دو مجموعه «هاسپدریا» ،مثال هایی از دو رویکرد پایه به نظم فضایی در اپن سیتی، در مجموعه ی فوق که در ادامه توصیف می شوند درجه ی میانی الصاق و تطبیق پذیری را نشان می دهند که به ان ها نوعی نور شکسته را می دهد.
با چهار نما شکل پیچیده افزاینده «هاسپدریا دی دیزناس»[127] تا حدی بازتر و تطبیق پذیر است، «هاسپدریا دل استیودو» [128] با دو نما و شکل ساده تر کمتر اینگونه است. در مرکز مورد اول تالار ورودی کوچک با پنجره های بام به حجم های اصلی ساختمان می پیوندد که با راهروی اجری باریکی به سمت ابگذرها جدا می شوند.
فضای غذاخوری بلندی که عمود بر راهرو به پهنای کامل ساختمان با باز شدن درهای براق به سمت دیگر تالار ایجاد می شده. دره های فراسوی در هر انتهای محل غذاخوری همسو با ابگذر ها باز می شوند بنابرایناز مرکز ساختمان چهار راه دیده می شود.
از این سطح میانی خود ساختمان در شن و مجموعه از پله ها فرو می رود. در زیر سقف شیب دار منافذ بیشتری برای نور در دیوارهای بیرونی وجود دارند که فضای داخلی تقسیم شده را گرم می کنند (سیمان صیقل یافته، اجر گچ نکیشده شده و تخته های چوبی به رنگ سفید) که به شکل خاصی درخشان نیستند،همیشه از بیش از یک جهت روشن می شوند.
اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…
گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…
با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…
این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…
زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…
اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…