#


دکوراسیونی خلاق با نورپردازی به وسیله هالوژن های ریلی

8 آوریل 2018 بدون نظر 3843 بازدید

دکوراسیونی خلاق با نورپردازی به وسیله هالوژن های ریلی

ایجاد نورپردازی خلاقانه در دکوراسیون داخلی با هالوژن های ریلی

برای نورپردازی هر دکوراسیونی می توان از روش های نور پردازی مختلفی استفاده کرد که هر کدام مزایای خاص خود را دارد و می تواند فضایی جذاب را به وجود بیاورد. استفاده از هالوژن های ریلی از دیگر روش هایی است که در خصوص نورپردازی فضای منزل می توان از آن استفاده کرد. هالوژن های ریلی به دسته ای از هالوژن ها گفته می شود که به وسیله یک پایه ویژه بر روی ریلی قرار داده می شوند. هالوژن های ریلی در طراحی داخلی تاثیرات بسیار زیادی دارند و نمی توان نقش مهم آن ها را نادیده گرفت. نقش این هالوژن ها به اندازه ای است که بر روی هر عنصری بتابند موجب می شوند تا آن عنصر به زیباترین حالت خود را نشان بدهد.

از این دسته از هالوژن ها برای نمایش بهتر تابولها و آثار هنری و یا فرورفتگی هایی که تاریک هستند و در دل دیوارها قرار دارند استفاده می شود تا بتوان به وسیله آن ها فضایی متفاوت را ایجاد کرد. زمانی که قصد نصب این هالوژن ها را داشته باشید ابتدا باید ریل آن بر روی سقف فضای مورد نظر نصب شود و پس از آن هالوژن ها بر روی ریل مخصوص خود قرار می گیرند. پس از نصب و قرارگیری هالوژن ها زاویه تابش را باید تنظیم نمود. تنظیم زاویه و شدتی که نور برای تابیدن نیاز دارد دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد، برای همین منظور باید از منابع نوری دیگر نیز کمک گرفت که در کنار هالوژن ها قرار می گیرند. به کار بردن چند منبع نوری در یک فضا موجب می شود علاوه براین که روشنایی یکنواخت و مطلوبی در فضای مورد نظر به وجود بیاید خیرگی نورهای هالوژن هم کم خواهد شد.

در خصوص استفاده از هالوژن های ریلی نکات بسیار زیادی وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها انتخاب تعداد مناسبی از هالوژن بر روی ریل می باشد. برای اینکه از خیرگی و آزار چشم پیشگیری به عمل بیاید نباید یک دسته هالوژن که دارای فاصله اندکی هستند در یک بخش به کار گرفته شوند. بهترین کار این است که چند هالوژن را که دارای فاصله تقریبی یک متری از هم هستند در این بخش مورد استفاده قرار دهید. علاوه براین باید توجه داشته باشید که هر کدام از هالوژن ها را در محلی بگذارید تا پرتوهای نور بتوانند بر روی عنصری مشخص بتابند و آن عنصر را بسیار برجسته نشان دهند.

در خصوص محلی که برای نصب هالوژن ها تعیین می کنید باید توجه ویژه ای را داشته باشید. باید ریل را در محلی نصب کنید که با تابیدن هالوژن ها بتوانند جذابیت بیشتری را به محل مورد نظرتان بدهند نه اینکه هالوژن ها را به عنوان یک نقطه عطف در فضای خود به شمار بیایند و به جای اینکه موجب دیده شدن عناصر شوند خود به عنوان عنصری درخشنده به چشم بیایند. برای اینکه بتوانید نورپردازی مناسبی در فضا ایجاد کنید می توانید از خطوطی که مبلمان قرار گرفته اند در فضای مورد نظر استفاده نمائید. برای مثال اگر مبلمانی که در محیط قرار گرفته اند به شکل ال هستند می توانید هالوژن ها را نیز به شکل ال بر روی سقف و در ست بالای مبلمان نصب کنید. چنانچه تمایل داشته باشید که در خصوص آثاری که بر روی دیوار نصب شده اند نور بتابد می توانید خطوط ریل را با مسیری که شکست دیوارها ایجاد کرده تنظیم نمائید.

انواع ریل های هالوژنی

ریل های هالوژنی دارای انواع مختلفی هستند که می توانید با توجه به سلیقه و فضای مورد نظر خود گزینه مناسبی را انتخاب نموده و نورپردازی خلاقانه ای را وارد دکوراسیون داخلی خانه خود کنید.

ریل های خطی و ساده

یکی از مدل ریل های هالوژنی به شکل خطی و ساده می باشد که به شکلی ساده و در یک امتداد نصب می شوند. در خصوص بخش هایی که تمایل دارید به شکل مستقیم و در یک راستا از نورپردازی استفاده کنید می توانید به سراغ ریل های خطی بروید و نورپردازی ساده ای را ایجاد نمائید.

ریل های دوقلو

یکی دیگر از انواع ریل های هالوژنی انواع دوقلوی آن می باشد که در واقع همان ریل های ساده می باشند که کمی تفاوت با این مدل دارند و آن هم این است که به علت دوبل بودن ریل های می توانید منابع نوری مختلفی را در مورد آن ها به کار بگیرید. همین مساله موجب شده تا این نوع از ریل های هالوژنی بیشتر در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

ریل های منحنی

همانگونه از نام این مدل از ریل ها مشخص است دارای انحنا می باشند. انحنای موجود بر روی این ریل ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشد. زمانی که از این مدل از ریل ها در طراحی داخلی استفاده می کنید در واقع موجب می شوید تا فضایی شاد و زنده و پر از انرژی به وجود بیاید.

ریل های سقفی و دیواری

برای این که بتوانید بر روی آثار هنری نور بتابانید می توانید از این نوع از ریل های هالوژنی استفاده نمائید. می توانید این مدل از ریل ها را برای روی سقف و دیوار نصب کرده و آثار هنری خود را در معرض تابش آن ها قرار دهید. چنانچه این نوع ریل ها را بر روی دیوار نصب کردید باید نسبت به فاصله ای که بین دیوار و هالوژن وجود دارد دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید زاویه تابش مناسب و ایده آلی را ایجاد نمائید.

در خصوص استفاده از هالوژن های ریلی باید به نکاتی توجه داشته باشید که هالوژن های ریلی که دارای قابلیت انعطاف نیستند و نمی توان آن ها را تنظیم نمود به هیچ عنوان انتخاب خوبی محسوب نمی شوند.

سعی کنید هالوژن ها را به صورت دسته ای و تعداد زیاد مورد استفاده قرار ندهید چرا که نمی تواند طرح مناسبی را به وجود بیاورند. هالوژن هایی که خریداری می کنید بهتر است با ولتاژ پائین باشند تا هم شدت نور آن ها ملایم باشد و از سوی دیگر به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک کنند. زمانی که قصد تنظیم شدت نور هالوژن های ریلی را دارید بهتر است از دیمر استفاده نمائید. نکته دیگری که در خصوص هالوژن های ریلی باید به آن توجه داشته باشید این است که چنانچه فضای کوچکی در اختیار دارید که کمی نیز باریک است همچون یک راهروی طویل بهتر است در خصوص تامین نور مورد نیاز از هالوژن های ریلی استفاده نمائید و نورپردازی مناسبی را برای این بخش از خانه خود را فراهم نمائید. این دسته از هالوژن ها برای به کارگیری در فضاهای مختلف کارایی بالایی داشته و می توانند نورپردازی مناسبی را در خصوص بخش های مختلف به وجود بیاورند تنها باید به نکاتی که در خصوص آن ها گفته شده توجه کافی داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *