#


چیدمان آشپزخانه با کابینت های مناسب

کابینت
1 نوامبر 2017 بدون نظر 4545 بازدید

چیدمان آشپزخانه با کابینت های مناسب

چیدمان آشپزخانه با کابینت های مناسب

یکی از مواردی که در هر آشپزخانه ای اهمیت بسیاری دارد کابینت است. در اکثر آشپزخانه ها به علت کوچکی آن کابینت های زیادی وجود ندارد و تمام وسایل کاربرد این فضا در مکان های اشتباه خود قرار گرفته اند. اگر شما هم در منزل خود آشپزخانه ای دارید که کوچک بوده و بسیاری از وسیل شما جای مناسبی ندارند می توانید با ما همراه شوید تا چند ایده ساده اما کاربردی را به شما ارائه دهیم.

برای داشتن فضای کافی در آشپزخانه باید از کابینت هایی که دارای اندازه های مختلفی هستند استفاده کنید. گاهی این امکان برای شما وجود ندارد که قابلمه ها و درهای آن ها را در کنار هم و به صورت جداگانه بگذارید. می توانید از کابینت هایی که دارای ارتفاع مناسبی است و قابلیت جدا گذاشتن آن ها وجود دارد استفاده کنید. برای قرار دادن ماهیتابه هایی که دارای دسته هستند می تواند در کابینت خود از ریل استفاده کرده و قلاب هایی را بر روی آن ها قرار دهید. این کار باعث می شود که شما تمام ماهیتابه های خود را در اندازه های مختلف به ترتیب بر روی این ریل ها آویزان کنید و در مواقع لزوم آن ها را به کار بگیرید.

ایجاد طبقه ای بر روی کابینت برای تخته آشپزخانه

یکی از مواردی که در درون آشپزخانه کاربرد بسیاری دارد تخته می باشد. اغلب خانم ها مواد خرد کردنی را بر روی این تخته ها قرار می دهند بنابراین باید جایگاه مناسبی برای آن در نظر گرفته شود تا استفاده از آن نیز به راحتی صورت بگیرد. می توانید از تخته هایی که به صورت کشویی هستن کمک گرفته و سطل زباله را در زیر آن بگذارید. به این ترتیب زمانی که می خواهید زباله های موجود بر روی تخته را در سطل بریزید از حفره ای که بر روی آن تعبیه شده می توانید استفاده کنید. به این صورت فضای آشپزخانه تان کمتر کثیف خواهد شد و علاوه بر آن دکور زیباتری نیز خواهید داشت.

کابینت

کابینت

استفاده از قسمت پائین کابینت به منظور کشو

اغلب کابینت هایی که در دکوراسیون امروزی به کار می رود در قسمت پائینی خود دارای فضای باز می باشد. می توانید از این قسمت ها به عنوان کشوهایی برای قرار دادن وسایلی که ارتفاع کمی دارند استفاده کنید. کاربردی که این سبک از کشوها در جابجایی وسایل کوچک دارند موجب رضایت خانم ها خواهد شد پس استفاده از آن ها را در آشپزخانه های کوچک خود فراموش نکنید.

در نظر گرفتن کشوی مخصوص ادویه جات

برای اینکه در فضای آشپزخانه خود فضای بیشتری داشته باشید بهترین کار این است که یکی از کشوها را برای قرار دادن ظرف های ادویه انتخاب کنید. زمانی که این ظروف کوچک در دید نباشند به خودی خود فضای آشپزخانه خلوت تر و بزرگ تر دیده می شود. انتخاب یک کشو به عنوان محل قرار گیری ادویه جات باعث می شود تمام ادویه های شما به صورت جداگانه ای در جای مناسب خود قرار بگیرد و به آسانی قابل دسترسی باشند.

ایجاد فضای مناسب در قسمت خالی زیر ظرف شوئی

در تمام آشپزخانه ها قسمت زیری سینک دارای یک فضای خالی بزرگ می باشد. می توانید قفسه ای را بر روی در کابینت ایجاد کرده و تمام مواد شوینده خود را مرتب بر روی آ قرار دهید. این کار به شما کمک می کند از اینفضا بهترین استفاد را برده و به تمام مواد شوینده ای که نیاز دارید در کمترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید. البته می توانید این قفسه بندی را در فضای داخلی کابینت نیز انجام دهید و نظم و ترتیبی خاص به مواد شوینده خود بدهید.

کابینت

کابینت

ایجاد کشوهای پنهانی در آشپزخانه

اگر بین کابین های خود فضاهای کجی دارید که بلا استفاده باقی مانده می توانی از آن ها به عنوان کشو استفاد کرده و وسایل بسیاری را در درون آن ها جای دهید. این کشوها علاوه بر کاربردی که خواهند داشت باعث می شوند دکوراسیون آشپزخانه شما زیباتر دیده شود و در بزرگ دیده شدن این فضا نیز تاثیر زیادی خواهند داشت علاوه بر این به صورت مخفی و دکوری باقی می مانند.

ایجاد فضایی مناسب برای قرار دادن ظروف

بهترین کار در مورد کابینت هایی که در آشپزخانه قرار دارد این است که از فضای داخل آن بهترین استفاده را ببرید. گاهی مجبور هستید ظروف خود را بر روی هم قرار دهید تا فضای بیشتری داشته باشید اما توصیه ما به شما این است که به جای این کار در قسمت داخلی کابینت قفسه هایی را نصب کنید که بتوانید ظروف را به صورت جداگانه در آن ها قرار دهید. به این ترتیب بهترین و بیشترین استفاده را از فضای کابینت خود خواهید برد و دیگر لزومی ندارد تمام ظروف را بر روی هم بچینید. با این کار هم یک نظم و ترتیب خاصی را به وجود آورده اید و هم اینکه می توانید به هرکدام از ظروف که تمایل داشتید به راحتی دسترسی داشته باشید.

کابینت

کابینت

ایجاد فضای مناسب برای قرار دادن وسایلی همچون شارژر

گاهی نیاز مند این هستید که در فضای آشپزخانه خود از شارژر و خودکار و حتی دفترچه استفاده کنید اما جای مناسبی برای آن ها در نظر نگرفته اید. می توانید در زیر کابینت های خود کشوئی را تعبیه کرده و از آن به عنوان محل قرار دادن این ابزار استفاده نمائید. این کار هم مانع از شلوغی و شلختگی در آشپزخانه می شود و هم اینکه می توانید در صورت نیاز به هر کدام از این وسایل دسترسی کامل داشته باشید. استفاده از این ایده ها به شما کمک می کند علاوه بر داشتن آشپزخانه ای بزرگ تر دکوراسیون فوق العاده ای نیز برای آشپزخانه خود به ارمغان بیاورید و تمام وسایل را در جای مناسب خود قرار دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *