#


استفاده از ساعتهای ایستاده در دکوراسیون منزل

ساعت ایستاده
3 اکتبر 2017 بدون نظر 8329 بازدید

استفاده از ساعتهای ایستاده در دکوراسیون منزل

استفاده از ساعت های ایستاده در دکوراسیون منزل

ساعت های ایستاده در سال 1670 میلادی به وسیله ویلیام کلمنت طراحی و ساخته شد که در زمان خود به عنوان یک تحول عظیم در دنیای ساعت به شمار می رفت. امروز قصد داریم به شما بگوئیم که از این ساعت های ایستاده در کجای دکوراسیون منزلتان استفاده کنید تا جذابیت آن بیشتر به چشم بیاید.

محل قرار گیری ساعت های ایستاده کجاست؟

ساعت ایستاده

ساعت ایستاده

وقتی می خواهید یک ساعت ایستاده شماطه دار بخرید ابتدا باید محل قرار گیری آن را در نظر بگیرید و بدانید آن را در کدام قسمت از خانه خود خواهید گذاشت.یک فروشنده ساعت های بزرگ می گوید ساعت های ایستاده مثل یک انسان هستند و باید در نظر داشت محل زندگی او کجا خواهد بود؟ این ساعت ها باید در محلی قرار بگیرند که نه زیاد گرم باشد و نه زیاد سرد و یا نباید در محلی که بیش از حد خشک و یا مرطوب است نیز جای بگیرند چرا که مکن است چوب آنها باد کرده ویا حتی ترک بخورد.

این ساعت های ایستاده فوق العاده حساس هستند و باید در نظر گرفت که هنگام قرار دادن در جایی که مشخص کرده اید دچار آسیب دیدگی نشوند. از آنجایی که وزن ساعت های ایستاده زیاد است و سایز بزرگی دارند در بیشتر مواقع در طبقات پائین خانه به کار گرفته می شوند و از انجایی که قیمت بالایی دارند بیشتر در قسمت های عمومی خانه همچون اتاق نشیمن و یا اتاق مطالعه  مورد بهره برداری قرار می گیرند.

قرار گیری ساعت های ایستاده در راهرو

راهرو ها اصولا دارای فضاهای غیر قابل استفاده زیادی هستند و می توان از ساعت های ایستاده در این مکان ها به راحتی استفاده کرد و در آنجا قرار داد. عموما نمی توان از این فضاها برای قرار دادن میز استفاده کرد و یا آن را به عنوان یک نشیمن تزئین کرد.اصولا ساعت های ایستاده باید در مکانی قرار بگیرند که از همه طرف بتوان آن را دید و به عنوان یکی از مهمترین وسایل دردکوراسیون خانه به شمار آورد.

قرار دادن ساعت های ایستاده در پائین راه پله ها

یکی دیگر از مکان هایی که می توان از ساعت های ایستاده در آن استفاده کرد پائین راه پله ها می باشد. اصولا در پائین راه پله ها نمی توان میز و یا صندلی قرار داد و برای اینکه این قسمت از فضای خانه خالی نباشد می توان از ساعت های ایستاده استفاده کرد تا هم تکمیل کننده دکوراسیون خانه باشد و هم جذابیت خود را به بیننده نشان دهد.

ساعت ایستاده

ساعت ایستاده

قرار دادن ساعت در درون دیوار

اگر در طراحی خانه خود با فضای کمی روبرو هستید می توانید از فرورفتگی هایی که در خانه موجود است استفاده کرده و ساعت ایستاده خود را در آنجا قرار دهید.

علاوه بر دیوار شما می توانید ساعت های ایستاده خودتان را جلوی درهایی که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند بگذارید. البته فراموش نکنید ضخامت این درها باید به گونه ای باشد که بتواند یک ساعت ایستاده را به راحتی در درون خود جای دهد. موارد تزئینی که در اطراف  چهارچوب در به کار رفته است می تواند یک ترکیب فوق العاده را با ساعت های ایستاده به وجود بیاورد و به خاطر تناسبی که با هم پیدا می کنند یک منظره تماشایی را به نمایش بگذارند.

ساعت ایستاده

ساعت ایستاده

یک نکته خیی مهمدر مورد محل قرار گیری ساعتهای ایستاده وجود دارد کهباید مد نظر قرار بگیرد و آن هم نحوه نگهداری و مراقبت از این ساعت ها است. بعضی از ساعت های ایستاده در کنار خود پنل هایی را دارند که برای تنظیم و نگهداری این ساعت ها باید هر از گاهی باز شوند و اگر زمانی که این ساعت ها را در محل خود می گذارید به این مساله توجه نکنید هنگام سرویس با مشکلی جدی مواجه خواهید شد بنابراین زمانی که می خواهید ساعت ایستاده خود را در محلی قرار دهید به این نکته خوب دقت کنید و فضا و مساحت مناسب را برای آن در نظر بگیرید.

استفاده از مکان های بی استفاده برای قرار دادن ساعت

یکی از مکان هایی که به عنوان بهترین گزینه برای قرار دادن ساعت های ایستاده می توان در نظر گرفت فضاهایی است که هیچ کاربردی ندارند. به عنوان مثال شما می توانید از پاگردهای ساختمان برای قرار دادن ساعت های ایستاده استفاده کنید و جلوه خانه خود را دوچندان کنید. همچنین شما می توانید از راهرو های بلند و طویلی که در خانه تعبیه شده است برای قرار دادن ساعت های ایستاده استفاده کنید.

اتاق غذاخوری

اگر تمایل دارید در محدوده غذاخوری خانه خود از ساعت های ایستاده استفاده کنید بهتراست در نزدیکی آشپزخانه و یا مطبخ نباشد چرا که گرمای موجود در آشپزخانه می تواند به ساعت های ایستاده آسیب رسانده و باعث خرابی آن ها بشود.

استفاده از ساعت های ایستاده در اتاق خواب های بزرگ

اگر اتاق خواب بزرگی دارید می توانید در طراحی دکوراسیون آن از ساعت های ایستاده استفاده کنید. در این مورد می توانید به سراغ ساعت هایی بروید که دارای اهرم محافظیهستند که باعث می شود پاندول ساعت به هنگام کار کردن صدای کمتری داشته باشد . بهتر است پیش از اینکه ساعت را در اتاق خواب خود رار دهید با یک متخصصی که در زمینه ساعت های ایستاده فعالیت می کند در مورد این اهرم محافظ مشورت کنید چرا که بسیاری از افراد نمی توانند با صدای اعلام ساعت کهدر برخی از ساعت های ایستاده وجود دارد به راحتی بخوابند و این مساله می تواند مشکل ساز باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *