#


نحوه چیدمان ورودی منزل

ورودی-منزل
4 فوریه 2019 بدون نظر 3375 بازدید

نحوه چیدمان ورودی منزل

فضای ورودی منزل پرترافیک ترین فضای خانه است پس نیاز به یک دکوراسیون خوب برای این فضای داریم. توجه داشته باشید منظور ما از ورودی، فضای اطراف در ورودی در داخل خانه است. در واقع فضایی را که هنگام ورود به خانه پا به آن می گذاریم، ورودی می نامند.

البته فرم و ابعاد ورودی منزل با توجه به نقشه و وسعت ساختمان متفاوت است؛ گاهی وسعتی به اندازه یک پاگرد یک یا دو متری داشته و در شرایطی یک فضای پنج الی شش متری یا حتی بیشتر به آن اختصاص می یابد. ورودی یک خانه در شرایط عادی و با وسعتی حداقل دو تا سه متری- مانند هر فضای دیگر خانه ـ نیازمند لوازم و وسایل مربوط به آن محیط است تا نیاز افراد در آن مکان نیز برآورده شود.

ورودی منزل ورودی منزل

ایده هایی برای دکوراسیون ورودی منزل

نور یکی از اجزای مهم در دکوراسیون ورودی منزل محسوب می شود. بنابر این به سادگی می توانید به یک دیوار لامپ های پر نور و یا حتی درصورت امکان بهره بردن از نور طبیعی فضای ورودی تان را منحصر به فرد تر نمایید و زیبایی خاصی به آن ببخشید.
شما هیچ گاه نباید به دلیل کوچک بودن فضای ورودی منزل از دکوراسیون آن غافل شوید. می توانید با کمک یک ترفند ساده ی قدیمی و با استفاده از آینه ی نسبتا بزرگ این فضا را دو برابر کنید همچنین میزان روشنایی آن را بیشتر کنید ودکوراسیون ورودی منزل خود را بیش از بیش جذاب نمایید.

استفاده از فرش را نمی توان در ورودی منزل نادیده گرفت، بنابراین حضور فرش را در دکوراسیون ورودی آپارتمان تان جدی بگیرید اضافه کردن یک فرش به فضای دکوراسیون ورودی تان می تواند روح تازه ای به این فضا ببخشد. فرش های جدید امروزی در دکوراسیون ورودی منزل شما بهترین حالت ممکن را ایجاد خواهد کرد.

ورودی منزل ورودی منزل

با کمک رنگ ها می توانید به سادگی ظاهر منحصر به فرد و گیرایی در فضای ورودی منزل خود ایجاد کنید، رنگ ها به هیجان انگیز تر شدن هر چه بیشتردکوراسیون ورودی آپارتمان تان کمک شایانی می کند، پس حضور آن ها در فضای داخلی تان را جدی بگیرید.

استفاده از کاغذ دیواری ها نیز می توانند به شما در طراحی دکوراسیون ورودی منزل کمک کند. با کمک کاغذ دیواری ها می توانید به سادگی ظاهر خیره کننده ای به فضای ورودی تان ببخشید، در انتخاب کاغذ دیواری مناسب حتما به مقیاس و نور ورودی منزل تان توجه داشته باشید که چرا که برای ورودی های کوچک انتخاب کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و رنگ های تند مناسب نیستند.

ورودی منزل ورودی منزل

استفاده از گل و گیاه می تواند بسیار موثر باشد. حضور گل و گیاه در دکوراسیون ورودی منزل شما می تواند آن را از یک فضای مرده، تبدیل به یک فضای سرزنده و پویا نماید. توجه داشته باشید که اگر ورودی آپارتمان شما از نور مطلوب برخوردار نیست از گیاهان سایه نشین برای این منظور کمک بگیرید.

با اضافه کردن لوازم دکوری خاص به فضای ورودی آپارتمان تان می توانید آن را گیرا تر از قبل کنید. اگر فضای ورودی منزل شما بزرگ است پس با خیال راحت تری می توانید از وسایل تزئینی استفاده کنید. برای نمونه می توانید از فانوس های تزئینی و یا سبدهای حصیری در بخش ورودی قرار دهید.

وسیله ای که در اکثر ورودی منزل ها دیده می شود جا کفشی است. وجود یک جا کفشی دردار که محیط را منظم نشان دهد بسیار لازم است و باعث جلوگیری از شلوغی در جلوی درب ورودی می شود. علاوه بر این که از سطح رویی جا کفشی به عنوان یک کنسول می توان استفاده کرد و بر روی آن وسایل تزئینی مانند قاب عکس، شمع، گلدان و بسیاری دیگر از وسایل تزئینی را قرار داد.

ورودی منزل ورودی منزل

گاهی اوقات در فضای ورودی منزل نیاز به یک جایگاهی برای آویزان کردن لباس ها دارد. به همین منظور باید به فکر یک جا لباسی متناسب با فضا بود. علاوه بر اینکه جا لباسی اگر دارای درب باشد بسیار بهتر است تا شخصی که وارد خانه می شود با آشفتگی و یا حجم لباس زیاد در جا لباسی مواجه نشود. اگر هم برای آویزان کردن لباس ها نیاز به درب نمی بینید سعی کنید از انباشته شدن لباس ها در قسمت ورودی منزل جلوگیری کنید.

گاها وجود یک جاکلیدی هم در ورودی منزل به مرتب شدن محیط و نظم دادن به آن کمک می کند . تجمع این وسایل در قسمت ورودی خانه نباید محیط را تنگ کند و یا شلوغ جلوه کند. پس از تجمع وسایل در یک نقطه پرهیز کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *