#


ایده های مناسب برای ایجاد کمد دیواری در اتاق خواب

27 آوریل 2018 بدون نظر 10445 بازدید

ایده های مناسب برای ایجاد کمد دیواری در اتاق خواب

بهترین روش ها برای استفاده از کمد‌ دیواری

زمانی که فضای اتاق خواب خیلی شلوغ باشد و وسیله های ریز و درشت بسیاری در آن وجود داشته باشد، حتما ایجاد محیطی آرام و مرتب در آنکار بسیار سختی خواهد بود. پس اگر اتاق خواب شما انباشته از لباس ها، کفش ها، انواع رخت خواب و چیزهای دیگر باشد، حتما باید ترفندهایی را برای نگهداری از اینگونه وسایل و جای دادن آنها در مکان های مشخص به کار گیرید. برخی از این ترفندها علاوه بر اینکه به مرتب شدن محیط اتاق خواب کمک می کنند، می توانند فضا را بزرگ تر، دلبازتر و بسیار جادارتر نیز جلوه دهند. در ادامه برخی از این ترفندها و نکات خاص را بررسی می کنیم.

توجه ها را به قسمت های دیگر جلب کنید

از یک آینه ای بزرگ به عنوان درب کمد دیواری بهره ببرید، به غیر از این که می تواند به انعکاس نور و روشن تر شدن فضای اتاق کمک کند، باعث بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نیز خواهد شد. ولی بهترین نتیجه ای که با وجود چنین آینه ای می توان کسب کرد، متمرکز نمودن توجه ها به سمت ابعاد اتاق و سقف بلند آن خواهد بود. در واقع با بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق، فرصت بسیار خوبی برای استفاده از محیط کمد دیواری بدون تاثیرگذاری منفی روی ابعاد و اندازه اتاق، حاصل می شود.

کنار پنجره اتاق یک نشیمنگاه کوتاه بسازید

چنانچه  فرورفتگی هایی بر روی دیوار های اتاق هست که به صورت پنجره های شاه نشین طراحی شده است، یا این که اگر با دیوارهایی صاف در جلوی پنجره ها فضای کافی موجود باشد، می توانید نشیمنگاهی طراحی کنید و علاوه بر کاربرد متداول آنها، به عنوان کمدهای مخفی برای جای دادن وسایل ریز و درشت نیز از آنها استفاده نمایید. شکل و ظاهر این نشیمنگاه ها می تواند بر حسب سلیقه خودتان طراحی شود. روی آنها با کوسن ها و بافت های نرم می تواند پوشانده شود و داخل کمد ها نیز کاملا طبقه بندی شود که با باز کردن درب هایشان همه چیز کاملا مرتب و منظم به نظر برسد.

کمدهای دیواری را به صورت دیوارها بسازید

بهترین کمدهایی که برای اتاق ها طراحی می شوند، همواره نمونه هایی می باشند که به مناسب ترین شکل از فضای موجود استفاده می کنند و هر سانتیمتر از محیط اتاق را به بهینه ترین شکل ممکن به ذخیره و نگهداری وسایل اختصاص می دهند. اگر قصد دارید یک کمد مخصوص لباس ها و رخت خواب ها داشته باشید، بهتر است کمدهایی را در اتاق ها بسازید که درب های کاملا مسطح و بدون دستگیره دارند.

دلیل ارائه این توصیه  این است که اغلبر چنین درب هایی که بدون هیچ اضافه هایی هستند و کاملا صاف طراحی می شوند، مانند دیوارهای اتاق به نظر می آیند و از لحاظ ظاهری پیش آمدگی ها را در ظاهرشان نشان نمی دهند. به این ترتیب فضای اتاق بزرگتر به نظر خواهد رسید. در چنین مواردی، درب های کشویی و ریلی بهتر از مدل های متداول قدیمی هستند.

از فضای زیر تخت خواب نیز استفاده کنید

به شکل هایی گوناگونی می توان از فضای موجود در زیر تخت خواب ها بهره برد. طراحی های متنوعی برای این موارد وجود دارد که به شکل کشو، یا باکس های ریلی و چرخدار موجود می باشند. از این نوع کمدهای مخفی می توان برای نگهداری رخت خواب های اضافی یا خارج از فصل و همچنین برخی دیگر از وسایل و پوشاک که می خواهیم همیشه در دسترس باشند، استفاده کرد.

قفسه هایی پشت درب اتاق طراحی نمایید

یکی از شیوه های بسیار هوشمندانه برای ساخت کمدهای پنهان، بهره گیری از محیط پشت درب اتاق ها می باشد. این ترفند به خصوص برای اتاق های بچه ها که پر از وسایل کوچک و ریز است، بسیار کاربردی خواهد بود. تنها کاری که نیاز است انجام دهید، کمک گرفتن از یک طراح دکوراسیون یا یک نجار برای ساخت قفسه هایی است که به پشت درب وصل می شوند و قدرت تحمل بار وسایل را خواهند داشت. البته این ایده برای درب هایی می تواند پیاده شود که هنگام باز و بسته شدن، مانعی در پشتشان وجود نداشته باشد.

از فضای بالای تخت خواب بهترین استفاده را کنید

بیشتر اوقات ما از برخی از فضاهای موجود در اتاق خواب  غافل می شویم، یکی از این فضا ها دیواره بالای تخت خواب است. اغلب این دیوار فضای بسیار مناسبی برای ایجاد قفسه های درب دار و کمدهای جادار است. هرچند با توجه به قرارگیری تخت خواب در پایین این کمدها، می بایست ایمنی لازم به اندازه کافی رعایت شود و وسایلی که بیش از اندازه سنگین هستند در چنین محل هایی قرار داده نشود. برای این نوع کمدها هم بهتر است از طراحی مسطح با درب های کشویی استفاده شود تا علاوه بر داشتن کاربری راحت، به سادگی و دلباز بودن دکوراسیون نیز کمک نمایند.

ایده  های ساده را جدی بگیرید

چنانچه به دنبال یک راه حل ساده برای داشتن فضای لازم به جهت جمع آوری وسایل و منظم کردن اتاق می باشید، مناسب ترین گزینه استفاده از کاناپه های چهار پایه در کنار مبلمان اتاق نشیمن یا تخت خواب است. این نوع کاناپه ها می توانند به عنوان نشیمنگاه استفاده شوند و در عین حال فضای بسیار خوبی برای قرار دادن وسایل در درونشان با دسترسی بسیار راحت فراهم نمایند. اگر فضای اتاقتان خیلی بزرگ نیست، سعی کنید از رنگ هایی برای این نوع کاناپه ها استفاده کنید که با رنگ پس زمینه دکوراسیون مطابقت داشته باشند و با اضافه شدن آنها، محیط اتاق، شلوغ تر به نظر نرسد.

از تمام زاویه های اتاق بهره ببرید

بعضی از اتاق ها به دلیل طراحی معماری خاصی که دارند، گوشه و زوایای بسیاری دارند، به همین منظور می توانند فضاهای بدون استفاده زیادی داشته باشند. چنین فضاهایی، مناسب ترین جاها برای قرار دادن وسایل کوچک و بزرگ اتاق می باشند؛ البته به شرطی که کمدهای متناسب و درخوری برایشان طراحی شود. به این ترتیب می توانید علاوه بر اصلاح گوشه و زوایای اضافی اتاق و تبدیل آن به محیطی متقارن، فضاهای کافی برای نگهداری وسایل را نیز ایجاد نمایید.

کمدهای دیواری را نزدیک به درب ورودی اتاق طراحی کنید

در برخی از طراحی های دکوراسیون دیوارهایی که درب اتاق روی آنها قرار داده می شود اغلب در طراحی دکوراسیون از آن غافل می شوند. این دیوارها فضای بسیار مناسبی برای طراحی و قرار گیری کمدهای دیواری هستند و می توانید فضای بسیار خوبی برای این کار در اختیار داشته باشید. همچنین اگر در طراحی این کمدهای دیواری دقت لازم را داشته باشید می توانید از نظر بصری آنها را کاملا از مرکز توجه خارج کنید. برای این کار بهتر است از رنگ های مشابه دیوارهای اتاق برای رنگ آمیزی آنها استفاده کنید تا فضای اتاق کاملا یکدست باشد و به بزرگ تر نشان دادن محیط کمک کند.

از فضای کناره های تخت خواب بهره ی کافی ببرید

چنانچه همه ی دیوارهای اتاق خواب خانه ی شما مورد استفاده قرار گرفته است و برای طراحی یک کمد دیواری دچار مشکل شده اید، بهتر است به فضای اطراف تخت خواب دقت کنید. بهتر است کمدهای دیواری که کنار تخت خواب و در بالای آن نصب می شوند، طراحی متداول را نداشته باشند و به شکل کاملا مسطح، بدون دستگیره و تزئینات اضافی ساخته شوند.

از آنجا که در طراحی دکوراسیون های مربوط به اتاق خواب، اغلب تخت خواب در مرکز توجه دکوراسیون قرار می گیرد؛ کمد های اطراف تخت باید به صورتی باشند که این نظم چیدمان را به هم نزنند و با رنگ های پس زمینه و ظاهر کلی دیوارهای اتاق، مطابقت داشته باشند. به این ترتیب می توانید به شکلی بهینه از فضای اتاق خواب برای نگهداری از وسایل و لوازم مورد نیازتان استفاده نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *