#


نکاتی در مورد انتخاب میز ناهار خوری

16 می 2017 بدون نظر 3149 بازدید

نکاتی در مورد انتخاب میز ناهار خوری

نکاتی در مورد انتخاب میز ناهار خوری

از آنجا که میز ناهارخوری محل جمع شدن اعضای خانواده برای صرف غذاست عنصری کلیدی و محوری در خانه محسوب می‌شود.در این نوشته میخواهیم ویژگی های مناسب یک میز غذاخوری را متذکر شویم.پس اگر برایتان جای مناسب، جنس، ساخت ، دوام ، وابعاد مناسب میز غذاخوری اهمیت دارد این مطلب را از دست ندهید.

میز ناهارخوری استاندارد:

براي خريد يك دست ميز و صندلي استاندارد، بايد به این نکته توجه داشته باشید كه ارتفاع ميزباید با مشخصات فيزيكي شما سازگار باشد. براي تشخيص يك ميز استاندارد بايد به اين شكل عمل كنيد؛ وقتي روي صندلي، پشت ميز مي‌نشينيد، بلندي ميز بايد تا قسمت زيرين قفسه سينه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نبايد بيشتر از 40 سانتي‌متر باشد، درغير اين صورت ميز حالت استاندارد ندارد، زماني‌كه شما روي يك ميز استاندارد غذا مي‌خوريد، بايد تمامي اعضاي بدن‌تان احساس راحتي كند.ميز نبايد آنقدر كوتاه باشد كه مجبور باشيد با خم‌كردن كمر خود غذا بخوريد يا  آنقدر بلند باشد كه احساس بدی پیدا کنید.صندلي بايد حالتي نرم و راحت داشته باشد و زاويه تشك زيرين تا تكيه‌گاه 90درجه باشد تا بدن تان احساس راحتی کند.

پایه های صندلی ها و میز:

بعضي از ميز و صندلي‌ها ساده و بی هیچ دقتی ساخته مي‌شوند چون تولیدکننده به‌جاي استفاده از دوخت چوب و ميخ‌هاي منظم از چسب چوب براي وصل‌كردن پايه‌ها استفاده مي‌كند.فراموش نکنید که بهترين میزها وصندلی ها آنهایی هستند که از ميخ و دوخت‌هاي فلزي ساخته شده اند و از پرس‌كاري‌هايي با درجه‌هاي دمايي بالا برخوردارند.برای تشخیص چنین کم کاری هایی صندلی ها را کنار هم بگذارید و فاصله ی پایه ها را نگاه کنید اگر فاصله نابرابر و زياد بود،شک نکنید پایه ها پس از مدت كوتاهي از بین خواهد رفت ویا به تعمير نیاز خواهد داشت.

پس توجه به نوع ساختار ميز و صندلي از مهم‌ترين نكات خريد يك ميز و صندلي خوب و بادوام به حساب مي‌آيد.در ضمن یادتان نرود که صندلی ها باید نشیمن گاه راحتی داشته باشند و بهتر است دارای رویه جداگانه باشند تا بتوان در صورت ایجاد لک غذا آن ها را شستشو و مجددا مورد استفاده قرار داد.

اندازه گیری:

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید انجام دهید این است که فضای غذاخوری را اندازه بگیرید و سایز مناسب را برای میز و صندلی ها تعیین کنید.حواستان باشد که پهنای صندلی ها نباید کمتر از 50 سانتی متر باشد زیرا در این صورت،نشستن افراد روی صندلی دشوار خواهد بود.همچنین باید فضای در نظر گرفته شده بر روی سطح میز به ازای هرفرد در میزهای چهار گوش 70 سانتی متر و در میزهای گرد با بیضی 75 سانتی متر باشد.

مکان قرارگیری میز غذا خوری:

بهتر است هنگام انتخاب مکان قرارگیری میز غذا خوری از مسیر های پر رفت و آمد دوری کنید چون انتخاب مسیر های پر رفت و آمد برای قرار دادن میز غذا خوری مشکلات فراوانی را برای شما به وجود خواهد آورد.اگر خانه ی شما کوچک است می توانید  در خانه یک کنج راحت و کامل برای قرار دادن میز غذاخوری ایجاد کنید. برای بهترین استفاده از فضا، گوشه ای از اتاق نشیمن را انتخاب کنید.و به نجار سفارش نیمکت های تشک‌دوزی شده بدهید که در زیر خود نیز کشو دارند.از این کشوها می توان به عنوان انباری وسایل کوچک استفاده کرد. در مقابل این نیمکت، یک میز صاف و ساده و صیقلی قرار دهید و در طرف مقابل، دو صندلی حصیری بسیار شیک بگذارید. به این ترتیب، گوشه بی استفاده آپارتمان شما به یک نقطه کانونی بسیار زیبا در خانه تبدیل می شود.

در ضمن اگر به دنبال نورپردازی برای بالای میز غذاخوری هستید، بهتر است مدلی انتخاب کنید که نوردهی آن به سمت پایین، یعنی میز باشد.مناسب ترین فاصله نورپردازی تا سطح میز کمتر از یک متر است.و چراغ آشپزخانه یا لوستر باید درست وسط میز از سقف آویزان شود.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *