#


دوخت کوسن هایی زیبا و ایجاد دکوراسیونی ایده آل

2 ژانویه 2018 يك نظر 1741 بازدید

دوخت کوسن هایی زیبا و ایجاد دکوراسیونی ایده آل

دوخت کوسن هایی زیبا و ایجاد دکوراسیونی ایده آل

در دکوراسیون منزل کوسن و بالشت هایی که دارای اندازه ای کوچک هستند موجب می شوند تا تخت و مبل و همچنین کاناپه ای که در منزل دارید زیبایی خوبی را از خود به نمایش در بیاورد. ولی همین بالشتک هایی که اندازه کوچک دارند بسیار گران بوده و هر فردی نمی تواند به راحتی چند نمونه از آنها را خریداری نماید. در خیال خود بیاندیشید که برای خرید  یک کوسن کوچک که تنها جنبه دکوری دارد باید مبلغی بیشتر از 50 یا 60 هزار تومن پول پرداخت نمائید.

مسلما این کار مقرون به صرفه نخواهد بود چرا که یک عدد کوسن مورد نیاز شما نیست و ملزمید تا حداقل دو یا سه عدد کوسن را تهیه کرده و در دکوراسیون خانه خود مورد استفاده قرار دهید. پس چاره کار برای داشتن دکوراسیونی زیبا و ایده آل چیست؟

می توانید خودتان دست به کار شده  و هر تعدا کوسن که خواستید برای دکوراسیون خانه خود بدوزید. در این مطلب چند راهکار ساده را برای شما عنوان کرده ایم تا هر کدام را که مورد پسند و سلیقه تان بود انتخاب کرده و بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.

ـ دوخت راحت و کم دردسر کوسن

در مرحله نخست باید طرز دوخت یک کوسن را که شکل ساده ای دارد را بیاموزید و پس از آن به سراغ تزئینات و طراحی مورد نظر خود بر روی کوسن بروید. به همین منظور، ابتدا دو مربع را که از پارچه آستری است به اندازه مورد پسند و دلخواه خود برش بزنید.

البته باید دو سانتی متر از هر سوی پارچه  بیشتر ببرید تا بتوانید آن را زیر دوخت قرار دهید. مربع ها را به صورت پشت و  رو کرده و با چرخ خیاطی به شکلی کاملا تمیز تمام اطراف آن را چرخ کرده و فقط یک سمت پارچه را به میزان 6 سانتی متر اجازه دهید باز بماند. از سمتی که دوخته نشده می توانید پارچه را برگردانده و مرتب کنید. اگر تمایل داشتید، لبه های کوسن خود را اتو کنید تا مرتب دیده بشوند می توانید این کار را انجام دهید. از بخشی از پارچه که بازمانده است پنبه یا هر ماده ای را که تمایل دارید و ضرری برای افراد ندارد را داخل کوسن ها کرده  و آن را کاملا  پر کنید.

در پایان کاربخشی که بازاست را با کمک دست و نخ و سوزن کوک مخفی زده و یا از لایه چسب  و حتی چسب پارچه استفاده کرده و پارچه ها را به هم متصل کنید و موجب بسته شدن آن شوید. پس از این کار پارچه ای که دلخواه خود تان است را نیز به اندازه کوسنی که دوخته اید برش داده و به مانند کوسن آستریآن را دوخت دهید البته باید در نظر داشته باشید که از هر طرف پارچه باید1.5 سانتی متر اضافه باشد چرا که باید برای دوخت مورد توجه قرار بگیرید و پارچه ای را که از پنبه و یا مواد دیگر پر کرده اید را در داخل این پارچه رویه قرار دهید.

ـ ایجاد شخصیت برای هر کوسن

با استفاده از روشی که در بالا گفته شد کوسن ساده بدوزید و یا یک کوسن ساده از بیرون تهیه نمائید و در مورد آن از یراق، روبان های مختلف و یا گیپور استفاده نموده و کوسن های دست دوز خود را تزئین کنید. البته می توانید از حاشیه های که به وسیله قلاب بافی می باشد و هنر دست شما است را در قسمت جلویی این کوسن ها آورده و زیبایی آن ها را چندین برابر کنید.

همچنین اگر تمایل داشته باشید می توانید از قلم پارچه استفاده کرده و حرف نخست نام خودتان یا همسر و یا حتی فرزندتان را نوشته و زیبایی کوسن را ارتقا داده و موجب ایجاد شخصیت فردی برای کوسن خود بشوید.

ـ خلاقیت و نوآوری

اگر در خانه خود کلکسیونی از دکمه های ساده را دارید که در اندازه های مختلف و طرح های متنوع هستند دارید می توانید آن ها را به کار گرفته به کمک  اسپری طلایی تمام آن ها را به یک رنگ دربیاورید. می توانید طرحی از یک قلب را بر روی کوسن خود بکشید البته توجه کنید که طرح شما باید به وسیله مداد کشیده شود و رنگ بسیار کمی هم داشته باشد سپس با استفاده از سلیقه و نظر خود و با دقت بسیار دکمه ها را درون این طرحی که به شکل قلب است بدوزید تا بتوانید یک شکل زیبا از قلبی که به رنگ طلایی است بر روی کوسن خود به وجود بیاورید.

البته این یک پیشنهاد است و شما می توانید از طرح های دیگر به جای قلب استفاده کرده و شکلی زیبل بر روی کوسن خود به وجود بیاورید. طرح و رنگی که به کار برده می شود به سلیقه و همچنین علاقه شخصی شما بستگی بسیار زیادی دارد و موجب می شود تا کارتان زیباتر دیده شود.

 ـ نوشتن جمله بر روی کوسن

برای انجام این کار نخست پارچه ای که برای کوسن در نظر گرفته اید را به اندازه و سبک ورنگ و همچنین طرح مورد پسند خود تهیه نموده و آن را برش بزنید. پس از آن از مهره های شیشه ای که دارای اندازه های گوناگون و رنگ های متنوع هستند استفاده کنید.

جمله و یا حتی کلمه ای که مورد نظرتان قرار دارد را با استفاده از یک ماژیک بر روی تکه کاغذ روغنی نوشته و بر روی پارچه کوسن خود قرار داده و آن را کپی نمائید. در قسمت پشتی پارچه و در بخشی که نوشته شما کپی شده و دیده می شوداز یک لایه چسب استفاده کرده و آن را به وسیله اتو بر روی پارچه بچسبانید.

با کمک گرفتن از نخ مخصوص گلدوزی که به رنگ شیشه ای و بی رنگ می باشد مهره هایی را که انتخاب کرده اید بر روی نوشته ای که کپی کرده اید دوخته و طرح جذابی را به وجود بیاورید. زمانی که کار شما به پایان رسید پارچه ها را به صورتی که در ابتدای متن گفتیم پشت و رو کرده و زیر دوخت چرخ خیاطی ببرید تا دوخته شده و کوسنی زیبا و جذاب را برای شما به ارمغان بیاورد.

ـ ایجاد طرحی بر روی کاغذ و انتقال آن بر روی پارچه

برای انجام این کار نیز نخست باید بر روی کاغذی مناسب طرحی از ابروباد را که دارای شکل و طرح و رنگ مورد نظر و دلخواه خودتان است تهیه نمائید. زمانی که طرح تان خشک شد آن را اسکن کرده و درون رایانه انتقال دهید.

پس از آن طرح مورد نظر خود را به دستگاه سرویس دهنده چاپ که مخصوص طرح روی پارچه است منتقل  کرده و اجازه بدهید تا طرح انتخابی شما به صورت چاپ شدهبر روی پارچه منتقل شود. زمانی که پارچه در اختیار شما قرار گرفت می توانید آن را برش داده و برای دوخت کوسنی زیبا مورد استفاده قرار دهید.

با استفاده از این ایده ها می توانید طرح های جذابی را در خصوص کوسن های خود به وجود بیاورید و در دکوراسیون داخلی منزل خود به کار بگیرید و از طرح های زیبایی که به وسیله دستان هنرمند خودتان خلق شده است نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *