#


ایده هایی برای دکوراسیون سنتی

سبک سنتی
11 مارس 2019 بدون نظر 6586 بازدید

ایده هایی برای دکوراسیون سنتی

داشتن یک دکوراسیون سنتی برای هر خانه و خانواده ایرانی مهم و ضروری است زیرا بدین وسیله کودکان، خانه با چیدمان به سبک ایرانی به سنت بومی کشورشان نزدیک تر می شوند. نمی‌توان علاقه‌ی مردم را به وسایل تمام الکتریکی نادیده گرفت، زیرا دنیا دارد با سرعت تمام به سمت پذیرش محصولات برقی پیش می‌رود. قاعدتا این پیشرفت سبکی را هم در کنار خودش به وجود آورده که این سبک، سبک مدرن است.

دکوراسیون سنتی

سبک مدرن درون خود راحتی و پیشرفت را همراه دارد و همین مسئله باعث جذب عموم مردم به این سبک شده است. تمایل به پیشرفت و تکنولوژی نباید افراد هر جامعه را از ریشه ها و اصالت هایشان دور کند. به همین نسبت اجرای دکوراسیون سنتی ایرانی به ما کمک می کند که به اصلمان و هویتمان بازگردیم. البته که این نکته که نباید از پیشرفت عقب ماند را نادیده گرفت و هر دو را باید همراستای هم قرار داد .

دکوراسیون سنتی

برای استفاده از یک دکوراسیون سنتی ایرانی و بکر شما می توانید از صنایع دستی ایرانی استفاده کنید.لازم نیست برای داشتن یک دکوراسیون سنتی حتما یک تنور در خانه خود طراحی کنید و هر روز مانند زمان های گذشته در ان نان بپزید و یا از چیدمان پشتی ها در دور تا دور خانه استفاده کنید. علاوه بر اینکه خرید وسایل تزئینی ایرانی که کار دست هنرمندان ایرانی از هر جای ایران است به حمایت این هنرمندان و همچنین گردش اقتصادی درست و خوب هم کمک می کند.

دکوراسیون سنتی

نکاتی درباره ی دکوراسیون سنتی

یکی از اصلی ترین مواردی که در اصالت ایرانی وجود دارد استفاده از سازهای ایرانی است. با استفاده از ادوات ساز های ایرانی می توانید یک دکوراسیون سنتی منحصر به فرد داشته باشید. شما می توانید به جای استفاده از یک تابلو گران قیمت از دف ها استفاده کنید. در زیر دف نیز می توانید از یک دیوارکوب اینه کاری شده استفاده کنید ، به این طریق می توان به دف جلوه خاصی بخشید. راه دیگری که وجود دارد می توان از تار و یا سه تار برای نصب بر روی دیوار استفاده کرد. دف و سه تار ساز های سنتی هستند که برای تمام ایرانیان یاد آور خاطرات خوش هستند.

روش دیگری که می توان نام برد استفاده از فرش های چهل تیکه برای دکوراسیون سنتی است. برای اثر بخشیدن بیشتر به فضا می توانید از فرش های چهل تیکه استفاده کنید. برای مثال به جای اینکه شما چندین فرش با رنگ های مختلف داشته باشید می توانید با قیچی تکه هایی از این فرش ها را جدا کنید و به فرش بافی مراجعه کنید تا این فرش های تکه شده را برای شما با ابعاد متفاوت 6 متری ،9 متری ، 12 متری را تکه دوزی کنید. این نمونه از فرش ها مسلما سلیقه منحصر به فرد شما را به همه نشان خواهد داد. البته که امروزه از این مدل فرش در بازار با تنوع بالایی وجود دارد.

دکوراسیون سنتی

استفاده از لوازم قدیمی یکی دیگر از روش هاست. شما برای داشتن یک دکوراسیون سنتی می توانید از وسایل قدیمی مادربزرگتان کمک بگیرید. برای این کار می توانید از لوازمی مانند صندوقچه های قدیمی، کوزه های قدیمی، آینه و کنسول، ظروف مسی و .. استفاده کنید. کرسی ها وسیله گرمایشی در زمان قدیم بودند و امروزه نیز برای داشتن یک دکوراسیون سنتی می توانید از ان ها استفاده کنید. کرسی ها علاوه بر ظاهر جذاب کاربردی هم هستند.

دکوراسیون سنتی

دکوراسیون سنتی

از گلیم و جاجیم به راحتی می توانیم به جای فرش ها استفاده کنیم. جاجیم ها و گلیم ها را به خوبی می توانید با دکوراسیون سنتی و یا سبک مدرن خود هماهنگ کنید، یک دست مبلمان رنگ خنثی روشن، به خوبی با رنگ های شاد گلیم و جاجیم های دست بافت ترکیب می شوند و دکوراسیون شما را منحصر به فرد می کنند.

دکوراسیون سنتی

اگر می خواهید یک دکوراسیون سنتی داشته باشید بهتر است در ویترین خود از چینی های گل سرخ استفاده کنید. استفاده از رنگ های قرمز و گرم اگر رنگ عمده به کاررفته در آن باشد، باعث می شود گرمای دکوراسیون سنتی ایرانی در فضا حس شود.

دکوراسیون سنتی

در کلام اخر باید به این نکته توجه داشته باشد که برخلاف نظر عموم هیچ الزامی در کار نیست که خانه‌ی شما تماماً به صورت دکوراسیون سنتی و یا تماماً مدرن باشد. گاهی می‌توان با ترکیبِ  دو دکوراسیون سنتی و مدرن روش دیزاینی زیبا و چشم ‌نواز به وجود آورد. تنها با کمی دقت و ظرافت در طراحی می‌توانید در آن‌ واحد یک سرای ایرانی و یک اپارتمان شیک و مدرن را یکجا داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *