#


بام سبز دکوراسیونی ایده آل برای پشت بام خانه شما

بام سبز
11 دسامبر 2017 يك نظر 2651 بازدید

بام سبز دکوراسیونی ایده آل برای پشت بام خانه شما

بام سبز دکوراسیونی ایده آل برای پشت بام خانه شما

یکی از مزیت های خانه های ایرانی داشتن حیاط است که این مساله چند سالی است به یک رویا تبدیل شده و دیگر افراد نمی توانند همچون گذشته در حیاط خانه خود دور یکدیگر جمع شده و از هوای آزاد در بهار و تابستان لذت ببرند. پیش تر ها که خانه های ایرانی سبک سنتی داشت و آپارتمان جایگزین آن نشده بود بسیاری از خانواده ها با پهن کردن فرش و یا قرار دادن تختی در حیاط گرد هم آمده و از بودن در کنار یکدیگر لذت می بردند؛ ولی در حال حاضر آن خانه های با صفا جای خود را به آپارتمان های چند طبقه داده اند.

اگر شما نیز به عنوان یک آپارتمان نشین فضای بازی به عنوان حیاط در اختیار ندارید می توانید از پشت بام ساختمان به عنوان حیاط استفاده کرده و با توجه به علاقه و سلیقه ای که دارید فضای سبز و شادی را برای خود به وجود بیاورید. ایجاد فضای سبزی که در عین حال صمیمانه باشد و بتوانید ساعاتی را با دوستان و اطرافیان خود در آنجا بوده و از کنار هم بودن لذت ببرید نیازمند یک سری اصول و قواعد خاص است که باید آن ها را در نظر داشت و با توجه به این اصول و قواعد اقدام به خلق فضایی اینچنین کرد. در این مطلب ما چند ایده کاربردی را در اختیار شما می گذاریم که با توجه به آن می تواندی از پشت بام خانه خود بیشترین استفاده را ببرید.

بام سبز

بام سبز

به کار گیری صندلی در پشت بام

برخی از افراد تمایل دارند فضای سبز و راحتی را داشته باشند تا بتوانند در آنجا کمی استراحت نمایند و در اصل به دنبال مکانی دنج هستند تا در مواقع خستگی به آنجا پناه برده و استراحت کنند. یکی از توصیه هایی که برای این افراد می توانیم داشته باشیم استفاده از چند صندلی راحت است که به شما کمک بسیاری برای استراحت خواهد کرد.

می توانید در فضای پشت بام خود از چندین گیاه گلدانی استفاده نمائید و یک فضای زیبا و پر از گل را برای خود بسیازید تا هنگام استراحت بتوانید انرژی های مثبتی که از گیاهان ساطع می شود را دریافت نمائید. قرار دادن صندلی های راحتی در این فضا به شما کمک می کند تا چای عصرگاهی خود را در یک فضای زیبا که ساخته دست خودتان است صرف کنید و از بودن در یک محیط سرسبز و زیبا نهایت لذت را ببرید.

قرار دادن میز غذاخوری در پشت بام

یکی دیگر ازایده هایی که در پشت بام کارایی بسیاری را می تواند داشته باشد استفاده از میزهای غذاخوری است. در واقع می توانید فضای پشت بام خود را به عنوان یک محیط برای غذا خوردن درست کنید. می توانید در بخشی از پشت بام باغچه ای کوچک را درست کرده و گیاهان مختلفی را در آن بکارید. در صورتی که بخواهید در پشت بام آشپزی کنید می توانید برخی از گیاهان که برای آشپزی لازم هستند را در باغچه مخصوص خود بکارید و از آن ها در هنگام پخت غذا استفاده نمائید.

بام سبز

بام سبز

در خصوص میز هم بهتر است از مدل ها و اندازه هایی که تناسب خوبی با پشت بام خانه تان دارد استفاده کرده و میهمانان خود را به این قسمت آورده و از آن ها در فضای شاد و دل انگیز پشت بام پذیرایی نمائید. افرادی که توان مالی کافی دارند و می توانند هزینه های بالاتری نیز داشته باشند بهتر است  از چترهای سایه بان هم در این بخش از پشت بام استفاده نمایند تا در روز مانع از تابش آفتاب باشد. سعی کنید طراحی پشت بام خود را با انتخاب یک سنگفرش مناسب تکمیل کنید و جذابیت این فضا را ارتقا دهید.

قرار دادن نیمکت در پشت بام

یکی از مواردی که موجب می شود فضای پشت بام کاربردی و بزرگ دیده شود استفاد از نیمکت می باشد که به شما اجازه می دهد علاوه بر داشتن فضای کافی برای قرار دادن گل ها و گیاهان سبز جای مناسبی برای نشستن نیز داشته باشید. می توانید از نیمکت های کوتاه در مقابل این نیمکت ها استفاده کنید و یک حوض کوچک یا آبنمای زیبا نیز در کنار آن ها ایجاد کنید. استفاده از نیمکت ها موجب می شود تا فضایی گرم و صمیمانه در کنار یکدیگر داشته باشید و بتوانید با اعضای خانواده و دوستان خود ساعاتی را در یک محیط آرام سپری کنید.

ایجاد فضایی برای صبحانه خوردن در پشت بام

پاسیوی پشت بام که دارای پرچین های مرتب است و همیشه هرس کرده دیده می شود یکی از فضاهایی به شمار می رود که می توان میز صبحانه را در آن قرار داد و در کنار این میز از چند گلدان بزرگ و زیبا استفاده کرد و سرسبزی محیط را بیشتر نشان داد و روزی پر از انرژی را آغاز کرد.

طراحی آب نما در فضای پشت بام

یکی از مواردی که به هر انسانی نشاط و انرژی می دهد شنیدن صدای آب است. می توانید برای داشتن یک محیط دوستانه و پر از انرژی از اب نما در فضای پشت بام خود استفاده کنید و در کنار آن نیز از یک سایبان و نیمکت استفاده کنید. بسیاری از افراد با قرار گرفتن در فضایی اینگونه احساس خوبی را به دست می آورند و شما نیز می توانید با داشتن فضایی به این شکل راحتی و آرامش را برای خود و اطرافیان به ارمغان بیاورید. تنها کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و طرحی زیبا و جدید را در پشت بام خانه خود به کار بگیرید. وجود آبنما و شنیدن صدای اب موجب می شود برای ساعاتی از شنیدن صدای شهر راحت شوید پس حتما از این ایده در طراحی پشت بام خانه خود استفاده کنید.

بام سبز

بام سبز

ایجاد باغ عمومی در فضای پشت بام

اگر پارکینگی دارید که فضای آن بلا استفاده است می توانید از پشت بام آن برای ایجاد یک باغ استفاده کنید و آن را در معرض دید عموم قرار دهید. البته نیازی نیست تا پارکینگی باشد که باغی را ایجاد کنید بلکه می توانید در پشت بام ساختمانی که زندگی می کنید نیز گل ها و گیاهانی را بکارید و آن را با دیگران تقسیم کنید. انجام این کار موجب می شود تا یک تجربه جذاب را داشته باشید و یک فضای شاد و دوستانه را به وجود بیاورید.

البته در خصوص طراحی پشت بام دست شما باز است و می توانید هر طرحی را که تمایل داشتید استفاده کنید اما باید در انجام آن با کارشناسانی که در این حوزه فعالیت دارند مشورت نمائید تا بدانید که آیا ساختمان شما می تواند حجمی از گل ها و گیاهانی را که در این فضا کاشته می شود را تحمل کند یا نه؟ بار اضافه ای که به ساختمان وارد می شود می تواند آسیب های بسیاری را وارد نماید به همین دلیل باید با متخصصین این حوزه مشورت شود تا بتوان طرح مناسب و زیبایی را در این قسمت به وجود آورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *