#


به کار بردن فضاهای کوچک منزل

20 آگوست 2018 بدون نظر 3075 بازدید

به کار بردن فضاهای کوچک منزل

چگونه از فضای کوچک خانه استفاده کنیم؟

نظم و ترتیب در منزل نیاز و خواسته تمام افراد در زندگی است و به بزرگ و یا کوچک بودن آن خیلی ربط ندارد. به کار بردن فضاهای پرت و حتی فضاهای کوچک در منزل موجب بیشتر شدن فضای ذخیره سازی و در نهایت نظم بیش تری دارد. با اینکه نظم دهی و چیدمان منزل های کوچک آپارتمانی امکان دارد سخت تر و مشکل تر باشد، ولی راه هاییهم وجود دارد که در تمام منزل ها قابیلت اجرا دارند. ترفندهایی که حتما در جلوی چشمان شما وجود دارند ولی همیشه از آن ها چشم پوشی می کنید.

استفاده از فضای دیوار پشت درب

در هر جایی که درب وجود دارد، یک فضای پشت درب نیز وجود خواهد داشت! تنها باید اطلاع داشته باشید که از کدام یک آن ها می توانید بهره ببرید. به طور معمول دیوار پشت درب اتاق خواب، انباری، اتاق رخت شویی و حتی آشپزخانه می توانند محل های مناسبی برای آویزان کردن بعضی از وسایل لازم روزانه شما باشند. تخته هایی که دارای سوراخ هستند می توانند برای این کار ایده آل باشند.

استفاده از فضای پشت درب کابینت

پشت درب کابینت آشپزخانه هم همچون یک محل خالی برای ذخیره سازی وسایل خودنمایی می کند و می تواند انتخاب مناسبی برای بعضی از لوازم شما باشد. شما می توانید علاوه بر آویزان کردن وسایل کوچک، جا ادویه ها و …. می توان از این فضا همچون یک بورد نوشتاری به منظور یادداشت های روزانه و مورد نیاز آشپزخانه استفاده کرد.

طراحی کنج دیوار

با گذاشتن شلف های باز در کنج دیوار، می توانید حداکثر استفاده را از یک فضا داشته باشید. این شلف ها علاوه بر اینکه زیبایی دارند، دارای جنبه کاربردی نیز می باشند. همچنین به منظور قرار دادن دکوری ها و اشیا تزیینی و کتاب ها هم مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی و تولید این شلف ها می تواند با کم ترین هزینه صورت گیرد.

بهینه سازی فضای زیر کابینت ها

این فضا هم همچون فضای بالای کابینت، بسیاری از مواقع نادیده گرفته می شود. اگر مدل کابینت شما به گونه ای است که با زمین فاصله دارد، به راحتی می توانید با تولید کشوهایی مناسب، آن را به منظور نگهداری بعضی از لوازم نظیر سفره ها، تخت برش و هر وسیله باریک و کوچکی به کار ببرید. در صورت اجرای درست، می تواند در زمان شستن کف آشپزخانه هم کمک خوبی برای شما باشد.

نظم دادن به خانه با فضای پشت تخت خواب

در صورتی که تخت خواب تان از نمونه های پشتی دار است، به سادگی می توانید اندکی آن را جلوتر بکشید و با طبقه بندی فضای پشت آن را به یک قفسه برای لوازم و اشیای کوچک تبدیل کنید. در این طبقات می توانید از کتاب ها، مجلات و لوازمی که در زمان شب نیاز دارید نگه داری نمایید و هنچنین حتی بعضی از لباس های کوچک را به سادگی قرار داده و فضای ذخیره سازی اتاق تان را بیشتر کنید.

استفاده بهینه از سقف

این پیشنهاد بیش تر برای گاراژها و انباری ها مورد استفاده قرار می گیرد چرا که امکان دارد صحنه بسیار جالبی را در فضای اتاق ایجاد نکنند. به همیل دلیل بیش تر در مکان هایی می توانید آن ها را مورد استفاده قرار دهید که زیبایی خیلی اهمیت نداشته و مهم تر از همه از محکم بودن سقف مطمئن باشید. با این کار وسایلی که کم تر به کار برده می شوند و یا لازم است دور از دسترس باشند به راحتی جاسازی می گردند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *