#


انواع تخت خواب نوزاد

تخت-خواب-نوزاد
3 فوریه 2019 بدون نظر 2857 بازدید

انواع تخت خواب نوزاد

انتخاب تخت خواب نوزاد هم از بقیه وسایل مستثنی نیست و برای انتخاب آن هم در خانه های کوچک امروزی باید توجه داشت. این که یک عضو جدید به خانه اضافه می شود، وسواس را برای خرید وسایل اش هم بیشتر می کند و به دلیل این که اتاق نوزاد عموما کوچک است بهتر است به دقت وسایل انتخاب و جایگذاری شوند تا مشکلی به وجود نیاید.

امروزه برای خرید تخت خواب نوزاد و دیگر وسایل مربوط به نوزاد با توجه به تنوعی که در بازار وجود دارد باعث سردر گمی می شود. پس با شناخت انواع آن می توان بهتر و سریعتر تصمیم گرفت.

تخت خواب نوزاد

تخت خواب نوزاد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

موضوعی که انتخاب تخت خواب نوزاد را مهم می کند این است که در ماه های اولیه زندگی نوزاد اکثرا خواب است و در تخت خواب قرار می کیرد پس جایگاه مناسب آن و همین طور شکل و ابعاد مناسب آن هم بسیار اهمیت دارند. از مواردی که می توان موردی در مورد تخت نام برد، قابلیت تنظیم تخت، اندازه مناسب، زیبایی و متحرک بودن آن است.

تخت خواب نوزاد

اندازه تخت خواب

برای همه ی وسایل یکسری استاندارد وجود دارد که تخت خواب نوزاد هم از این قاعده مستثنی نیست و باید طبق استاندارد ها طراحی و ساخته شود. برای نمونه یک تخت خواب نوزاد نباید اندازه ی بزرگی برای کودک داشته باشد تا بتواند غلت بزند یا انقدر کوچک باشد که کودک اذیت شود.

تخت خواب نوزاد

ارتفاع قابل تنظیم برای تخت خواب نوزاد مورد اهمیت است. مثلا در ماه های اولیه زندگی نوزاد که اکثرا خواب است، برای بلند کردن نوزاد بهتر است تخت خواب در ارتفاع بالاتری قرار گیرد تا نیاز به خم شدن زیاد نباشد ولی در ماه های بعدی که کودک بزرگتر می شود باید ارتفاع تخت خواب نوزاد پائین تر باشد تا خطری برای کودک ایجاد نشود.

تخت خواب نوزاد

مقاومت تخت خواب نوزاد

به خاطر این که بیشتر تخت خواب های کودکان ظریف و فانتزی طراحی می شوند شاید دارای مقاومت بالایی نباشند. در هنگام خرید به سفت بودن پایه های تخت همین طور اتصالاتی که در تخت وجود دارد باید بسیار دقت کرد. چون طراحی فانتزی تخت خواب نوزاد ممکن است اتصالات جزئی بسیاری داشته باشد و با کوچکترین تحرک بچه گوشه ای از تخت بشکند.

تخت خواب نوزاد

تزئینات

برای فضاهای کوچک امروز، توصیه می شود از تخت خوابی برای کودکان استفاده شود که کمترین متعلقات را داشته باشد. بسیاری از این وسایل فقط ظاهر دارند و کاربری زیادی نخواهند داشت پس بهتر از خرید این گونه وسایل پرهیز کنید و از وسایل کاربردی تر استفاده کنید. از تخت خواب نوزاد ای که قابل تغییر سایز است استفاده کنید.

این گونه تخت خواب نوزاد ان به صورتی است که در پائین تخت یک قسمت اضافی دارد که تا دورانی که نوزاد بزرگ نشده از آن به عنوان جای اسباب بازی می توان استفاده کرد و در زمانی که کودک بزرگتر شد و دیگر تخت برایش کوچک است می توان آن قسمت تزئینی پایین تخت را برداشت و به تخت خواب نوزاد اضافه کرد.

تخت خواب نوزاد

مسئله ی دیگری که برای تخت خواب نوزاد اهمیت دارد ملحفه یا لحاف انتخابی روی تخت است. علاوه بر زیباتر کردن تخت بوسیله ی روتختی مسائلی همچون ضد حساسیت بودن ملحفه ها، همین طور از جنس نخ بودنشان بسیار اهمیت دارد. برای خرید تشک کودک هم باید بسیار دقت کرد تا باعث گیر کردن دست و پای بچه به داخل نرده های تخت خواب نوزاد نشود.

قابل تغییر بودن

محافظ های تخت خواب نوزاد که به منظور محافظت از کودک طراحی می شود در یک سمت می توانند متحرک باشند تا در مواقع نیاز بتوان آن را برداشت و یا به تخت والدین متصل کرد. مورد دیگری که در بالا هم به آن اشاره شد تخت خواب های قابل تغییر نوزاد به نوجوان است، که بسیار مقرون به صرفه هستند و این امکان را فراهم می کنند که با رشد کودکان و افزایش قدشان دیگر نیاز به خرید تخت خواب جدید نباشد تا به زمان جوانی.

تخت خواب نوزاد

نکات ایمنی

در هنگام خرید تخت خواب نوزاد باید به موارد ایمنی توجه زیادی داشت، زیرا کوچکترین آسیبی برای نوزاد ممکن است بسیار مخرب باشد. اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد محافظ های کنار تخت هستند. نباید به گونه ای باشند که سر کودک در آن گیر کند و باعث بروز حادثه شود. مورد بعدی محل قرار گیری تخت خواب نوزاد است که نباید در جهت نور مستقیم آفتاب باشد تا نوزاد را اذیت نکند.

تخت خواب نوزاد

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *