#


استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه

16 مارس 2018 بدون نظر 1533 بازدید

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه

به کارگیری از رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ قرمز به عنوان یکی از رنگ های هیجان انگیز شناخته می شود شور و هیجان بسیار زیادی را در پی دارد. به کارگیری از این رنگ پرحرارت و دو ست داشتنی در فضاهای مختلف برای جلوگیری از بروز افسردگی و سکون  گزینه ای بسیار ایده آل و مناسب می باشد ولی اندازه استفاده از این رنگ باید با دقت بیشتری انتخاب شده و به کار گرفته شود. استفاده ی بیش از اندازه از رنگ قرمز موجب به وجود آمدن هیجان و استرس الکی و بی مورد در اشخاص مختلف خواهد شد و می تواند تاثیرات بسیاری در روحیه افراد داشته باشد.

آشپزخانه یکی از مهمترین مکان هایی می باشد که به کارگیری از رنگ قرمز می‌تواند انتخاب خوب وشایسته ای برای آن بوده و کاربرد مناسبی برای این بخش از خانه داشته باشد. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب می شود از این رنگ در فضای آشپزخانه استفاده شود پرشور بودن و ایجاد اشتها برای افراد می باشد که موجب می شود رنگی زیبا و جذاب به نظر برسد. شما این امکان را دارید که از این رنگ در مورد دیوارها، کابینت های موجود در این فضا، کف‌ پوش و یا حتی در مورد دکوری ها استفاده نمائید و فضایی هیجان انگیز را به وجود بیاورید.

هر کدام از رنگ ها دارای تناژ متفاوتی در مقایسه با دیگر رنگ ها می باشد ودر بکار گیری از رنگ قرمز باید توجه داشته باشیم که کدام تناژ برای فضای مورد نظر ما مناسب ترین گزینه می باشد.

برگزیدن رنگ قرمز با تناژ مناسب کار نسبتا دشواری به نظر می رسد و نیاز به دقت و توجه بسیار زیادی دارد که موجب از بین رفتن فضای مورد نظر نشده و بتواند طرحی زیبا را به این فضا بدهد. در صورتی که شما فضایی گرم و پر از هیجان را بخواهید بهتر است به سراغ استفاده از رنگ قرمز با تناژ نارنجی رفته و در فضای آشپزخانه خود این رنگ را به کار بگیرید. اما چنانچه تمایل داشته باشید فضایی سرد و دارای ثبات کافی به وجود بیاورید بهتر است از رنگ قرمزی که دارای تناژ رنگ آبی است استفاده نمائید و فضای خود را کمی سردتر نشان دهید.

 تاثیر بیش از اندازه نور بر روی رنگ قرمز

اگر فضای آشپزخانه منزل تان دارای نور کمی است الزاما باید از رنگ قرمز که بسیار کم‌ رنگ تر و براق تر است استفاده نموده و طرحی به مراتب ساده تر را به کار بگیرید. علاوه براین در صورتی که تمایل دارید آشپزخانه خود را با رنگ قرمز رنگ آمیزی کنید ، از آستری به رنگ سفید استفاده نمائید و این مساله را هرگز فراموش نکنید. چرا که این کار باعث می شود تا رنگ روشن‌ تری نسبت به قبل داشته باشید. چنانچه آشپزخانه منزل تان دارای نور بسیاری است این امکان را دارید که از رنگ قرمز پر رنگ تر و چشمگیرتری استفاده نموده و هیجانی بودن فضای آشپزخانه را بیشتر جلوه دهید. شدت نوری که در آشپزخانه موجود است موجب می شود رنگ قرمز درخشان ‌تر دیده شود و این مساله می تواند موجب جذابیت فضای آشپزخانه تان شود.

به دلیل اینکه پخت‌ و پز بیشتری در آشپزخانه انجام می شود به طور معمول سقف دود  و چربی گرفته شده ی آشپزخانه را بیشتر نشان می دهد و به همین دلیل موجب می شود تا این بخش را نیز رنگ‌ آمیزی ‌کنند. این عمل موجب می شود که به سادگی اثرات چربی و دود به وجود آمده از پخت ‌و پز از بین برود و سقف تمیزتر دیده شود. همین مساله بهانه ی  خوبی می باشد که سقف آشپزخانه را به عنوان دیوار فراموش‌ شده ی این بخش از خانه به حساب بیاوریم. یکی از مناسب ترین رنگ‌ هایی که برای سقف آشپزخانه بسیار خوب می باشد رنگ قرمز است که به عنوان گزینه ای بسیار خوب به کار گرفته می شود. رنگ قرمز که به عنوان یک رنگ گرم و پرشور شناخته می شود با ایجاد نقش بر روی سقف بالا روندگی گرما به سمت سقف را خاطر نشان می کند. شما این امکان را دارید که به وسیله رنگ‌ آمیزی و یا با استفاده از سقف کاذب، تمام یا قسمتی از سقف را به رنگ قرمز درآورده و فضایی خاص و زیبا را در خانه خود به وجود بیاورید.

شناخت مکمل های مناسب برای رنگ قرمز

برای اینکه بتوانید رنگ مکمل خوبی را برای این رنگ پرشور و هیجان انتخاب کنید چند نکته را باید مد نظر قرار دهید:

 رنگ سبز یکی از مکمل ‌های بسیار خوب می باشد که می تواند در کنار رنگ قرمز به کار گرفته شود. همان گونه که در جریان هستید رنگ سبز در آشپزخانه یادآور رنگ سبز گیاهان در طبیعت می باشد و این قابلیت را برای شما ایجاد می کند که به قعر طبیعت رفته و نهایت لذت را ببرید. همین مساله موجب می‌ شود بتوانید خالق فضایی دلچسب شوید و تمایل زیادی به غذا خوردن در شما بالا خواهد رفت و می توانید از بودن و صرف غذا در این محیط نهایت لذت را ببرید و در اصل اشتهای شما بیشتر خواهد شد. البته باید دقت داشته باشید چنانچه که در خصوص اضافه وزن خود نگرانی دارید سعی کنید در چنین محیط پرشور و هیجانی کمتر حضور داشته باشید تا بتوانید وزنی ایده آل را برای خود حفظ نمائید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *