#


چند نکته مهم در چیدمان آشپزخانه

چند نکته مهم در چیدمان آشپزخانه
3 می 2017 بدون نظر 3031 بازدید

چند نکته مهم در چیدمان آشپزخانه

چند نکته مهم در چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه می باشد و مظهر پویایی و تلاش و امید در خانه می باشد و بیشترین محل جمع اهل خانواده می باشد از این رو چیدمان آشپزخانه ( لوازم  ) بسیار مهم است.
تمیز بودن و خوش رایحه بودن محیط ؛ تمیز بودن محیط آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است چرا که این موضوع مهم می باشد.

وسایل خانه باید در جای خود چیده شوند وسایلی که هر روز با آنها کار ندارید مثل توستر، آبمیوه گیری، چرخ گوشت و .. را در کابینت ها یا مکان های دور از چشم یا مرتب جلوی دید قرار دهید. این کار خود القای نظم و ایجاد فضایی دلباز تر به محیط آشپزخانه به شما می دهد.
هرآنچه که از دید شما به درد نخور است را سریعا دور بریزید ؛ دستمالهای کهنه، لکه دار، پاره و ظروف شکسته و … را سریعا دور بریزید.

قفسه بندی ها بسیار مهم هستند ؛

هرچه قفسه بندی در آشپزخانه بیشتر و دقیق تر باشد بعدا برای کار و یافتن وسایل کار شما راحتتر خواهد شد. مثلا با ثابت کردن سبد صیفیجات مثل پیاز و سیب زمینی زیر میز غذاخوری کار شما را در ترتیب خانه سخت می کند پس بهتر است قفسه ای را تعبیه کرده و موارد این چنین را در آن قرار دهید.
بهتر آن است که قفسه ها هم با رنگهای مختلف رنگ آمیزی شود تا هم زیبایی به آشپزخانه دهد و جای هرچند مشخص باشد.
اجسام سنگین که در طول روز از آنها زیاد استفاده میکنید در بلندترین و پایین ترین مکان قرار ندهید چون ممکن است برروی مفاصل و کمر شما به مرور زمان تاثیر منفی بگذارد.
( نکته پزشکی آنکه برای بلند کردن اشیای سنگین حتما روی دو پا بنشنید و بعد جسم را بلند کنید )
اطراف سینک ظرفشویی را شلوغ نکنید و دو ظرف مایع شرفشویی و صابون قرار دهید و بعد از شست وشوی ظروف حتما دست خود را با صابون مایع بشویید.

آشپزخانه محل آرامش

آشپزخانه متاستفانه در این تعریف جز همان آشپزخانه ندارد و محلی برای پخت و پز می باشد. ولی این تعریف در کشورهای دیگر دنیا محل آرامش و شور و شوق تعریف میگردد.
از این رو تناسب رنگ های محیط بسیار مهم است و رنگ های کاشی ها، سنگ ها ، رنگ دیوار و سقف میبایست متناسب و نشاط آور باشد.
روی میزی که بر آن غذا میخورید رومیزی شاد بیاندازید و اگر امکان آن را دارید از عودسوز یا خوشبو کننده محیط استفاده نمایید. گل و گیاه نیز به القای آرامش کمک بسیاری میکند.
وسایل بزرگ آشپرخانه را طوری بچینید که علاوه بر زیبایی و تناسب میان اشیاء مانع رفت و آمد شما نشود.
در انتها همیشه باید توجه کنیم چنانچه آشپزخانه یک خانه که اصلی ترین محیط خانه برای همه ی افراد خانه می باشد. محل آرام و تمیزی باشد تمام خانه آرامش دارد و در سطح ایده آلی باقی خواهد ماند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *