#


استفاده از قالیچه در چیدمان خانه

26 می 2018 بدون نظر 2129 بازدید

استفاده از قالیچه در چیدمان خانه

نکاتی در مورد چیدمان خانه با استفاده از قالیچه

یک قالیچه احتمال دارد به عنوان یک متعلقات تزئیناتی به حساب بیاید، ولی باید دقت کرد که قالیچه ها نیز می توانند به عنوان اصلی ترین و پایه گذارترین عنصر در فضایی مجلل و راحت محسوب شوند. در ادامه در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی منزل با استفاده از قالیچه را مطالبی را در اختیارتان قرار داده ایم، پس با ما همراه باشید.

مرکز صحنه

افرادی که دکوراسیون داخلی را طراحی می کنند این گونه توصیه می کنند که اول از فرش شروع کنیم. بیشتر اوقات انتخاب قالیچه دارای محدودیت های بیشتری می باشد که از بین آن ها می توان طرح، رنگ و ابعادی که برای جایگیری برای قالیچه در نظر می گیریم، نام برد. بنابر این پیشنهاد می شود که با انتخاب یک فرش در طراحی آغاز کرده و پس از آن به سراغ انتخاب پارچه ها و رنگ غالب اتاق برویم. قالیچه ها به عنوان روح اتاق هایی به حساب می آیند که در آن ها جای می گیرند و ظاهر کلی رنگ، محل قرارگیری مبلمان و دیگر لوازمی که در اتاق قرار دارند را تحت تأثیر قرار می دهد و احتمال این که این مسئله مهم را در نظر نگرفت وجود ندارد.

همگام خانواده

بچه ها و حیوانات خانگی یقیناً منجر به فرسوده و کهنه شدن کفپوش ها به خصوص قالیچه ها می شوند. به همین دلیل همچنان به یاد داشته باشید که چه رنگ و به ویژه پارچه ای را برای فرش مورد نظر در زمان انتخاب باید در نظر داشته باشید. طبق مواردی که طراحان دکوراسیون داخلی گفته اند اولین قانون طراحی کردن با قالی این است که قالیچه ای را خریداری نمایید که با نحوه، سبک زندگی و فکرتان هماهنگی داشته باشد. در صورتی که شما کودکی خردسال و یا حیوانی خانگی در منزل تان دارید، باید از قالی هایی که پشمی هستند و به راحتی تمیز می شوند و از الگوهای خاصی استفاده کرده اند که لکه، مو و چیزهای دیگر را به سادگی نشان نمی دهند، استفاده کنید.

اندازه بی نقص و درست

چیزی که طراحان توصیه می کنند این است که ابعاد و اندازه فرش را کمی کوچک تر از فضایی که مبلمان را قرار داده اید در نظر بگیریم. این اندازه باید به قدری بزرگ باشد که محیط را بپوشاند و تکیه گاهی برای پر کردن محیط های خالی باشد و همواره جای خالی پیرامون خود برای رفت و آمد داشته باشد. در مجموع ابعاد قالیچه ای که مورد نظر تان است وابسته به ابعاد و فضایی می باشد که مبلمان تان در اتاق دارند. می توان پایه های جلویی مبلمان یا کاناپه را بر روی قالیچه گذاشت ولی این کار به خاطر فشار دائمی به یک نقطه وارد می کند باعث می شود که عمر قالی تان کاهش یابد.

طرح هایی برجسته

سعی کنید که فضاهای دنج و راحتی که در اتاق در نظر گرفته اید را زیر و رو نمایید. افراد طراح حرفه ای دکوراسیون داخلی اعتقاد دارند که یک قالیچه ای که خوب باشد می تواند همه ی مرکز ثقل اتاقی را جا به جا نماید. یک قالیچه خوب می تواند چیزی را به محیط و فضای تان ببخشد که انتظارش را نداشته اید یا این که می تواند درخششی از رنگ هایی رقص کننده را نشان دهد. در به کار بردن طرح هایی برجسته در رنگ و نقش، ترس را به خودتان وارد نکنید. این طرح ها و نقش ها در مقایسه و در رویارویی با دیوارهایی سفید، کف فضا و صندلی ها و مبلمان؛ تحرکی از رنگ به وجود آورده و نقطه تمرکز و مرکز توجه محیط می شود.

رنگ های اضافی

دیوارهایی که رنگ های عادی دارند و مبلمان معمولی، محیطی را به وجود می آورند که قالیچه ای با طرح و نقشی عالی نقش اصلی را در فضا بر عهده دارد. چنانچه قصد ندارید که از رنگ هایی تند یا حتی نامعمول برای پرده ها یا مبلمان استفاده کنید، این روشی بسیار خوب برای افزودن رنگ و نقش به فضا می باشد. وجود این گونه قالیچه موجب حسی گرم تر در محیط می شود و می تواند توصیفی جدید و برجسته از اصل قبلی فضا در خود داشته باشد.

همه ی اندازه ها و گونه ها

قالیچه ها دارای انواع و اندازه های بسیار متعددی می باشند و این مزیتی می باشد که می تواند آن ها را برای هر محیطی مناسب کند. طبق گفته ها و تجربیاتی که طراحان دکوراسیون داخلی ارائه می دهند، ابعاد و اندازه قالیچه طبق فضایی می باشد که در آن جای می گیرند و علاوه براین ابعاد مبلمان هم دارای نقش اساسی در اندازه آن می باشند. مثلاً در یک اتاق غذاخوری معمولاً از قالی های مستطیلی در امتداد میز غذاخوری به کار برده می شود در حالی که از قالیچه ای شش گوشه برای میزهای مربعی یا دایره ای شکل استفاده می کنند.

زیر قالیچه

برای تعداد زیادی از طراحان دکوراسیون داخلی و علاوه براین مجریان دکوراسیون داخلی هیچ محدودیتی به منظور استفاده از قالیچه برای پوشش کف فضا و اتاق ها وجود ندارد و حتی در صورتی که کف فضا یا اتاق به طوری باشد که قالیچه یا قالیچه ها روی کف بلغزند. برای این کار می توان از لوازمی به کار برد که مقدار اصطکاک زیر فرش را بالا برده و منجر به ثابت ماندن قالیچه ها روی کف می گردند. برای این منظور می توان زیر قالیچه یا قالیچه ها از کف پوشی به کار بردن که تقریباً ۲اینچ (برابر با حدود ۵سانتی متر) کوچک تر از ابعاد قالیچه باشد. این اندازه باعث می شود که لبه های کف پوش از زیر قالیچه بیرون نزند و علاوه بر این موجب صاف و مسطح ماندن قالی بر روی زمین می شود و مانع تا خوردگی و جمع شدگی آن می شود.

مزیت راحتی قالیچه

قالیچه ها به عنوان عناصری حیاتی در محیط محسوب می شوند مخصوصاً در اتاق نشیمن. اتاق هایی که مرکز تجمع در منزل می باشند یا فضاهایی که خانواده بیشتر وقت خود را در آن جا طی می کنند؛ محیطی مناسب و فوق العاده برای قالیچه ها می باشند چون راحتی بیشتری را به فضایی که در آن جای گرفته اند، القا می کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *