#


آباژور خمیده عنصری برای شکستن یکنواختی دکوراسیون

11 آوریل 2018 بدون نظر 4499 بازدید

آباژور خمیده عنصری برای شکستن یکنواختی دکوراسیون

آباژور خمیده و استفاده از آن در طراحی داخلی

مسلما در سال های نه چندان دور روشنایی و نورپردازی تنها به استفاده از چند لامپ و در نهایت لوسترهای کلاسیک و تشریفاتی ختم می شد و با همین عناصر ساده و محدود روشنایی مورد نیاز تامین می شد. اما طی سال های اخیر شاهد آن بودیم که در زمینه طراحی تنوع زیادی به وجود آمده و در خصوص آن ها مبحث صرفه جویی نیز در نظر گرفته شده است تا در عین زیبایی و جذابیت مصرف انرژی نیز کمتر شده و بتوان از طرح های مختلف به راحتی در دکوراسیون داخلی بهره گرفت. امروزه به اندازه ای تنوع در طرح و مدل زیاد است که مسلما در زمان خرید موجب می شود با مشکلاتی نیز مواجه گردید. در خانه هایی که امروزه وجود دارد چراغ ها و لوستر تنها برای تامین نور مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه هر یک از آن ها به عنوان یک اثر هنری و گاهی به عنوان یک مجسمه به کار گرفته می شوند. آباژور خمیده یکی از طرح های مدرن به شمار می رود که در دکوراسیون امروزی منازل کاربرد بسیاری داشته و موجب می شود تا مدرنیته و زیبایی به بهترین شکل خود را نشان بدهند و این مساله در طراحی داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آباژور خمیده و کارایی آن در دکوراسیون داخلی

آباژورهای خمیده به سرعت به عنوان نمادی از یک دکوراسیون مدرن معرفی شده و مورد استفاده افرادی قرار گرفتند که به طراحی های امروزی و سبک های مدرن علاقه زیادی داشتند. یکی از مهمترین دلایلی که در خصوص این مساله می توانیم نام ببریم دارا بودن جنبه ی هنری و زیبایی به همراه کاربردی بودن بالا می باشد. البته ناگفته نماند تنوع زیادی که در طرح و مدل این آباژورها وجود دارد آن ها را به عنوان یکی از محبوب ترین عناصر طراحی داخلی معرفی می کند. میله اصلی که در این مدل از آباژورها در نظر گرفته می شود برای اینکه ایستایی لازم را داشته باشد به یک پایه ثابت و کمی سنگین نیازمند است که موجب می شود آباژور در محل قرارگیری به صورتی محکم و استوار نگه داشته شود. این مساله موجب می شود تا هنگام استفاده از این دسته آباژورها از ایستادگی و مقاومت آن ها اطمینان حاصل کرده و به راحتی آن ها را در دکوراسیون داخلی قرار داد.

آباژور خمیده و تاثیر آن در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

یکی از مهمترین مزایایی که در خصوص آباژورهای خمیده می توان نام برد متحرک بودن آن ها می باشد. به همین دلیل می توانید به سادگی بدون این که منبع نوری را جابه جا کنید تنها میله اصلی را چرخانده و نور آن را به هر قسمتی که نیاز است بتابانید. بیشترین کاربردی که آباژورهای خمیده دارند استفاده از آن ها در اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن می باشد تا بتوانند فضای مبلمان را روشن کرده و بهتر نشان بدهند. در صورتی که در ساخت پایه آباژور از متریالی همچون سنگ مرمر استفاده شده باشد این امکان را دارید که آن را به شکلی در این بخش از خانه خود قرار دهید که پایه آن نیز بتواند خود را بهتر نشان دهد؛ چرا که موجب به وجود آمدن جلوه ای خاص در فضای پذیرایی و نشیمن خواهد شد.

اگر گمان می کنید پایه آن چندان زیبا و جالب نیست و یا به دلیل سلیقه شخصی خودتان تمایلی به دیده شدن آن دارید می توانید آن را در قسمت پشتی مبلمان قرار دهید. علت آن هم این است که به علت حالت خمیده و جلو آمده ای که میله دارد و لامپ آن نیز کمی جلوتر است مشکلی در خصوص روشنایی ایجاد نخواهد شد. چنانچه حالت اول را انتخاب کنید در واقع آباژوری ایستاده در کنار مبلمان خود خواهید داشت که به زیبایی در کنار مبلمان تان جای گرفته است و چنانچه حالت دوم را در نظر بگیرید یک آباژور پنهان را در دکوراسیون این بخش از خانه خود قرار داده اید که به زیبایی آن کمک شایانی خواهد کرد.

استفاده از آباژور خمیده در اتاق خواب و اتاق کار

استفاده از این مدل آباژور در اتاق کار و یا اتاق خواب موجب می شود تا فضایی هیجان انگیز و جالب به وجود بیاید. در این بخش از خانه اغلب برای اینکه تاکید بیشتری در خصوص یک قسمت همچون تخت و یا میزکار و میز آرایش داشته باشند استفاده خواهد شد. ولی در هر صورت به عنوان یک نور کمک کننده در کنار منبع نور اصلی محیط به کار گرفته می شود. زمانی که ار طرح ها و مدل های مختلفی همچون استیل و فلزی و چوبی و یا حتی رنگ های مسی و طلایی در کنار این عنصر استفاده می شود این قابلیت را ایجاد می کند که در خصوص هر سبکی به سادگی بتوان از آن استفاده کرده و دکوراسیونی خاص و زیبا را ایجاد کرد. در برخی موارد نیز می توان از این عنصر استفاده کرده و سبک های سنتی و معاصر را با یکدیگر ترکیب کرده و دکوراسیونی خاص و جدید را ایجاد کرد.

استفاده از آباژور خمیده در اتاق غذاخوری

زمانی که از آباژور خمیده در اتاق غذاخوری استفاده شود موجب می شود تا این بخش از خانه فضایی رمانتیک را برای خود پیدا کند. برای اینکه بتوانید این مدل از آباژورها را به راحتی در اتاق غذاخوری جای دهید بهترین کار این است که یک گوشه را مد نظر قرار دهید و پایه اصلی را در آن بخش بگذارید به گونه ای که چندان در دیدرس نباشد. زمانی که آباژور استفاده شده در خصوص میز غذاخوری پنهان باشد و پایه آن دیده نشود در واقع جذابیتی خاص را در خصوص استفاده از این مدل آباژورها را ارتقا می دهد. اگر پایه آباژور خمیده دیده نشود و تنها میله منحنی و چراغی که در بالای آن قرار داده شده دیده شود این مساله موجب می شود تا میز غذاخوری به زیبایی دیده شود و این مساله می تواند در جذابیت این بخش از خانه نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. در خصوص آباژورهایی که دارای طراحی خاصی هستند نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند چرا که در این صورت علاوه براین که روشنایی مطلوبی دارند به عنوان یک مجسمه هنری نیز به کار برده می شوند.

از دیگر مزایایی که در خصوص آباژورهای خمیده می توان برشمرد این است که گزینه ای بسیار مناسب در خصوص خانه ها و فضاهای کوچک به شمار می آیند. البته ناگفته نماند در خصوص فضاهایی که دارای سقف بلندی هستند نیز می توان آن ها را یکی از ترفندهای زیرکانه و هوشمندانه به شمار آورد. اگر تمایلی به استفاده از این آباژورها در کنارمبلمان و یا تخت خواب خود ندارید بهتر است این مدل از آباژورها را در راهرو و یا گوشه هایی که مورد نیاز نیست و پرتی می باشد و یا در کنار پنجره ها و شومینه قرار دهید تا زیبایی خاصی را وارد دکوراسیون منزل خود کنید.

زمانی که آباژور خمیده را در این بخش ها قرار دهید می توانید کاناپه ای کوچک نیز در کنار آن بگذارید و از میز دکوراتیوی نیز استفاده کنید و با قرار دادن آینه و وسایلی که موجب آرامش شما می شود گوشه ای دنج را به وجود بیاورید که کاملا حرفه ای و جذاب می باشد و آرامش زیادی را برای شما فراهم خواهد کرد. استفاده از آباژور خمیده در دکوراسیون امروزی می تواند سلایق مختلف را پاسخگو باشد و طرحی خاص را ایجاد کند. تنها باید به این المان به ظاهر ساده توجه داشته و برای یک بار هم که شده آن را در طراحی داخلی استفاده کرد. مسلما اگر یک بار از آباژور خمیده در گوشه ای از خانه خود استفاده کنید دیگر آن را جزئی از طراحی داخلی منزل تان به شمار خواهید آورد و همیشه در کنجی از خانه تان رد پای این عنصر دکوراتیو دیده خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *