در حقیقت در سال 1920 «لکوربوزیه» در مورد ترکیب و تالیف نور و روشنایی صحبت کرد، گویی نور یک وسیله جهانی است، به نظر می رسد در سال 1960 ،در مورد طرح تفهیمی که در مورد ساختمان ایجاد شد، اسکارپا خودش را به منزله ی اشیایی می بیند.
و مردم را در نور می شناسد، روشنایی که تغییرات فصلی و روزمره اش را می توتند پیشگویی کند: اهداف پنهان در پشت این پروژه که در اینجا مورد بحث قرار گرفته اند اما اهمیت ان برای معماری حساسیت به نور است که به عنوان زمینه و جنبه اصلی و اساسی اب و هوا شناخته می شود که روش زندگی را شکل می دهد و ساختمانش بسیار ظاهری و در معرض باد قرار دارد.
شاید، این پیامد از بین مقایسه ی «فونداسیون» با پروژه ای که در سال 1969 توسط یکی از هم دوره های «اسکارپا» صورت گرفت بهتر نتیجه بدهد که این حرفه ی اسکارپا، یک اشتغال مادام العمری را با صنعت فضا و نور ، منعکس می کند.
اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…
گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…
با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…
این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…
زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…
اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…