#


ایده هایی کاربردی در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

اتاق نشیمن
16 اکتبر 2017 بدون نظر 1829 بازدید

ایده هایی کاربردی در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

ایده هایی کاربردی در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

اتاق نشیمن فضایی است که در مورد موارد بسیاری از آن استفاده می شود و در واقع یک فضای کاربردی به شمار می رود. در مورد فضای اتاق نشیمن نیازی نیست خیلی زیاد باشد و دراصل فقط به یک راه برای عبور از کنار میز جلوی مبلها نیازمند هستید. اینکه چگونه سبکی را برای اتاق نشیمن خود انتخاب می کنید هیچ اهمیتی ندارد نکته مهم و حائز اهمیت این است که یک نقطه کانونی و درست را برای چیدمان درست اتاق انتخاب کنید و وسایل را به طور صحیحی در آن قرار دهید.امروز قصد داریم چند ایده جالب را برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها نشیمن خانه خود را به بهترین شکل چیدمان کنید.

ایجاد نقطه کانونی و چیدمان وسایل به دور آن

اگر در اتاق خود شومینه دارید ترجیحا آن را به عنوان یک نقطه مرکزی استفاده کنید و اسباب و اثاثیه را به شکل مربع منحنی و یاحتی مثلث در فاصله ای که نزدیک شومینه است قرار دهید. البته به یاد داشته باشید که برای استفاده کردن از شومینه به عنوان یک نقطه مرکزی هیچ نیازی نیست تمام وسایل را به سمت آن قرار دهید می توانید وسایل و لوازم را پشت به آن بگذارید.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن

ایجاد یک ترکیب کلاسیک

می توانید در اتاق نشیمن کوچک از یک ترکیب کلاسیک استفاده کرده و با قرار دادن یک کاناپه در کنار دو صندلی و یک میز فضای خانه خود را گرم و صمیمی درست کنید و به هنگام نشستن در کنار سایر اعضای خانواده و گفتگو با آن ها احساس راحت تری داشته باشید. این ترکیب برای وقتی خوب است که صندلی ها به هم نچسبیده باشند و افراد هنگام نشستن بر روی آنها دچار مشکل نشوند.

استفاده از این سبک در چیدمان اتاق نشیمن از دیرباز مورد توجه بسیاری قرار داشت. زمانی که از یک کاناپه به همراه دو صندلی استفاده می کنید و برای دسترسی راحت تر از سوی هرکدام از آنها یک میز را در جلوی آن قرار می دهید یک ترکیب سنتی و کلاسیک را در دکوراسیون خانه خود ایجاد می کنید. می توانید برای داشتن ترکیبی اینچنین از یک مبل عثمانی استفاده کنید که هم به عنوان میز جلوی مبلی به کار می رود و هم اینکه می توانید بر روی آن نشسته و یا پاهای خود را دراز کنید.

ایجاد اتصال میان دو اتاق نشیمن کوچک

اگر در منزل خود دواتاق کوچک دارید که به عنوان نشیمن قصد استفاده از آنها را دارید باید به وسیله لوازم و رنگی که استفاده می کنید میان این دو اتاق کوچک اتصال برقرار کنید. می توانید میز غذاخوری خود را در یکی ازقسمت ها قرار داده و درقسمت دیگر وسایلی را بچینید که بتواند هماهنگی کافی را به وجود بیاورد.

ایجاد فضایی مدرن و در عین حال جدا

با استفاده از رنگ و وسایل می توانید یک ترکیب مدرن و زیبا رادر دکوراسیون اتاق نشیمن خود به وجود آورده ولی در عین حال باعث شوید که هر کدام از این بخش های با لوازمی که در چیدمان آن ها به کار رفته به صورت مجزا از بخش دیگر دیده شود.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن

استفاده از کاناپه به عنوان جدا کننده

برای اینکه بتوانید در اتاق نشیمن کوچکی که دارید فضا را به دو قسمت تقسیم کنید می توانید به سراغ کاناپه رفته و یک دیوار جداکننده با آن بسازید و میان نشیمن با دیگر بخش های خانه مرز ایجاد کنید. بهتر است کاناپه را تاجایی که باعث نشود اسباب و لوازم به صورت فشرده دیده شوند به نقطه کانونی خانه خود نزدیک کنید.

برای داشتن یک فضای صمیمی و دوستانه می توانید از وسایل مینیاتوری کمک بگیرید به عنوان مثال می توانید از یک مبل کوچک به جای یک کاناپه استفاده کرده و فضایی گرم و دلپذیر را برای خود به وجود بیاورید. به این ترتیب اتاق شما حالت رسمی تری برای خود پیدا خواهد کرد.

استفاده از سبک های سنتی از دیگر مواردی است که در طراحی داخلی دکوراسیون اتاق نشیمن می توانید به کار بگیرید. به عنوان مثال اگر از میزهای شیشه ای در کنار آیینه و رنگ های روشن استفاده کنید در واقع باعث می شوید فضای اتاق شما بزرگتر از حد معمول به نظر برسد و این یک خطای دید جالب را برای خانه شما به دنبال خواهد داشت.

می توانید از دو میز عسلی کوچک و یا میزهای کنار تخت به عنوان میز جلو مبلی استفاده کرده و یا برای داشتن فضای باز و بیشتر در اتاق نشیمن خود از کاناپه هایی که توکار هستند استفاده کنید. به این تریتب هم فضای بیشتری در اتاق نشیمن خود خواهید داشت و هم اینکه می توانید در صو.رت نیاز میزهای عسلس کوچک را جابجا کرده و برای کارهای دیگر مورد استفاده قرار دهید. با کمک گرفتن از این ایده ها می توانیداتاق نشیمن کوچک خود را به شکلی دلباز و بزرگ نشان داده و دکوراسیونی جذاب و مدرن داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *