#


الهام از سبک شبی شیک و ایجاد دکوراسیونی جذاب

5 آوریل 2018 بدون نظر 2001 بازدید

الهام از سبک شبی شیک و ایجاد دکوراسیونی جذاب

استفاده از سبک شبی شیک در دکوراسیون داخلی منزل

با آغاز بهار طبیعت سبزی و طراوت خود را برای تان به ارمغان خواهد آورد و می توانید از زیبایی طبیعت بیشترین استفاده را برده و آن را در جای جای خانه خود قرار دهید. در این مقاله قصد داریم سبکی را معرفی نمائیم که به زیبایی می تواند طبیعت را وارد دکوراسیون خانه شما کرده و به نوعی امتداد طبیعت در فضای داخلی خانه می باشد. آیا تا به حال اسمی از سبک شبی شیک به گوشتان خورده است؟ در این مطلب قصد داریم با این سبک بیشتر آشنا شویم و از آن در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنیم.

تعریف سبک شبی شیک

شبی شیک به گونه ای از طراحی داخلی گفته می شود که در ابتدا از بریتانیای کبیر آغاز شده است محلی که در آنجا خانه های ییلاقی دارای مبلمانی هستند که ظاهر بسیار رنگ و رو رفته ای دارد و گذر زمان به خوبی بر روی آن ها دیده می شود. این سبک علیرغم دکوری های گران قیمت سلطنتی که در دهه1980 بیشتر مورد استفاده افراد قرار می گرفت از بازیافت و بازسازی مبلمان تهیه می شد و ظاهر آن ها بسیار قدیمی و کهنه دیده می شد. در این سبک از دکوراسیون هایی همچون دکوری های رنگی سوئدی و سادگی ای که در رویکردهای آمریکایی وجود دارد و قصرهای ییلاقی فرانسه ایده های بسیاری را به کار برده اند و همین مساله موجب شده تا سبکی خاص و ویژه به وجود بیاید.

طراحانی که در عرصه دکوراسیون فعالیت دارند سبک شبی شیک را به عنوان یکی از سبک های رمانتیک و آرام و بسیار ظریف به شمار می آورند که در عین حال راحت و دعوت کننده به نظر می رسد و همین ویژگی ها موجب شده تا خاصیتی زنانه در این سبک دیده شود. از سوی دیگر اگر بخواهیم سبک شبی شیک مردانه را نیز نام ببریم می توانیم از سبک روستیک نام برده و آن را به عنوان سبک شبی شیک مردانه به حساب بیاوریم.

قرار دادن مبلمان در طراحی سبک شبی شیک و ایجاد دکوراسیونی جذاب

قطعاتی که برای مبلمان این سبک استفاده می شود به طور معمول از رنگ بسیار زیادی در خصوص آن استفاده شده است و این درحالی است که به عنوان مبلمانی عتیقه نمی باشند و واقعا کهنه نمی باشند. در اغلب موارد برای رنگ آمیزی ان ها به گونه ای کار می شود که انگار سال های زیادی از آن استفاده شده و بسیار رنگ و رو رفته دیده می شوند. پتینه کاری هایی که بر روی این مبلمان انجام می شود دارای نقش های بسیاری از گل و بلبل می باشد و همین امر موجب زیباتر دیده شدن ان ها می شود.

استفاده از پارچه ها در سبک شبی شیک

پارچه های نخی و کتان همیشه پارچه های کتانی را که سالیان قبل در فرانسه وجود داشته را به خاطر می آورد و می توان در این سبک آن ها را بسیار زیاد دید. برای شستن این پارچه ها معمولا از چای استفاده می کنند تا به این طریق آن ها را کهنه تر از حد واقعی شان نشان دهند. یکی از مهم ترین شاخصه های این سبک حالت رنگ و رورفتگی آن می باشد. بیشتر پارچه های به کار رفته در این سبک پارچه های نخی هستند که ضخامت بالایی دارند و پارچه های کتانی که دارای رنگ خاکی و یا طرح های گل دار وینتیج هستند و به رنگ های پاستلی می باشند موجب می شوند تا حس زنانگی و جذابیت این سبک به خوبی دیده شود و دکوراسیونی جذاب را به وجود می آورد.

استفاده از رنگ ها در دکوراسیون شبی شیک

سبک شبی شیک به گونه ای است که هیچ گاه نشانی از رنگ های گرم در آن دیده نمی شود. رنگ هایی که در این سبک بیشترین کاربرد را دارند رنگ های خنثی و رنگ های پاستلی همچون آبی آسمانی و سفید و صورتی ملایم و طیف های مختلف رنگ بژ می باشند که می توانند دکوراسیونی خاص را برای طراحی داخلی به وجود بیاورند. رنگ های به کار رفته در این سبک کمی محدود هستند چرا که رنگ های شاد نمی توانند حالت کهنگی و قدیمی بودن را به خوبی نشان دهند به همین دلیل استفاده از رنگ های سرد و خنثی به عنوان بهترین پیشنهاد می باشد.

استفاده از اکسسوری ها در سبک شبی شیک

قطعات آنتیک و قدیمی همچون بسیاری از اکسسوری هایی که در سبک فرانسوی به چشم می خورد در سبک شبی شیک بسیار دیده می شوند. به عنوان مثال می توان به وسایل روشنایی و مبلمانی که به سبک روکوکو هستند و پنل های دیواری اشاره کرد. می توان در این سبک از کوسن با پارچه هایی که پیش تر گفته شد اشاره کرد و آن را به عنوان یکی از اکسسوری های پرطرفدار در این سبک به شمار آورد.باید در نظر داشته باشید که اکسسوری های به کار رفته در این سبک نیز باید حالت کهنه و قدیمی بودن را نشان دهند تا بتوان آن را به عنوان بخشی از سبک شبی شیک به شمار آورد.

نحوه طراحی خانه به سبک شبی شیک

شاید با شناخت این سبک دچار سردرگمی شده باشید که چگونه می توانید از این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید که فضای داخلی شلوغ و نامرتب به نظر نرسد. انجام این کار بسیار ساده و راحت می باشد و می توانید بدون هیچ مشکلی آن را انجام دهید تنها کافی است این قدم هایی را که عنوان می کنیم به صورت مرتب انجام دهید تا دکوراسیونی خاص و ویژه داشته باشید.

قدم اول: در خصوص زمینه فضای مورد نظر خود از رنگ خنثی استفاده کنید و دقت کنید که منظور ما دیوارها و سقف و کف خانه می باشد که گستره وسیع تری را در اختیار دارند. به عنوان مثال می توایند در خصوص کف خانه از کفی های چوبی کم رنگ که طرح ساده ای دارند استفاده کنید.

قدم دوم: در خصوص مبلمان به سراغ انواع وینتیج بروید؛ یعنی از مبلمانی که دارای ظاهری رنگ و رو رفته هستند استفاده کنید و آن ها را در طراحی دکوراسیون داخلی مد نظر قرار دهید. برای اینکه این مدل از مبلمان را تهیه کنید می توانید مبلمانی را که کمی کهنه شده اند را رنگ آمیزی کنید و سمباده بزنید تا بخش هایی از آن به صورت بی رنگ دربیاید. علاوه براین کار می توانید از قطعات کامل نشده مبلمان نیز استفاده کرده و با آموزش های آنلاینی که دریافت می کنید اقدام به تکمیل آن ها نمائید. به این ترتیب می توانید مبلمانی را تهیه کنید که به نظر خودتان بسیار مطلوب است و می تواند دکوراسیونی زیبا و جذاب و در عین حال ایده آل را برای تان به ارمغان بیاورد.

قدم سوم: در این مرحله می توانید اکسسوری ها را با یکدیگر تطبیق داده و ترکیب نمائید. در این مرحله باید دقت کنید که زیاده روی نداشته باشید چرا که موجب می شود تا فضای مورد نظرتان بیش از اندازه شلوغ و بهم ریخته به نظر برسد. به همین دلیل توصیه می کنیم در انتخاب کوسن ها و تعداد آن ها و لوازم دکوری و قالیچه ها و لوازم دیگر نهایت توجه و دقت را داشته باشید. هیچ دلیلی ندارد که در این سبک از لوازم ست استفاده کنید به همین دلیل توصیه می کنیم به دنبال مواردی باشید که غیر رسمی بوده و دلنشین دیده می شوند.

قدم نهایی: در این مرحله باید دقت داشته باشید تا عناصر طبیعی فراموش نشوند. زمانی که فضایی به سبک شبی شیک دیده می شود نخستین چیزی که جلب توجه می کند فضای پر نور و روشن می باشد به گونه ای که آزادی نفس را سلب نمی کند و حس خوبی را برای افراد به وجود می آورد. برای اینکه بتوانید به چنینی فضایی دست پیدا کنید می توانید از گیاهان خانگی و پرده های حریر و نازک استفاده کنید تا نور بتواند به میزان بالایی به خانه وارد شود و در کنار آن می توانید از مصالح طبیعی همچون چوب و فرش بامبو و همچنین گلدان های سفالی را به کار بگیرید و خانه ای زیبا به سبک شبی شیک به وجود بیاورید تا زیبایی آن نظر هر بیننده ای را به خود جلب نماید.

استفاده از این سبک موجب می شود تا وسایل قدیمی و کهنه نیز بتوانند خودنمایی کنند و دیگر نیازی به استفاده از وسایل جدید و هزینه های زیاد نباشد. در این سبک می توایند مبلمان قدیمی خود را جان تازه ای بخشیده و به آن ها اجازه دهید تا قدرت خود را مجددا به رخ بکشند و به زیبایی دیده شوند. سبک شبی شیک در برخی از کشورها علاقه مندان خاص خود را دارد که از آن می توانند در طراحی داخلی فضا استفاده کرده و فضایی خاص و ویژه را به وجود بیاورند که می تواند نسبت به سبک های دیگر متفاوت تر دیده شده و توجهات زیادی را به سمت خود جلب نماید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *