#


معماری داخلی چیست؟

معماری-داخلی-چیست
15 اکتبر 2018 بدون نظر 2065 بازدید

معماری داخلی چیست؟

به طور کلی معماری داخلی یک مبحث است نه یک عنوان شغلی. معماری داخلی یعنی بوجود آوردن یک فضا، فضایی که هم مفید باشد و هم زیبا. معماری داخلی چل ارتباطی میان معماری و طراحی داخلی ست . تفکیک فضاهای داخلی و یا حتی بازسازی ساختمان های قدیمی در حیطه این رشته می باشد. معماری داخلی چون ارتباط مستقیم با انسان ها دارد باید روی مساله ی روانشناسی محیطی تمرکز بسیاری داشته باشد تا محیطی را برای کاربران محیا کند که دلچسب و مفید آن ها باشد.
معماری داخلی عناصر مختلفی را شامل می شود مانند نور، رنگ، فرم، بافت و چیدمان که همه ی این موارد باید به صورت هماهنگ در کنار یکدیگر قرار گیرند. ما زمان زیادی را در اتاق ها سپری می کنیم به همین دلیل دکوراسیون داخلی که طراحی مناسب داشته باشد بهترین راه حل برای بهبود زندگی مان است.

 

 

این رشته پیشینه ی تاریخی در کشورهای مختلف دارد از جمله در میان رومیان که استاد طراحی بوده اند. مخصوصا در زمینه طراحی کلاسیک که بسیار متبحرند. مطالعه ی تاریخ هنر و معماری می تواند به شما کمک کند تا در دوره های مختلف سبک های گوناگون را بشناسید و از آن ها استفاده کنید. بسیاری از طراحان با شناختی که نسبت به سبک های گوناگون دارند به تلفیق چند سبک می پردازند.

معماری داخلی امروزه به دلیل تنوع محصولات و تکنولوژی باید بدست کارشناسان این امر انجام شود. اشخاصی که تبدیل عملکرد به فرم را بدانند و آن را با مهارت انجام دهند. شناخت متریال ها و عملکرد آن ها به یک طراح بسیار کمک می کند و عاملی ست که یک طراح حتما باید به آن اشراف داشته باشد.
معماری داخلی به بررسی کیفیت فضاها می پردازد تا با مطالعه بر روی عملکرد آن ها بتواند به رفع نیاز کاربران بپردازد. افکار عمومی در سال های اخیر به سمت معماری داخلی سوق داده شده است زیرا معماری داخلی به نوعی به حفظ منابع هم کمک می کند. می توان گفت بخشی از معماری پایدار است به دلیل این که با نوسازی ساختمان ها از تخریب و مجدد ساختن آپارتمان ها جلوگیری می شود و با یک طراحی مناسب به بازآفرینی ساختمان ها می توان کمک کرد که در حفظ منابع طبیعی بسیار این کار مفید است.
هرچند که همیشه هدف اصلی یک ساختمان را معمار اولیه اش در نظر می گیرد ولی با توجه به قدیمی شدن ساختارها و تکنولوژی های نوین در حال حاضر طراحان می توانند به نوسازی ساختمان های قدیمی بپردازند. تفکر آگاهانه نسبت به منابع انرژی و محیط زیست در جامعه امروز نقش مهمی در طراحی و معماری داخلی ایفا می کند. بحران انرژی در حال حاضر پایداری در معماری را به یک موضوع مهم تبدیل کرده است و موضوعی بسیار مهم است.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

معماری در مقیاس های شهری کار انجام می دهد و در ارتباط با فضاهای عمومی و شخصی ست. به نوعی دیگر معماری را از نظر ساکنین یا استفاده کنندگان می بیند. معماری داخلی هم با هنر و روانشناسی سرو کار دارد و هم با معماری و طراحی در ارتباط است.
طراحی داخلی نیاز به دانش هنری و علم درک رفتاری دارد. طراحان داخلی وظایف متنوعی دارند طراحی مناسب در مورد انتقال صدا، چیدمان وسایل، رنگ، نور و …… از جمله وظایف طراح داخلی ست. شاخه های کاری این رشته زیاد است به طور مثال طراحی بخش های مراقبتی، رستوران ها، ادارات و غیره که در مورد هر یک گروه خاصی به صورت تخصصی کار می کنند. در این شاخه ها نه تنها مدرک این کار مهم است بلکه تمرین و تجربه نقش اساسی دارند.
اگر در مرحله بازسازی هستید و نیاز به تغییرات سازه ای مانند جابه جایی دیوارها، لوله کشی مجدد، تغییر کاربری ها و امثال این رو دارید نیاز به یک معمار داخلی دارید ولی اگر تغییراتی که مد نظر دارید تغییرات سازه ای و فنی را شامل نمی شود و فقط تغییرات در حد انتخاب سبک، رنگ، کاغذ دیواری، مبلمان، پرده، مدل روشنایی و اکسسوری هاست شما می توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید. طراحان داخلی طرح های مفید و سودمندی را برای افزایش کیفیت زندگی می توانند ارائه دهند. یک معمار داخلی و یا طراح داخلی به فضای آرام بخش همانقدر باید اهمیت دهد که به اصول فیزیکی مانند رنگ، نور،سبک و ….. توجه می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *