دکوراسیون خانه خود را با تزئینات زیبا زمستانی نشان دهید

دکوراسیون خانه خود را با تزئینات زیبا زمستانی نشان دهید

اغلب افراد تمایل دارند با عوض شدن هر فصلی دکوراسیون خانه خود را نیز تغییر دهند. زمستان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و با آغاز آن افراد به سراغ تزئیناتی می روند که حال و هوای زمستان را بیشتر در خانه نشان دهند.

استفاده از شومینه در دکوراسیون زمستانی

زمانی که هوا رو به سردی می گذارد بهتر است محل قرار گیری مبلمان خود را تغییر داده و چیدمان مناسبی را انتخاب نمائید. در منازلی که شومینه وجود دارد می توانید مبلمان خود را در نزدیکی آن چیده و با حضور در این فضا از هوای زمستانی لذت کافی را ببرید.

اگر میگوئیم در کنار گرمای شومینه بنشینید و از زمستان لذت ببرید منظورمان این است که هیچ چیزی به اندازه حضور در فضای گرم در زمستان لذت بخش نیست و مطمئنا همه با این نظر موافق هستند. زمانی که مبلمان خود را در نزدیکی شومینه قرار بدهید با وجود شعله کم شومینه باز هم فضای گرمی را خواهید داشت پس چیدمان مبلمان خود را در این فصل تغییر دهید و حرارت بیشتری را وارد خانه خود کنید.

زینت دادن به شومینه

اگر در خانه خود دارای شومینه هستید می توانید در زمستان استفاده بیشتری از آن داشته باشید. کافی است اطراف آن را با استفاده از چند طرح ساده و کوچک تزئین کرده و زیبایی زمستان را بیشتر به نمایش بگذارید. افرادی که تمایل به انجام این کار دارند می توانند از یک آئینه گرد که اندازه بزرگی نیز دارد استفاده نمایند و دو گلدان را دو طرف آئینه بگذارند. این ساده ترین طرح ممکن است اما اگر می خواهید کمی زیاده روی نمائید می توانید از چند ستاره دریایی نیز استفاده نموده و شومینه خود را تزئین کنید. با انجام این تزئینات دکوراسیون خانه شما نیز زیباتر دیده می شود.

اتاق خوابی زیبا و زمستانی

می توانید وجود زمستان را در اتاق خواب نیز نشان بدهید و این کار را با چند پتو انجام دهید. کافی است چند پتوی و روکش را به دکوراسیون اتاق خواب خود بیافزائید و آن ها را بر روی تخت خواب بگذارید و با این کار حضور زمستان را بیشتر نشان دهید.

در خصوص بالشت های خود می توانید از پارچه های مخملی و یا خزهای مصنوعی استفاده نمائید و اتاق خواب خود را به عنوان پناهگاهی دنج و راخت تبدیل نمائید. زمانی که بادهای زمستانی در حال وزیدن هستند می توانید در اتاق خواب خود پناه گرفته و از سرمای هوا در امان باشید.

استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون زمستانی

بسیاری از فعالان و متخصصان حوزه دکوراسیون پیشنهاد می کنند تا در زمستان از رنگ های تیره استفاده نمائید اما ما میگوئیم بهتر است این کار را نکنید چرا که به کار بردن رنگ تیره در هوای سرد زمستان موجب می شود تا افراد دچار افسردگی شوند. ما نمی گوئیم مطلقا حق استفده از رنگ های تیره را ندارید بلکه می گوئیم در کنار این رنگ ها سری هم به رنگ های روشن بزنید و آن ها را در رنگ آمیزی خانه خود به کار بگیرید.

می توانید در کنار رنگ خنثی که خانه تان به کار رفته رنگ روشن را هم استفاده نمائید و فضای غم انگیزی که ناخواسته با زمستان می آید را به یک فضای شاد و سرزنده تبدیل کنید. انجام این کار و ترکیب رنگ های تیره و روشن موجب می شود تا با انرژی بیشتری فصل زمستان را گذرانده و دکوراسیونی جذاب نیز برای خانه خود ایجاد نمائید.

به کار بردن آئینه در دکوراسیون منزل

همه خوب می دانید که روزهای زمستان بسیار کوتاه است و خیلی زود شب فرا می رسد. اگر قصد دارید از نور روز بیشتر در خانه خود استفاده نمائید می توانید چند آینه را در دکوراسیون داخلی منزل تان به کار ببرید. آئینه ها امکان انعکاس نور را دارند ولی به شرطی که محل مناسبی برای آویزان کردن آن ها در نظر گرفته شود.

با توجه به سلیقه و نظر خود می توانید قاب دور آینه را هم رنگ آمیزی کرده و شادی فضا را بیشتر نمائید اما برای افرادی که ترجیح می دهند دکوراسیون منزل آن ها به مانند زمستان ساده باشد می توانند از آینه های طرح دار که هیچ رنگی ندارند استفاده نمایند.

نشان دادن زمستان در آشپزخانه با تزئین پنجره

زمانی که فصل زمستان از راه می رسد اغلب نسبت به آشپزخانه دیگر توجهی نشان نمی دهیم در خالی که این یک امر غلط است. در مورد آشپزخانه باید توجه بسیار زیادی داشت و می توان این توجه را با تزئیناتی که در مورد پنجره ها اجرا می شود نشان داد. می توانید از پرده هایی که طرح چهار خانه دارند و رنگ زمینه آن ها قرمز است استفاده نموده و آشپزخانه را به فضایی شاد و جذاب تبدیل کرد. نصب پرده ساده ترین تزئینی است که در مورد آشپزخانه می توان انجام داد پس نسبت به آن بی توجهی نکرده و این فضا را نیز در زمستان مد نظر قرار دهید.

از من بپرس 2

Recent Posts

روند اندیشه های معماری

اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…

5 سال ago

توضیحاتی در مورد سبک های پست مدرن،نئو مدرن و نئو کلاسیک

گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…

5 سال ago

سبک ایرانی اسلامی

با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…

5 سال ago

نقش طراح در یک پروژه چیست؟

این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…

5 سال ago

معماری زمینه گرایی و منطقه گرایی

زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…

5 سال ago

چگونگی قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…

5 سال ago