#


برای انتخاب پرده به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب پرده
7 جولای 2017 بدون نظر 1725 بازدید

برای انتخاب پرده به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای انتخاب پرده به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دوختن پرده ای بدون والان

اگردر قسمت بالایی پرده از سقف کاذب یا قاب های پرده اسفاده می کنید باید بدانید که دوختن والان برای پرده ضرورتی ندارد بلکه می توانید برای کامل کردن دکور این بخش از خانه تان در کنار پرده از پرده های کناری استفاده کنید.

دیدن پارچه در نور های متفاوت

انتخاب پرده

انتخاب پرده

باید این را بدانید ممکن است شما رنگ پارچه ای را برای دوخت پرده در فروشگاهی انتخاب کنید ولی همان پارچه در نور های خانه تان همان جلوه را نداشته باشد پس حتما برای خرید پارچه برای پرده ابتدا آن را در نورهای مختلف (نور مستقیم و غیر مستقیم) امتحان کنید، البته خرید پرده را به روز موکول کنید تا بتوانید در هر دونوع نور پارچه های خود را امتحان کنید.

در فاصله بین پنجره ها از تابلو استفاده کنید

زمانی که بین پنجره های خانه تان دیواری وجود دارد توصیه ای که به شما می کنیم این است که از دو پرده جدا استفاده کرده تا بتوانید بین پنجره ها از تابلو یا حتی ویترین های دکوری استفاده کنید تا نمای بهتری پیدا کند.

متصل کردن پنجره ها به هم

انتخاب پرده

انتخاب پرده

شما می توانید برای وسیع تر نشان دادن قسمت پذیرایی منزلتان از یک پرده بزرگ استفاده کنید و این را در نظر داشته باشید که پرده دو تکه به کار ببرید تا هم زمان باز و بسته کردن پنجره ها با مشکل مواجه نمی شوید و هم در زمان شستشوی پرده هیچ مشکلی نخواهید داشت. البته اگر نگران این هستید که زمان نصب پرده قسمتی که دو پرده به هم متصل می شوند دید بدی داشته باشد می توانید به جای چین دادن به پرده آن را به صورت پلیسه ای بدوزید.

برای زیر پرده تان آستری بدوزید

بیشتر اوقات از آستری برای اینکه نور خورشید به طور مستقیم نتابد یا جلوگیری از دید همسایه ها استفاده می شود ولی باید بدانید که اگر هیچ یک از این مشکلات را هم ندارید برای زیر پرده ای که می خواهید نصب کنید از آستری استفاده کنید زیرا برای زمان شب که هوا تاریک است دید بهتری خواهد داشت و اینکه تیرگی فضای بیرون از پنچره از پشت پرده دیده نخواهد شد.

از دو پرده طرح دار استفاده نکنید

زمانی که دوست دارید برای پرده تان قسمت دکوری یا کنار پرده ای بزنید سعی کنید هردویشان را نقش دار انتخاب نکنید زیرا باعث شلوغ تر دیده شدن فضا می شود. مثلا اگر تصمیم دارید از پرده طرح دار استفاده کنید حتما پرده کناری را طرح دار و پرده حریر از رنگ های روشنی که درطرح وجود دارد باشد.

تناسب رنگ پرده با محیط

انتخاب پرده

انتخاب پرده

اگر قصد دارید برای قسمت پذیرایی خانه تان از پرده رنگی استفاده کنید می توانید ابتدا ترکیبی از رنگ های محیط را در نظر گرفته و بعد پرده را طبق آن انتخاب کنید. البته بهترین کار این است پرده های دکوری از رنگ های تیره تر انتخاب شده و سپس قسمت حریر را متناسب با رنگ آن انتخاب کنید. شاید مبلمان منزل تان رنگ های روشن باشند در این صورت شما می توانید از رنگ های تیره تر برای پرده تان استفاده کنید.

هماهنگی بین پرده با سبک دکوراسیون

باید بدانید زمانی که می خواهید پرده را انتخاب کنید حتما به سبک دکوراسیون موجود در خانه توجه ویژه ای داشته باشید تا این دو با هم کاملا هماهنگ باشند برای مثال اگر دکوراسیون منزلتان به سبک کلاسیک است می توانید از پرده های دارای ریشه استفاده کنید و همینطور برای دکراسیون مدرن هم از همین روش استفاده کنید.

استفاده از دکور روی دیوارها

انتخاب پرده

انتخاب پرده

گاهی اوقات نور خانه ای کم است و فرد دوست دارد برای پرده از دکورهای ضخیم هم استفاده کند در این مواقع اگر طرفین پنجره ها دیوار است می توانید از ریل پرده بزرگتر استفاده کرده و دکورهای کناری را روی دیوار نصب کنید، در این صورت جلوی تابش نور از پنجره ها هم گرفته نمی شود.

انتخاب پرده بلند برای پنجره های کوتاه

حتی اگر خانه تان دارای پنجره کوتاه است نیز می توانید از پرده های قدی استفاده کنید تا با این کار هم ارتفاع دیوار بلند تر نشان داده شده و هم فضای خانه تان رسمی تر می شود. علاوه براین در مواقعی که پنجره خانه تان نیمه باشد هم از پرده بلند تر استفاده کنید تا حدی که حتی پرده روی زمین پهن باشد تا با این کار فضای خانه خود را کلاسیک تر جلوه دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *