#


دکوراسیونی خاص و تک برای اتاق خواب با استفاده از شال تخت

23 فوریه 2018 بدون نظر 4643 بازدید

دکوراسیونی خاص و تک برای اتاق خواب با استفاده از شال تخت

شال تخت گزینه ای ایده آل در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب به همان اندازه که برای افراد دارای اهمیت بوده و ضروری به نظر می رسد به همان میزان نیز کاری دشوار به نظر می رسد. احتمال دارد فکر کنید که برای ایجاد یک اتاق خواب جذاب و ایده آل باید هزینه های بسیاری را برای خرید تخت خواب زیبا و مناسب و یا سرویس خوابی که گران قیمت هستند متحمل شوید، در حالی که من به شما می گویم این فکر بسیار اشتباه می باشد و باید در تصمیم خود صرف نظر کنید. درست است که کلیه موارد ذکر شده تاثیر گذار هستند اما نکته ای که بسیار مهم است و به عنوان یک نکته اصلی در جزییات طراحی داخلی و چیدمان وسایل باید به آن توجه داشت در خود آن ها به صورت نهفته وجود دارد. به نظر می رسد بهترین کار این باشد با۸ وسیله که در اتاق خواب تان کمبود آن ها احساس می شود آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم یکی از  موارد جدید را معرفی نمائیم تا متوجه شوید چیدمان درست و اصولی اتاق خواب به چه شکل می تواند باشد.

شال تخت و تاثیر آن در زیبایی اتاق خواب

مسلما این المان را در اتاق های هتل و یا دکوراسیون فیلم های مختلف مشاهده کرده اید ولی شاید حتی اسم آن را هم نمی دانید و با کاربرد آن آشنایی کامل ندارید. شال تخت در واقع به یک نوار پارچه ای گفته می شود که به شکل مستطیل می باشد و کمی باریک است که در پتئین تخت و لبه آن و در عرض تخت خواب پهن می شود. در هتل ها استفاده از این المان علاوه بر زیبایی ای که دارد اغلب به دلیل پیشگیری از کثیف شدن و یا آسیبی که به تخت در هنگام قرار دادن چمدان ها ممکن است وارد شود مورد استفاده قرار می گیرد. اما باید بگوئیم شما نیز می توانید در طراحی اتاق خواب های خود، صرف نظر از کاربردی که در هتل ها دارند از لحاظ زیبایی ای که به وجود می آورند استفاده کرده و دکوراسیونی زیبا و ایده آل را به وجود بیاورید. شال تخت به عنوان یکی از ساده ترین وش ها برای به وجود آوردن تغییر در دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شوند و می توانند کاربرد خوبی داشته باشند، چرا که به راحتی موجب ورود رنگ، طرح و بافت در اتاق خواب خواهند شد. در ادامه این مطلب نکاتی را که برای انتخاب سال تخت مناسب باید در نظر بگیرید را به شما توصیه می کنیم که با توجه به آن ها می توانید طرح مناسبی را برای اتاق خواب خود انتخاب نمائید.

تنوع رنگ و طرح در انتخاب شال تخت مناسب

برای اینکه بتوانید رنگ مناسبی را برای شال تخت خود انتخاب کنید می توانید از روش هایی که در ادامه عنوان می شود استفاده کنید:

ـ روش نخست این است که شال تخت را هم از لحاظ طرح و نقشی که بر روی پارچه وجود دارد و هم از لحاظ رنگ با کوسن هایی که بر روی تخت خواب تان وجود دارد هماهنگ کنید. در این حالت موجب می شوید تا هارمونی زیبایی در اتاق خواب تان تشکیل شود که موجب می شود فضای تخت دلنشین تر از همیشه دیده شود . زیباتر به نظر برسد. البته در این هنگام این امکان را دارید که به دیگر وسایل و پارچه هایی که در اتاق وجود دارد نیز دقت داشته باشید و شاید این امکان را داشته باشید که این کار را با رنگ تابلوی هنری که در اتاق وجود دارد و یا حتی پرده ها تکرار نموده و طرحی خاص را به وجود بیاورید.

ـ در روش دوم بهتر است از به کارگیری تنها یک طرح و رنگ خلاص شده و ترکیب رنگی را با استفاده از رنگ های متنوع وارد اتاق خواب کنید. به عنوان مثال از رنگ هایی که به عنوان مکمل برای یکدیگر هستند و یا متضادی برای یکدیگرند در خصوص ست کردن شال تخت و کوسن ها و حتی سرویس خوابی که انتخاب کرده اید استفاده کنید. این راهکار موجب می شود تا جلوه ای خاص و زیبا در اتاق خوابتان به وجود بیاید.

ـ در روش سوم می توانید سرویس خوابی به رنگ سفید و یا حتی خنثی انتخاب نمائید که در این صورت می توانید با خیال راحت رنگ و طرح مورد نظر خود را برای شال تخت انتخاب نموده و رنگ های متنوعی را وارد دکوراسیون این فضا نمائید.

چیدمان متنوع در دکوراسیون اتاق خواب

یکی از نکات بسیار مهم که در استفاده از شال تخت باید به آن دقت داشت، نوع چیدمان و قرار دادن آن بر روی تخت می باشد. مدل پهن کردن شال روی تخت می تواند با سبکی که برای دکوراسیون اتاق خواب خود در نظر گرفته اید و همچنین نوع کابردی که از آن انتظار دارید رابطه مستقیم داشته و با آن هماهنگ می شود. اگر به دنبال داشتن یک سبک رسمی تر می باشد باید شال را به صورتی کاملا صاف در پائین تخت و لبه آن پهن کنید. اما در صورتی که به دنبال تزیینات هستید این امکان برای شما وجود دارد که چیدمان کج و وسط تخت را داشته باشید. نکته دیگری که در خصوص چیدمان شال تخت باید به آن توجه داشت به ابعاد و اندازه های شال ارتباط پیدا می کند. گاهی شما تمایل دارید که شال تخت دارای طول کوتاهی باشد و تنها تا لبه های تخت را در بر بگیرد، اما بر عکس آن نیز امکان پذیر است، یعنی احتمال دارد علاقه داشته باشید که از شالی با طول بلندتر بهره بگیرید به نحوی که تا روی زمین ادامه داشته باشد و بتواند دکوراسیونی زیبا را به وجود بیاورد.

استفاده از پتو به عنوان شال تخت

گاهی می توانید از پتو و یا ملحفه ای که بر روی تخت وجود دارد به عنوان شال تخت استفاده نمائید و آن را به شکلی زیبا تا کرده و بر روی تخت خواب قرار دهید. این کار باعث می شود شال تخت شما متناسب با سرویس خواب باشد و این مساله در زیبایی دکوراسیون کمک بسیاری خواهد کرد. در این مورد نیز به اندازه و ابعادی که پتو دارد توجه کرده و آن را به شکل مستطیل تا بزنید و اگر اندازه آن بزرگ بود تنها لبه آن را تا بکنید و به شکل مستطیل در بیاید و بر روی تخت قرار دهید.

استفاده از پارچه های مختلف

یکی از نکات مهمی که در مورد شال تخت باید به آن توجه ویژه داشت و موجب می شود به عنوان المانی مناسب برای ایجاد تغییرات ساده و ارزان انتخاب شود این است که قابلیت ست کردن با تمام سرویس های خواب را دارا می باشد. با توجه به سرویس خواب خود می توانید از پارچه های متنوع برای قرار دادن بر روی تخت استفاده نمائید. شال هایی که از جنس مخمل و یا پشمی هستند موجب می شوند تا سبک دکوراسیون اتاق کمی لوکس دیده شود و شال هایی که همچون پتوهای بافتنی هستند می تواند موجب ایجاد دکوراسیونی اسپرت باشد.

پارچه های حریر نیز یکی دیگر از مواردی است که قابلیت انتخاب و استفاده در دکوراسیون اتاق خواب را دارند. در مورد پارچه های حریر دقت داشته باشید که پائین آن ها کمی چین دار است و به این ترتیب می تواند به زیبایی بر روی تخت قرار بگیرد. از پارچه هایی که دارای تنوع رنگی بوده و به صورت تکه دوزی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز می توان استفاده کرد. پارچه های سنتی همچون ترمه و بته جقه و موارد دیگر نیز می تواند  در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد و طرح زیبایی را در دکوراسیون اتاق خواب به وجود بیاورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *