#


توضیحاتی درباره ی چرم و مبل های چرمی

مبل های چرمی
6 آوریل 2019 بدون نظر 2099 بازدید

توضیحاتی درباره ی چرم و مبل های چرمی

با شنیدن مبل های چرمی شاید یک سبک و رنگ به ذهنمان بیاید ولی با کمی جست وجو متوجه این امر می شویم که از تنوع بالایی برخوردارند. شاید برای ما ایرانی ها استفاده از مبل های چرمی روتین و نرمال نباشد ولی با قرار دادن آن ها در خانه می توان محیط را دگرگون کرد. برای اینکه بتوانیم از اینگونه مبل ها استفاده کنیم بهتر است مختصری اطلاعات در مورد ویژگی های چرم و نحوه نگهداری از آن را داشته باشیم.

مبل های چرمی

نکاتی درباره ی مبل های چرمی

مسئله ای که اکثر مواقع به ما کمک می کند برای اینکه چرم را تشخیص دهیم بافت و شکل ظاهری روی چرم است. البته که لایه ی رویی پارچه که به شکل چرم باشد فقط کافی برای شناخت چرم نیست، بلکه باید به سطحی که دانه های چرم بر روی آن قرار گرفته اند توجه کرد. برای اینکه بتوانید چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهید باید چندین مرتبه چرم های طبیعی را دیده باشید تا بتوانید این دو را از هم تفکیک دهید. اگر فقط به سطح رویی توجه کنید ممکن است، شکل ظاهری مانند چرم طبیعی باشد ولی در اصل شما با یک جنس اصل مواجه نیستید.

مبل های چرمی

مبل های چرمی

شاید در هنگام خرید مبل های چرمی اولین مسئله ای که به ذهن می رسد قیمت آن باشد و اولین گزینه مبل های چرمی با چرم مصنوعی باشند. این مدل مبل ها شاید ارزان قیمت باشند ولی از نظر کیفیت و دوام زیاد ماندگار نیستند. این ارزانی به دلیل تولید آسانتر چرم مصنوعی به جای چرم طبیعی است.

نوع دیگری که از چرم ها می توان نام برد چرم ترکیبی است. همان طور که از نام این محصول هم پیدا ست ترکیبی از چرم مصنوعی و چرم طبیعی است ولی قابل ذکر است که فقط 17 درصد از ترکیبات این محصول چرم طبیعی است که همین عامل هم باعث محکم تر شدن آن می شود. این نوع از مبل های چرمی حد فاصلی در میان مبل هایی با چرم مصنوعی و مبل های با چرم طبیعی است البته که این تقسیم بندی هم از نظر قیمت است و هم از نظر کیفیت.

مبل های چرمی

چرم پی یو یا پرم بیکست، چرمی دو طرفه ست که در ابتدا این محصول برای استفاده در صنعت مد آقایان استفاده می شد که از پوست گاو برای تولید این نوع چرم استفاده می کردند و بعدها برای مقاومت آن از پلی اورتان استفاده می کنند. البته که این مدل پرم در دنیای امروز به دکوراسیون های خانه ها هم راه پیدا کرده و به عنوام رویه ای برای مبل های چرمی هم استفاده می شود. توان تمایز دادن این نوع چرم از چرم طبیعی اصلا کار آسانی نیست و فقط در صورت اذعان فروشنده به متریال مصرفی در مبلمان می توان به آن پی برد. از مزیت های این گونه چرم ها قابل شست و شو بودن آن است و به آسانی می توان هر چیزی که بر روی آن است را پاک کرد.

مبل های چرمی

از نکته هایی که در مورد اینگونه مبل های چرمی بسیار اهمیت دارد این است که باید بسیار مراقب پاره شدن این رویه ها برای مبل بود زیرا این محصول از سایش بسیار زیاد دانه های چرمی تولید شده اند و سطحی صاف و صیقلی دارند به همین دلیل بر اثر اصطکاک زیاد پاره می شوند. نکته ی دیگری که برای نگهداری از اینگونه مبل ها اهمیت دارد این است که نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گیرند، زیرا این امر باعث پوسته پوسته شدن رویه مبل های چرمی می شود. این گونه مبل های چرمی از نظر قیمت و کیفیت در رتبه متوسط قرار دارند.

مبل های چرمی

چرم خالص از مرغوب ترین و گران قیمت ترین نوع چرم است. در پروسه ی تولید چرم های خالص هیچ فرآیند غیر طبیعی دخیل نمی باشد و چرم طبیعی همان پوست حیوان است که صرفا میکروب زدایی بر روی آن انجام شده است. ممکن است در ظاهر پستی بلندی ها و یا نقص هایی در اینگونه چرم ها به چشمتان بخورد ولی این از ویژگی های چرم طبیعی است و اصالت چرم را نشان می دهد. صد البته که گران قیمت ترین نوع مبلمان، مبل های چرمی از نوع طبیعی است. البته که این قیمت بالا کیفیت بالایی هم به همراه دارد. شناخت این نوع چرم از دیگر چرم ها کار راحتی نیست و فقط با مشاوره افراد متخصص می توان به آن پی برد.

مبل های چرمی

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *