#


استاندارد درچیدمان دکوراسیون اداری

استانداردها-در-اتاق-اداری
12 ژانویه 2019 بدون نظر 5587 بازدید

استاندارد درچیدمان دکوراسیون اداری

چیدمان دکوراسیون اداری بسیار مهم است ولی از مواردی است که به آن توجه چندانی نمی شود. اگر یک محیط اداری را تصور کنید که مراجعین آن زیاد هستند و چیدمان این محیط اداری درست انجام نشده باشد باعث به وجود آمدن به هم ریختگی و نابه سامانی می شود.

نکات مرتبط با چیدمان دکوراسیون اداری

در مرحله اول برای چیدمان دکوراسیون اداری نیاز به شناخت استانداردها در این زمینه است. برای به وجود آوردن استانداردها شاخصه هایی را باید مد نظر قرار داد. از جمله این شاخصه ها نظم اداری است. وسایلی که در چیدمان دکوراسیون اداری استفاده می شوند شامل مواردی هم چون میز، صندلی و لوازم اداری می شود. اگر وسایل به صورت نامرتب و بدون برنامه در کنار هم قرار بگیرند یک نابه سامانی بدی را به وجود می آورند. حتی برای نظافت کردن و مرتب کردن وسایل هم به مشکل خواهند خورد.

چیدمان دکوراسیون اداری

راهی که برای بهتر شدن چیدمان دکوراسیون اداری می توان پیشنهاد داد به این صورت است که میزهایی که در محل کار وجود دارند با فواصل معین و استاندارد در کنار یکدیگر قرار گیرند. اگر میزها در فواصل درستی از هم قرار بگیرند محل رفت و آمد کارمندان و حتی مراجعین هم به راحتی انجام خواهد شد.

برای این که فضای مفید در محیط اداری بیشتر شود بهتر است از قفسه های بزرگ استفاده نشود و به جای آن از فایل های کوچک تر و مرتب تر استفاده شود. در اکثر فضاهای اداری به دلیل وجود سیستم های زیاد اکثرا سیم های برق به صورت نامرتب بر روی زمین افتاده اند. بهتر است برای نظم دادن به این سیم ها از داکت برای مرتب کردن آن ها استفاده شود.

در مواقعی که در محیط های اداری نمی توان از نور طبیعی استفاده کرد باید از نورهای مصنوعی زرد و سفید به طور مساوی استفاده کرد. از گذاشتن وسایل اضافی یا وسایل دکوراتیو بیش از حد باید جدا خودداری کرد. شلوغ بودن محیط اداری یک آشفتگی را به همراه دارد.

چیدمان دکوراسیون اداری

در چیدمان دکوراسیون اداری علاوه بر وسایل متریال های مصرفی هم باید با یکدیگر هارمونی داشته باشند. باید سعی شود از کف پوش ها، رنگ دیوار ها، پارتیشن ها و ….. همه در تضاد با یکدیگر نباشند و یا آنقدر رنگ های نزدیک به هم نداشته باشند که کسالت و رخوت در محیط به وجود بیاورند.

مرحله دوم که در چیدمان دکوراسیون اداری اهمیت دارد قابل تغییر بودن فضاست. حتی اگر فضای اداری مد نظر کوچک باشد ولی قابلیت تغییر در فضا، هرچند جزئی وجود داشته باشد، نکته ی مثبتی برای آن محیط اداری تلقی می شود. به صورت کلی اگر هر چند وقت یک بار بتوان تغییراتی هر چند کوچک در محیط به وجود آورد در عملکرد افراد بسیار تاثیر خواهد داشت.

نکته ی بعدی که در چیدمان دکوراسیون اداری نقش ایفا می کند ایجاد حس راحتی در فضای کاری است. در هر شرایطی حس راحتی متفاوت است ولی در محیط های اداری احساس راحتی را می توان به ایجاد شرایط مناسب فیزیکی، دما، نور و وسایل مورد نیاز در دفتر کار بسط داد.

چیدمان دکوراسیون اداری

برای به وجود آوردن راحتی در محیط کار به طور مثال نیاز به پنجره های دو جداره برای جلوگیری از ورود آلودگی های صوتی است.ایجاد وسایل سرمایش و گرمایش مناسب برای محیط کار، استفاده از صندلی های راحت برای کارکنان هم بسیار اهمیت دارد. رعایت کردن این موارد در نحوه چیدمان دکوراسیون اداری باعث به وجود آمدن یک سری مزیت ها می شود که ای نمزیت ها را می توان به این شکل بیان کرد:

ایجاد کلیه موارد آسایشی برای کارمندان باعث بالا رفتن میزان کارکرد افراد در یک روز کاری می شود. حتی به وجود آوردن یک محیط اداری مناسب به روحیه مراجعین هم کمک می کند. اگر یک اربا رجوع از کارکرد افراد در محیط کار و فضای آرامش بخش یک محیط اداری لذت ببرد حتما باز هم به اون فضا اگر کار مرتبط داشته باشد رجوع خواهد کرد و یا افراد دیگری را به آن محیط اداری معرفی خواهد کرد.

پس به وجود آوردن یک چیدمان دکوراسیون اداری حتی در بازاریابی و جلب رضایت مراجعین هم تاثیر مستقیم دارد. این که هر کارمندی و یا کارفرمایی از حضور در محیط کارش لذت ببرد باعث انگیزه در شخص می شود. این انگیزه را حتی با قرار دادن یک گلدان در محیط کار می توان به وجود آورد.

چیدمان دکوراسیون اداری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *