#


استفاده از مبلمان چوبی و ایجاد ترکیبی مناسب در دکوراسیون منزل

16 جولای 2018 بدون نظر 2061 بازدید

استفاده از مبلمان چوبی و ایجاد ترکیبی مناسب در دکوراسیون منزل

مبلمان چوبی و استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی

در حال حاضر مبلمان چوبی متنوعی وجود دارد که موجب می شود افراد در انتخاب طرحی مناسب با دکوراسیون منزل خود دچار سردرگمی شوند. در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده را عنوان کنیم که با استفاده از آن می توانید از مبلمان چوبی به راحتی در دکوراسیون خانه خود استفاده کرده و ترکیبی مناسب و ایده آل را به وجود بیاورید.

انتخاب رنگ چوب مناسب

در آغاز راه باید رنگ چوب مورد نظر خود را انتخاب کرده و با فضای مورد نظر خود مطابقت دهید. در این خصوص باید به ابعاد فضای مورد نظرتان نیز توجه داشته باشید و در صورت داشتن فضایی کوچک از چوب هایی که دارای رنگ روشنی هستند همچون کاج و افرا استفاده نمایید. به کارگیری این رنگ از مبلمان چوبی موجب خواهد شد تا فضای مورد نظر بزرگ تر دیده شود. البته بسیاری از طراحان دکوراسیون توصیه می کنند در صورتی که استفاده از مبلمان چوبی تنها برای به وجود آوردن حس نمایشی است بهتر است به سراغ مبلمانی رفت که دارای چوب هایی با رنگ تیره هستند و تن رنگی آن ها به صورت نامحسوسی به رنگ قرمز می زند.

استفاده از چوب بلسان بنفش که دارای ظاهری به رنگ قهوه ای است موجب می شود دکوراسیون به کار رفته در منزل بیش از هر زمان دیگری دیده شود اما افراد در صورت انتخاب این چوب باید نسبت به نگهداری از آن دقت بسیار زیادی داشته باشند. این در حالی است که برخی چوب ها همچون چوب ماهوتی دارای تن رنگی قرمزی است و در هنگام استفاده موجب خواهد شد تا یک نقطه کانونی منحصر بفرد در خانه ایجاد شود. در خصوص استفاده از مبلمان چوبی در دکوراسیون منزل نکات بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها دارای اهمیت بسیاری است و باید همیشه به خاطر داشت برای داشتن دکوراسیونی مناسب بهتر است از مبلمانی با تناژ رنگی مناسبی استفاده کرد و چوب هایی با رنگ روشن و تیره را در کنار یکدیگر قرار نداد.

چنانچه این اتفاق بیافتد آشفتگی بسیاری در طراحی داخلی به وجود خواهد آمد. در زمان هایی که در انتخاب مبلمان چوبی با رنگ مناسب دچار تردید شده اید بهتر است به سراغ مواردی بروید که رنگ به کار رفته در آن مکمل یکدیگر باشند و استفاده از رنگ های نامحسوس موجب خواهد شد تا نظم در فضای خانه حاکم شده و هیچگونه آشفتگی ای وجود نداشته باشد. البته نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که هیچ دلیلی ندارد به دنبال وسایل چوبی ای باشید که به صورت کامل با یکدیگر ست شوند. می توان از ترکیب رنگ های مختلف در دکوراسیون داخلی استفاده کرده و طرحی خاص و منحصربفرد را به وجود آورد.

استفاده از مبلمان چوبی روشن بر روی کفپوش چوبی تیره

یکی از راهکارهای استفاده از مبلمان چوبی در دکوراسیون منزل قرار دادن تنالیته های روشن چوب بر روی کفپوش های چوبی با رنگ تیره است. البته برعکس این مساله نیز می تواند اتافق بیفتد و کنتراست زیبا و جذابی را به وجود خواهد آورد. البته می توان از چوب هایی که به رنگ روشن هستند در کنار چوب هایی که رنگ گرمی دارند استفاده کرده و حالتی طبیعی و روستایی را به وجود آورد. ایجاد تعادل میان مبلمان چوبی که در اتاق استفاده شده یکی از مهم ترین اصول به کارگیری مبلمان چوبی در دکوراسیون منزل است. سعی کنید از ترکیب متوازن در خصوص مبلمانی با چوب های روشن و تیره استفاده کنید و به این ترتیب کنتراست خوب و جالبی را به وجود بیاورید.

برخی از افراد تمایل دارند در اتاق هایی که دارای وسایل روشن هستند از مبلمان چوبی با رنگ تیره استفاده کنند که در این حالت بهتر است قالیچه ای با رنگ خنثی نیز استفاده شود تا رنگ تیره وسایل چوبی را کمی ملایم تر نشان دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *