#


استفاده از لوستر کلاسیک و هماهنگی آن با دکوراسیون مدرن

11 آوریل 2018 يك نظر 3753 بازدید

استفاده از لوستر کلاسیک و هماهنگی آن با دکوراسیون مدرن

لوسترهای کلاسیک و تاثیر آن ها در روشنایی دکوراسیون داخلی

برای داشتن محیطی مطلوب و ایده ال در هنگام انتخاب روشنایی باید دقت زیادی را به خرج داد تا بتواند تاثیر مطلوبی در منزل داشته باشد. زمانی که در فضایی از منبع نوری مناسبی که شدت نوری استانداردی دارد استفاده شود این قابلیت را دارد که موجب خودنمایی و بهتر نشان دادن مبلمان و اشیاء گردد. لوسترهای کلاسیک به عنوان نمونه ای از منابع نوری قدرتمند به شمار می روند که قابلیت این را دارند در بهبود و بهتر شدن فضای زندگی افراد تاثیر بسزایی از خود برجای بگذارند. در این مطلب عزم کرده ایم تا نمونه هایی از انواع مختلف روشنایی کلاسیک را معرفی کرده و در خصوص کاربردی که در فضای زندگی افراد دارد کمی صحبت کنیم تا در صورتی که نسبت به استفاده از آن ها تمایل دارید بتوانید با آگاهی بیشتری اققدام به انتخاب نموده و طرح های زیباتری را برای فضای منزل خود انتخاب نمائید.

انواع روشنایی کلاسیک

روشنایی کلاسیک دارای مدل های متنوعی است که بسته به فضای مورد نظر می توان از آن ها استفاده نموده و روشنایی مناسبی را برای آن محل به وجود آورد. لوسترهای سقفی و لوسترهای آویز و آباژورهای ایستاده و یا رومیزی و دیوارکوب ها همه مدل های مختلفی از روشنایی های کلاسیک به شمار می روند که افراد با توجه به سلیقه و نظر خود و فضای زندگی شان می توانند از آن ها استفاده نمایند.

جنس و قابلیت های لوستر کلاسیک

لوسترهای کلاسیک از بدنه و قالب کریستال و شیشه و استیل و چینی و برنج تشکیل شده اند. این دسته از لوسترها به شکل صفحه ای و یا شاخه ای ساخته می شوند و در خصوص انواع شاخه ای آن می توان از کلاهک استفاده کرد و یا آن ها را بدون کلاهک تولید کرد. جنسی که برای کلاهک این مدل از لوسترها انتخاب می شود می تواند پارچه ای باشد و با از شیشه در خصوص آن ها استفاده کرد.  زمانی که از کلاهک پارچه ای بر روی لامپ این لوسترها استفاده می شود در واقع از شدت نوری آن کاسته شده و نور ملایم تری در فضا منتشر می گردد. البته عکس این موضوع نیز صادق است و استفاده از کلاهک شیشه ای موجب می شود تا شدت نوری بیشتری در محیط پخش شود. لوسترهای کریستالی به دلیل اینکه نور بسیار زیادی را منتشر می کنند این قابلیت را دارند که فضای نوری خوب و مطلوبی را برای محیط خانه فراهم نمایند. البته این نکته را نیز باید عنوان کنیم که این لوسترها در مقایسه با لوسترهای ساده دارای قیمت گران تری هستند و دلیل آن هم ریخته گری هایی است که در خصوص این مدل از لوسترها به کار گرفته می شود و همین مساله موجب می شود تا قیمت آن ها به نسبت مدل های دیگر لوستر کمی گران تر به نظر برسد.

میزان نوردهی لوستر در محیط مورد نظر

از نظر کارشناسان و فعالان این حوزه یکی از بخش های مهمی که در انتخاب لوستر باید به آن توجه کافی داشته باشید مشخص کردن میزان نوردهی آن می باشد. برای اینکه فضای نوری خوبی داشته باشید باید به میزان نوری که در هر بخش مورد نیاز است توجه کرده و براساس آن تعداد شاخه لوستر و نوع تابش آن و نوع لامپ مصرفی را تعیین کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

استفاده از لوستر کلاسیک در فضای پذیرایی

اتاق پذیرایی باید نور گسترده ای را داشته باشد تا بتواند تمام فضای آن را روشن نماید. به همین دلیل است که در اتاق پذیرایی لوستر ها در مرکز سقف در نظر گرفته و نصب می گردند و بخش اصلی تامین نور بر عهده این لوسترها می باشد. در اتاق پذیرایی از لوسترهای شاخه ای و سقفی استفاده می شود که می توانند از بالاترین نقطه نور را در همه جای این بخش از خانه پراکنده سازند. ابعادی که هر لوستر باید داشته باشد و تعداد شاخه هایی که برای آن در نظر گرفته می شود با در نظر گرفتن متراژ فضا بسیار متفاوت می باشد. اگر منزل تان دارای سقف کوتاهی است لوسترهای سقفی که به سقف می چسبند بهترین گزینه می باشند اما در خصوص منازلی که دارای سقف بلندی هستند می توانید به سراغ لوسترهای شاخه ای بروید که به وسیله زنجیر از سقف آویزان می شوند و می توانند نور زیادی را در فضا منتشر کنند.

به کارگیری از لوستر کلاسیک در فضای اتاق خواب

لوسترهای کلاسیکس که دارای کلاهک پارچه ای هستند بهترین گزینه برای استفاده در اتاق خواب به شمار می روند که به شکلی غیر مستقیم می توانند نور را در فضا منتشر نمایند. به طور معمول در اتاق خواب از آباژورهای رومیزی کلاسیک و دیوار کوب استفاده یم شود که می تواند به عنوان تکمیل کننده نور این بخش از منزل باشد. به کاربردن لوسترهای کلاسیک در فضای اتاق خواب امر تازه ای نیست اما این قابلیت را دارد که در مقایسه با دیگر فضاهای موجود محیطی خاص و متفاوت را به وجود بیاورد و مانع از ایجاد فضایی کسل کننده و یکنواخت شود.

استفاده از روشنایی های کلاسیک در سرویس بهداشتی

به کارگیری لوسترهای کلاسیک در خصوص بخش هایی همچون اتاق ناهارخوری و پذیرایی و نشیمن و اتاق خواب اصلی همیشه امکان پذیر بوده ولی باید عنوان کنیم که می توان از لوسترهای کلاسیک در بخش های دیگر منزل نیز استفاده کرد و موجب خاص تر دیده شدن همیشگی آن ها شد. چنانچه سرویس بهداشتی منزل تان دارای وسعت زیادی است و می توانید از نورپردازی ویژه ای در مورد آن استفاده کنید می توانید لوسترهای کلاسیک را در مورد آن ها انتخاب نمائید. بله این واقعیت دارد و به کار بردن لوسترهای کلاسیک در سرویس های بهداشتی که ابعاد بزرگی دارند موجب خواهد شد تا فضایی شاهانه را در منزل خود به وجود بیاورید. البته باید عنوان کنیم که پیش از انجام هر کاری باید با یک برق کار متبحر مشورت نمائید تا مطمئن شوید که می توانید لوستر را در این بخش نصب نمائید و مانع از بروز خطرات احتمالی گردید. این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که برای سرویس های بهداشتی بهتر است به سراغ لوسترهایی بروید که در برابر رطوبت دارای مقاومت بالایی هستند.

استفاده از لوستر کلاسیک در فضای غذاخوری

بهترین اندازه ای برای لوستری که در بالای میز ناهارخوری قرار می گیرد چیزی در حدود نیم یا دو سوم از اندازه کلی میز می باشد. در صورتی که از لوستری با اندازه کوچک استفاده می نمائید نور آن قادر به روشن کردن کلیه نقاط روی میز به شکل یکنواخت نخواهد بود و در زمانی که غذا سرو می شود می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در صورتی که از لوستری که اندازه بزرگ تر از حد معمول استفاده کنید موجب خواهد شد نور در زمان تابش شدت بسیار زیادی داشته باشد و به چشم ها آزار برساند. توجه داشته باشید که لوسترهای آویز را با فاصله کمی در نزدیکی میز نصب نکنید چون موجب می شود دید بصری خوبی در فضای منزل نداشته باشید.

استفاده از لوسترهای کلاسیک در فضای مدرن

هرگز نباید از تاثیری که لوسترهای کلاسیک در خصوص فضاهای مدرن دارند غافل شد. به کارگیری لوسترهای کلاسیک در دکوراسیون های سنتی و کلاسیک یکی از معمولی ترین کارها می باشد اما زمانی که از لوسترهای کلاسیک در خصوص فضای مدرن استفاده می شود موجب به وجود آمدن تضادی زیبا و غیرقابل وصف می گردد که گرمای متصاعد شده از آن می تواند سردی دکوراسیون صنعتی را از بین برده و خود را به زیبایی نشان دهد. درخشندگی فوق العاده ای که این لوسترها دارند موجب به وجود آمدن فضایی دوست داشتنی و خاص خواهند شد که برای هر فردی خوشایند می باشد.

لوسترهای کلاسیک و تاثیر آن ها در کاهش برق مصرفی

اگر جزو دسته ای از افراد هستید که در خصوص مصرف برق زیاد به وسیله لوسترهای کلاسیک نگران هستید باید بگوئیم جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد چرا که در بازار لوسترهای کلاسیک بسیار زیبایی وجود دارد که دارای لامپ کم مصرف بودده و می توانند در خصوص بخش های مختلف منزل به کار گرفته شوند بدون اینکه مصرف برق بالایی داشته باشند. نکته ای که باید عنوان کنیم این است که در حال حاضر لامپ های کم مصرفی با نام ال ای دی تولید و وارد بازار شده است که می توانید با توجه به دکوراسیون منزل تان و نوع لوستری که انتخاب کرده اید از آن ها استفاده نمائید. علاوه براین در برخی از لوسترهای کلاسیک از منشور و آینه های کوچکی استفاده شده که موجب می شود نور بیشتری در فضا پخش شود و این مساله به عنوان یکی از مزیت های مهم لوسترهای کلاسیک محسوب می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *