث می شود که در مثلث ارتباطی قرار گیرند تا دسترسی به آن ها راحت تر باشد.
سینک ظرفشویی باید در نزدیکی لوله کشی آشپزخانه باشد، اگر لوله کشی جای مناسب نبود می توانید از یک لوله کش برای انتقال لوله کمک بگیرید.
اگر مثلث کار خیلی کوچک باشد باید از این نوع طراحی صرف نظر کرد زیرا فضای لازم برای کار بسیار کم می شود.
ذخیره سازی مواد غذایی، از مواردی ست که در طراحی کابینت باید به آن دقت کرد و برای این موضوع از کابینت های مرتفع وقفسه بندی شده استفاده کرد. قاب بندی یخچال با کابینت می تواند به بیشتر شدن فضای کابینت آشپزخانه شما کمک کند.

3. جنس کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه بسیار مهم است. اگر کابینت های براق را دوست دارید از جنس های گلاس می توانید استفاده کنید اگر ازطرح چوب خوشتان می آید از چوب استفاده کنید ولی باید بدانید که هزینه ی بالایی را در بر دارد از دیگر مواردی که می توان به جای چوب استفاده کرد ممبران است. کابینت های با طرح ام دی اف در کشور ما بسیار مرسوم شده اند که اختلاف قیمتی آن ها به نوع ام دی اف و کشور تولید کننده بر می گردد نکته ی بسیار قابل توجه این است که از لیترون به جای ام دی اف برای کابینت هایتان استفاده نکنند زیرا لیترون  ها خورده نئوپان ها با روکش ام دی اف هستند که با برخورد با آب صدمه می بینند برای رو کابینتی هم از سنگ می توان استفاده کرد که بسیار زیباست ولی قیمت بالایی دارد از کرین و یا ام دی اف های روکش کرین هم قابل استفاده اند.

4. نورمناسب در آشپزخانه

نور مناسب و کافی برای آشپزخانه بسیار ضروری است زیرا برای آشپزی کردن نور کافی واجب است همچنین نور پردازی زیبا به دکوراسیون داخلی آشپزخانه هم کمک کند. چراغ های آویز خودشان زیبایی بخش بعضی از فضاها هستند پس از این نمونه روشنایی ها هم می توان استفاده کرد.

 

 

5. کاشی وسرامیک

اگر آشپزخانه ی شما ساده است ومی خواهید حال و هوای فضای خانه یتان را عوض کنید کاشی های سرامیکی و یا کاشی های متری یک راه عالی برای اضافه کردن رنک و دادن شخصیت به فضای آشپزخانه هستند. جنس کاشی ها متفاوت است متداولا از جنس هایی مثل سنگ، سرامیک، استیل و ….. هستند.

 

6. شیرآلات مناسب آشپزخانه

شیرآلات مورد توجه طراحان اند زیرا در گذشته شیرآشپزخانه طرح های محدودی داشت ولی در حال حاضر باطراحی های زیبای انجام شده در این بخش می توان یک جلوه ی خاصی به دکوراسیون داخلی منزل داد. تنوع رنگ و جنس شیرآلات باعث شده که همه ی سلیقه ها را شامل شود و با پیشرفت تکنولوژی کاربردی تر شوند. شیر آلاتی که سطوح صاف دارند باعث تجمع آب و ایجاد لکه بر روی شیر می شود پس توصیه می شود از شیرآلاتی که سطوح منحنی دارند استفاده کنید.

از من بپرس

Recent Posts

روند اندیشه های معماری

اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…

5 سال ago

توضیحاتی در مورد سبک های پست مدرن،نئو مدرن و نئو کلاسیک

گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…

5 سال ago

سبک ایرانی اسلامی

با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…

5 سال ago

نقش طراح در یک پروژه چیست؟

این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…

5 سال ago

معماری زمینه گرایی و منطقه گرایی

زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…

5 سال ago

چگونگی قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…

5 سال ago