#


انواع سقف کاذب و کاربرد های آن

انواع-سقف-کاذب
3 فوریه 2019 بدون نظر 3851 بازدید

انواع سقف کاذب و کاربرد های آن

سقف کاذب مدل های مختلفی دارد. در این تنوع با توجه به شرایط آب و هوایی، هزینه و طرح های مورد نظر باید انتخاب کرد. سقف های کاذب به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. نوع اول سقف هایی هستند که با ایجاد آن ها دسترسی به سقف اصلی امکان پذیر نیست و ثابت هستند. نوع دوم سقف کاذب ای است که متحرک اند و امکان دسترسی به سقف اصلی وجود دارد.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب با رابیتس

اولین مدل سقف کاذب که پر کاربردترین هم هست رابیتس است. از ویژگی های آن این است که انواع ملات به آن می چسبند و ترک خوردگی در آن کم دیده می شود. استفاده از رابیتس موجب می شود سقف سطح بسیار صافی داشته باشد، همچنین ترک خوردگی هم نداشته باشد.

سقف کاذب

سقف کاذب رابیتس و اندود در دو مدل پیاده می شود. برای دهانه های کوچک نوع مسطح آن ها استفاده می شود و برای دهانه های بزرگ از نوع برجسته آن استفاده می شود. برای پوشاندن روی کانال های کولر و گذر تاسیسات ساختمانی از رابیتس استفاده می کنند.

سقف کاذب با قطعات پیش ساخته

مدل دیگر سقف کاذب از نوع صفحات پیش ساخته گچی می باشد که بوسیله شبکه هایی که از جنس آلومینیوم هستند، سقف شبکه بندی می شود و بعد صفحات گچی روی شبکه ها متصل می شوند. از نمونه های این مدل می توان به کناف اشاره کرد که جایگاه ویژه ای در ساختمان ها پیدا کرده اند. همچنین از این متریال نه تنها برای سقف بلکه برای دیوار و یا سطوح دکوراتیو می توان استفاده کرد.

سقف کاذب

از مزیت های این سقف نصب راحت آن است به علاوه این که در برابر آتش سوزی هم مقاوم است. این پنل های گچی را مانند دیوار به راحتی می توان رنگ زد و جزئیات به آن اضافه کرد.

ترکیبی

اینکه در یک سقف از طرح ها و یا جنس های مختلف استفاده شود را سقف کاذب ترکیبی می گویند. اجرای اینگونه سقف ها مسلما از انواع دیگر سخت تر می باشد و در بسیاری از موارد برای بیشتر جلوه دادن به سقف از نور پردازی استفاده می کنند. این مدل سقف ها برای محیط های باز مناسب هستند و برای محیط های کوچک زیاد مناسب نیستند.

سقف کاذب

سقف کاذب لوور

این مدل سقف کاذب در گروه سقف های کاذب نواری قرار می گیرند و آن چه که در ظار مشخص است نوار های عمودی و افقی است که حالت شطرنجی را به وجود آورده اند. سقف های لوور با جلوه بصری که ایجاد می کنند و تنوع رنگی بالایی که دارند برای اماکن عمومی مانند مراکز تجاری مناسب هستند.

سقف کاذب

گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم در گروه سقف های دکوراتیو قرار می گیرد و برای نصب آن ها از شبکه های فلزی استفاده می شود و صفحات را بر روی این شبکه ها قرار می دهند. چیزی که در ظاهر نمایش داده می شود خانه های مربع شکل است و دسترسی به تاسیسات در زیر این شبکه بندی ها راحت است.

شبکه هایی که برای نصب این صفحات اجرا می شوند در نمای بیرونی آبکاری می شوند که این آبکاری ها ممکن است به رنگ نقره ای و یا طلایی باشند. این نوع از سقف ها نیمه شفاف هستند و عموما طرح هایی از طبیعت بر روی آن ها قرار دارد و برای اینکه تاسیسات زیر این سقف ها مشخص نشود از رنگ سیاه بر روی تاسیسات استفاده می کنند و از چراغ هایی که مخصوص سقف کاذب گریلیوم هستند استفاده می شود.

سقف کاذب

سقف کاذب تصویردار

امروزه از این مدل سقف کاذب در مطب های دندانپزشکی زیاد می بینید. زیر این سقف ها با نورپردازی که انجام می شود تصویر طبیعت به وجود آمده جلوه بیشتری پیدا می کند و چون در مطب های دندانپزشکی بیمار رو به سقف است و نگاه بیشتری به سقف دارد، از این مدل که جلوه بصری بیشتری دارد استفاده می شود. این مدل قابلیت چاپ هم دارد یعنی تصاویر دلخواه را هم می توان بر روی این نوع سقف ها چاپ کرد از لوگوی یک شرکت تا تصاویری از طبیعت و یا تصاویر فانتزی را شامل می شود.

سقف کاذب

سقف کاذب باریسول

سقف کاذب باریسول در خانواده ی سقف های کششی قرار دارد. این نوع سقف ها سهولت در اجرا را به همراه دارند. از مزیت های دیگر آن ضد آب بودن، ضد حریق بودن و حداقل جذب گرو غبار را به همراه دارد.

سقف کاذب

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *