#


برای زیباتر شدن آشپزخانه چه چیزهایی مد شده است ؟

آشپزخانه
19 دسامبر 2018 بدون نظر 2331 بازدید

برای زیباتر شدن آشپزخانه چه چیزهایی مد شده است ؟

برای زیباتر شدن آشپزخانه چه چیزهایی مد شده است ؟

دکوراسیون آشپزخانه برای ما ایرانیان دارای اهمیت بالایی میباشد برای همین در این مطلب به این موضوع می پردازیم .البته محور اصلی توضیحات برای آشپزخانه های محبوب و مدرن در سالهای گذشته و هم اکنون است که گستردگی زیادی هم داشته و شامل موارد زیادی می شود. در ادامه با بررسی آشپزخانه های متفاوت نتیجه را برای شما توضیح خواهیم داد.

  کابینت های رنگی

 دردکوراسیون آشپزخانه انتخاب رنگ های غیر منتظره ،در حال حاضر کاربرد زیادی دارد. رنگ هایی مانند سفید و سیاه ،سبز و آبی از پرکاربردترین این رنگ ها هستند. رنگ هایی مانند خاکستری و سفید از گذشته همچنان برای کابینت‌ها پیشتاز بودند و در باز سازی ها رایج تر از سایر رنگها هستند.

 البته باید به این پیشنهاد طراحان نیز دقت کنید که برای به کار بردن رنگ های خاص کابینت ترجیحا دیوارهای آشپزخانه ساده در نظر گرفته شود و با کابینت ها رنگ وارد فضا گردد.

 استفاده از سنگ مرمر

 اگر به دنبال یک جلوه جذاب و بینظیر برای صفحات کابینت آشپزخانه خود میگردید برای این منظور سنگ مرمر طبیعی بیشتر از سایر موارد زیباتر و جذابیت بیشتری در فضا خواهد داشت. به خصوص اگر این امکان برایتان وجود داشته باشد که صفحه سنگی به صورت کاملاً یکدست و بدون هیچ دردی روی کابینت های آشپزخانه تان نصب گردد زیبایی افزون تری به آشپزخانه می شود. سنگ های مرمر با اینکه نسبت به سایر محصولات گران تر تمام می شود، اما دوام بالایی در برابر آب و لکه ها دارند و ارزش این هزینه زیاد را مشخص میکند . این سنگ هیچگاه از مد نمی افتد و برای یک آشپزخانه مدرن و امروزی کاملا مناسب است.

 نصب شلف های باز

 برای اینکه یک آشپزخانه دلبازتر و با کیفیت تر داشته باشید استفاده از شلف های باز می‌تواند تاثیر ویژه‌ایداشته باشد.

 با چیدمان صحیح در این قفس ها می توانید نظم و ترتیب خوبی را به افراد القا کنید و از شلوغی و به هم ریختگی آشپزخانه جلوگیری نمایید. به طور مثال در یک آشپزخانه با تنالیته های  رنگی وجود شیشه های رنگی حبوبات و آجیل طراحی مینیمال بسیار جذاب و شیک ای را خلق خواهد کرد. می خواهید آشپزخانه تان بزرگتر دیده بشود شلف ها را تا نزدیکی سقف ادامه بدهید.

 استفاده از وسایل استیل

 وسایل استیل به علت این که دارای خطوط یکدست و صافی بوده اند طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند و می توانند به راحتی در کنار سایر وسایل قرار بگیرند و همخوانی بسیار خوبی با کل فضای آشپزخانه داشته باشند.

 اینکه این وسایل استیل فضای زیبایی با اشپزخانه تان بدهد فضای کلی را به صورت ساده و خنثی نگه بدارید و فقط از یخچال و گاز و ماشین لباسشویی استیل استفاده کنید. این متریال برای سبک های مدرن و همچنین سنتی قابل استفاده است.

وجود تکنولوژی

منظور از تکنولوژی در آشپزخانه فقط داشتن وسایل مدرن نیست بلکه در مواردی استفاده راحت‌تر از وسایل نیز تکنولوژی محسوب می شود. یکی از مواردی که دارای اهمیت بالایی میباشد جانمایی صحیح پریز ها و کابل ها برای استفاده مکرر در آشپزخانه است. از آنجایی که محیط آشپزخانه با مواد غذایی رطوبت و آب سر و کار دارد این سبب می‌شود تا برای وسایل الکتریکی یک تهدید محسوب گردد. در نتیجه باید در هنگام طراحی به همه این موضوعات فکر شده و راحت ترین و امن ترین راه حل ها را به کار ببریم.

وجود نور

بهتر است تا جای ممکن از پنجره و نور طبیعی در فضای آشپزخانه بهره‌مند گردید . از نظر طراحان و کاربران ،نور مهمترین عنصر زیبایی یک آشپزخانه است و میتوان با چراغ و لوستر ها و به طور کلی نورپردازی تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت فضای آشپزخانه گذارد.

آشپزخانه سفید

بسیاری از افراد هستند که رنگ سفید را برای دیوارهای آشپزخانه خود و همچنین کابینت ها ترجیح می‌دهند . امروزه آشپزخانه با رنگ سفید یکی از گزینه‌های مطرح در این فضا میباشد .

البته طراحان دکوراسیون پیشنهاد می‌کنند که با استفاده از کاشی های بین کابینتی با طرح و بافت و یا رنگ متفاوت ،فضای آشپزخانه را در عین سفید بودن از حالت یکنواختی خارج نمایید .روش سفید هم برای سبک مدرن و هم سبک کلاسیک و مینیمال قابل استفاده می باشد و شما به راحتی میتوانید از وسایل سفید رنگ در کنار کابینت ها و دیوارهای به همین رنگ کمک بگیرید.

به کار بردن فلزات

 انواع مختلفی از فلز ها مانند مس ،برنز و برنج می تواند در فضای آشپزخانه جذابیت زیادی را به وجود بیاورند. از مزیتهای این فلزات می توان به این اشاره کرد که با انواع سبک ها و رنگ ها همخوانی پیدا می کنندو  دارای دوام بالایی مقابل رطوبت هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *