#


ایده هایی مدرن در طراحی به روز خانه های قدیمی

10 ژانویه 2018 يك نظر 3025 بازدید

ایده هایی مدرن در طراحی به روز خانه های قدیمی

ایده هایی مدرن در طراحی به روز خانه های قدیمی

امروزه عرصه مد وطراحی تغییرات بسیار زیادی دارد و طرح های مختلفی وارد این عرصه می شود. یکی از طرح هایی که امسال بسیار از آن استفاده می شد پارچه های راه راه است. امکان دارد در سال بعد رنگ قرمز که دارای بافتی مخملی است به روی بورس بیاید. در مورد پرده ها یک سال بی والان مد می شوند و سال بعد طراحان در مرود آن ها به سراغ والان های پر از تزئینات می روند.

این مسایل باعث می شوند تا افراد برخی وقت ها که از خواب بیدار می شوند احساس دلزدگی از دکوراسیون قدیمی خانه خود را دارند و تمایل بسیاری به تغییر این دکوراسیون خواهند داشت. برخی از وسایلی که در دکوراسیون خانه ها وجود دارد سالیان بسیاری است که خریداری شده اند اما دیگر قدیمی شده اند و باید جایگزین شوند ولی کاربردی بودن آن ها باعث می شود نتوان از آن ها دل کند.

در این مطلب قصد داریم در مورد ایده هایی که باعث می شوند دکوراسیون خانه تان امروزی شود کمی صحبت کنیم. می توانید با استفاده از این ایده ها دکوراسیون قدیمی خانه خود را زیباتر و امروزی نشان دهید.

تغییر فرش ها قدم نخست در امروزی نشان دادن دکوراسیون

اگر از دکوراسیونی که در اتاق نشیمن خانه تان وجود دارد خسته شده اید بهتر است کمی تغییرات در آن ایجاد کرده و سبکی امروزی را برای آن به وجود بیاورید. توجه به قالیچه ها و فرش هایی که در این فضا وجود دارد می تواند به سادگی کار تغییر دکوراسیون را برای شما انجام دهد. مسلما یکی از فرش هایی که در اتاق نشیمن گسترده اید به عنوان مشکلی در دکوراسیون این فضا به شمار می رود.

این قالی یا فرش با تمام زیبایی که در طرح و رنگ دارد به دلیل نداشتن هماهنگی لازم با دیگر اجزای اتاق می تواند یک مشکل به شمار بیاید. می توانید فرشی ساده و مدرن را برای ایجاد فضایی مدرن انتخاب کنید؛ هیچ نیازی ندارد که فرش شما طبیعی و از نوع دستبافت باشد بلکه انتخاب یک فرش که به رنگ روشنی باشد و الیاف مصنوعی هم در آن به کار رفته باشد می تواند جلوه ای خاص و ویژه به خانه شما بدهد. افرادی که تمایل دارند از فرش های دستبافت در خانه خود استفاده نمایند باید به طرح و نقشه این فرش ها توجه کافی داشته باشند تا بتوانند انتخاب خوبی را در خصوص دکوراسیون مدرن خانه خود داشته باشند.

دقت در انتخاب روکش مبلمان

افراد بسیاری هستند که در تغییر دکوراسیون خانه خود به سراغ صندلی ها و مبلمان می روند و روکش آن ها را تعویض می نمایند. در این مورد باید بگوئیم اگر قصد تعویض رویه مبلمان و صندلی های خود را دارید بهتر است پارچه ای که با طرح مبلمان و صندلی های شما هماهنگی دارد را انتخاب کنید؛ چراکه مبلمان شما حالت سنتی دارد و چندان جالب نخواهد بود که از پارچه های مدرن به عنوان رویه آن ها استفاده کنید. می توانید از پارچه هایی که دارای طرح راه راه و یا چهار خونه تیره هستند استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که این مدل از پارچه ها همخوانی بسیاری با مبلمان قدیمی شما خواهند داشت.

عدم توجه به همخوانی در دکوراسیون خانه های قدیمی

در خانه هایی که قدیمی هستند همه وسایل و رنگ ها با یکدیگر همخوانی داشته و دکوراسیون هماهنگی را به وجود آورده است. در این سبک از دکوراسیون معمولا افراد به سراغ رنگ های یکسان می رفتند؛ به عنوان مثال اگر پرده اتاق خواب فردی به رنگ قهوه ای انتخاب می شد در مورد روتختی نیز حتما به سراغ طیف قهوه ای رفته و مدلی را با این طیف رنگی انتخاب می کرد.

در مورد دیگر وسایلی که در این اتاق قرار داشت افراد به سراغ مواردی می رفتند که تناسب کاملی با رنگ قهوه ای موجود داشته باشد. امروزه این امکان برای شما وجود دارد که این سنت قدیمی را شکسته و به سراغ ایده های جدید و امروزی بروید. می توانید در میان تمام رنگ هایی که از یک رنگمایه هستند نمونه ای خاص را به کار ببرید و رنگی عجیب را در این بین به وجود بیاورید. استفاده از یک رنگ خاص در بین رنگ هایی که همه از یک نوع هستند می تواند برای تمام افراد غیر منتظره باشد چرا که به هیچ عنوان توقع دیدن این رنگ را در بین دیگر رنگ ها نخواهند داشت.

به عنوان مثال می توانید در اتاقی که از رنگ خاکستری بسیار در آن استفاده شده است یک روتختی قرمز رنگ را قرار دهید و یا در میان مبل هایی که همه به رنگ قهوه ای هستند قرار دادن یک میز با رنگ سبز می تواند ترکیبی خارق العاده را به وجود بیاورد. می توانید با این سنت شکنی طرحی خلاقانه را در خانه قدیمی خود ایجاد کرده و دکوراسیون خانه خود را مدرن و امروزی نشان دهید.

داشتن کمی بی نظمی و شلوغی مساوی است با دکوراسیونی مدرن و امروزی

در اتاق های سنتی معمولا میزها به صورتی مرتب و تمیز در جای خود قرار داشتند و هیچ وسیله ای به عنوان دکور بر روی آن ها قرار نداشت. اگر به خانه مادربزرگ ها دقت کرده باشید حتما دیده اید که در اغلب این خانه های قدیمی تنها چیزی که بر روی میز قرار داشت یک رومیزی گلدار بود و غیر از آن دیگر چیزی بر روی میزها دیده نمی شود.

اگر تمایلی به داشتن فضایی به این شکل سنتی ندارید می توانید کمی مدرن تر بوده و از چند کتاب برای قرار دادن بر روی میز استفاده نمائید. البته یکی دیگر از اقداماتی که در مورد میزهای خود می توانید انجام دهید این است که از گلدان و یا چند وسیله دکوری بر روی آن ها استفاده کنید.

با انجام این کارها مسلما دیگر نیازی به تعویض ظاهر میزهای خود ندارید و می توانید بهترین دکوراسیون را برای آن به وجود بیاورید. این کار به شما کمک می کند با کمترین هزینه دکوراسیونی جدید و مدرن را برای خانه قدیمی خود ایجاد کنید و از بودن در چنین فضایی احساس رضایت داشته باشید.

استفاده از چراغ در کنار مبلمان

خانه های قدیمی دکوراسیون مخصوص به خود را داشتند ولی به طور حتم در این دکوراسیون می توانید یک آباژور پیدا کنید. به اعتقاد کارشناسان یم توانید پرده ای ساده را برای آباژور انتخاب کنید و پایه ای متناسب با سلیقه و نظر خود برای آن در نظر بگیرید. با این کار می توانید با کوچک ترین و جزئی ترین مورد دکوراسیونی مدرن و زیبا را برای خانه خود به وجود بیاورید بدون اینکه نیازی به هزینه زیاد داشته باشید. در بیشتر خانه های امروزی در مورد شید آباژور به سراغ رنگ سیاه می روند که می تواند فضایی مدرن را برای خانه شما به وجود بیاورد.

عدم توجه به وسایل خاطره ساز

در بیشتر خانه های قدیمی لوازمی وجود دارد که برای افراد تداعی کننده خاطراتی می شود؛ به همین دلیل است که در این خانه ها وسایل بسیار زیادی پیدا می شود که اغلب هیچ همخوانی در میان آن ها دیده نمی شود. افراد قدیمی در بیشتر موارد وسایلی را که به آن علاقه داشتند در محلی قرار می دادند تا پیش رویشان باشد و با دیدن آن به یاد خاطرات خود بیفتند.

در دکوراسیون های امروزی بین تمام اکسسوری های موجود باید کمی همخوانی نیز وجود داشته باشد تا بتواند دکوراسیونی مدرن و زیبا را خلق کند. اگر می خواهید خانه ای با دوراسیون امروزی داشته باشید بهتر است برخی از این لوازم ریز و درشت را بیرون بریزید و به این نکته خوب توجه داشته باشید که تمام وسایل خاطره ساز نمی تواند موجب به وجود آمدن دکوراسیونی مدرن و زیبا برای شما باشد پس بهتر است در انتخاب وسایل دکوراتیو خانه خود دقت بسیار زیادی داشته باشید.

استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون امروزی خانه های قدیمی

طی دهه های اخیر به راحتی نمی توانستیم از رنگ مشکی در مورد پارچه ها و بافت های دیگر استفاده کنیم و اغلب افراد عقیده داشتند که استفاده از رنگ مشکی نمی تواند دکوراسیون زیبایی را برای خانه به وجود بیاورد. برخلاف این موضوع در حال حاضر در اکثر خانه های امروزی و مدرن از رنگ مشکی در دکوراسیون به نحوی استفاده می شود.

گاهی این رنگ در شید آباژور مورد استفاده قرار می گیرد و یا لوسترهای خانه با آن تزئین می شود و گاهی نیز افراد برای به کارگیری از این رگ به سراغ کوسن هایی با رنگ مشکی می رفتند. اگر می خواهید در خانه خود دکوراسیونی مدرن و زیبا را به وجود بیاورید بهتر است از این رنگ در خصوص اکسسوری ها و یا دیگر لوازم استفاده کنید اما باید به خاطر داشته باشید استفاده بیش از اندازه آن نیز می تواند آسیبی جدی به طرح دکوراسیون داخلی شما بزند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *