#


طراحی بطری های دور ریختنی ؛ایجاد طرحی متفاوت در هفت سین نوروز

12 مارس 2018 بدون نظر 4711 بازدید

طراحی بطری های دور ریختنی ؛ایجاد طرحی متفاوت در هفت سین نوروز

تزئین بطری های بازیافتی و استفاده از آن ها در هفت سین نوروز

هر ساله با تمام شدن زمستان هر چه به روزهای آخر سال نزدیک می شویم شور و حرارت عید بیشتر خود را نشان می دهد. هر ساله علیرغم نظافت و انجام کارهای مرتبط با خانه تکانی گاهی افراد به دنبال خرید لباس و وسایل تازه ای برای خانه خود نیز می باشند. یکی از مهمترین مواردی که همزمان با سال نو توجه زیادی نسبت به آن می شود تهیه هدیه ای مناسب می باشد که بتوان آن را به اعضای خانواده و دوستان داد.

برخی از افراد کمی پول را در بین صفحات قرآن می گذارند و به نیت برکت بیشتر یک برگ از اسکناس ها را به اعضای خانواده و دوستان و آشنایان خود هدیه می کنند. در این بین برخی از افراد نیز هستند که علاقه دارند خلاقیت خود را نشان داده و هدایایی را با سلیقه و نظر خود آماده نمایند و با به کارگیری از هنر و سلیقه خود موجب شادی دل دیگر افراد و دوستان شوند و در کنار آن اثری زیبا را به عنوان هدیه ای ناب به یادگار بگذارند.

یکی از مواردی که بسیار در هر خانه ای دیده می شود بطری های شیشه ای می باشد که می توان از آن ها برای قرار دادن ترشی و رب و مربا و موادی از این قبیل استفاده کرد. زمانی که مواد داخل این شیشه ها به اتمام می رسد در اغلب موارد بلا استفاده باقی می ماند و گاهی نیز افراد آن ها را دور می ریزند. با کمی خلاقیت می توانید از این شیشه ها بیشترین استفاده را کرده و آن را بازیافت نمائید و با ذوق و سلیقه خود هدایایی را به وسیله آن ها درست کنید یا اینکه آن ها را به عنوان یک وسیله تزئینی در خانه خود مورد استفاده قرار دهید.

در این مطلب قصد داریم ایده هایی را معرفی کنیم که با استفاده از آن ها می توانید هم به طبیعت کمک بسیار زیادی کرده باشید و هم اینکه علاوه بر بازیافت آن ها هدایایی زیبا و خاطره انگیز را برای دوستان و آشنایان خود فراهم نمائید. البته می توانید این شیشه ها را با طرح های دلخواه خود آماده کرده و به عنوان یک وسیله تزئینی در دکوراسیون خانه خود مورد استفاده قرار دهید و اطمینان داشته باشید که طرح زیبای آن ها چشم همگان را خیره خواهد کرد و دیگر به عنوان یک وسیله بی استفاده به نظر نخواهند رسید.

چاپ طرح مورد نظر بر روی بطری شیشه ای

یکی از راهکارهای ساده و راحتی که می توانید برای تزئین بطری های شیشه ای به کار بگیرید تکنیک استنسیل می باشد که موجب می شود تا طرحی خاص و زیبا به وجود بیاید. این امکان برای شما فراهم است که شابلونی با طرح مورد علاقه خود ساخته و یا آن را به صورت آماده خریداری نمائید و به وسیله آن طرح مورد نظر خود را بر روی شیشه به اجرا دربیاورید. زمانی که اقدام به انتخاب طرح می کنید حتما به کاربردی که شیشه دارد توجه داشته باشید و طرحی مناسب با کاربرد شیشه را بر روی آن به اجرا دربیاورید. ب عنوان مثال اگر قرار باشد این شیشه طراحی شده را به عنوان هدیه ای برای یک کودک در نظر بگیرید بهتر است از نقش های حیوانات برای آن استفاده کرده و تکنیک استنسیل را بر روی آن پیاده کنید تا بتواند موجب هیجان و خوشحالی کودک شود. البته طرح های دیگر را نیز می توانید در نظر بگیرید ولی تناسب طرح با کاربرد شیشه می تواند طرحی زیبا و خاستنی را به وجود بیاورد.

استفاده از بطری های شیشه ای به عنوان جاشمعی و فانوس

یکی دیگر از راهکارهایی که برای استفاده از شیشه های بازیافتی در نظر گرفته می شود تزئین آن ها به عنوان فانوس و یا جاشمعی می باشد که می تواند طرحی زیبا را برای نوروز برای شما فراهم کند. در صورتی که فضای خانه تان اجازه می دهد این امکان برای شما فراهم است که شیشه ها را به وسیله طناب و قلاب از بخش خای ختلفی بیاویزید و شمع هایی که با اندازه هر شیشه ای تناسب دارد در درون آن قرار دهید تا در کنار ایجاد فضای نورپردازی شده محیطی رمانتیک و جذاب را برای پذیرایی از میمهان ها برای تان به ارمغان بیاورد.

استفاده از بطری شیشه ای به عنوان شمعدان هفت سین

چنانچه به دنبال شمعدانی مناسب برای سفره هفت سین خود هستید می توانید از بطری های شیشه ای که دارای دهانه کوچکی هستند به عنوان پایه ای زیبا کمک گرفته و شمع های انتخابی خود را بر روی آن ها قرار دهید تا بتواند طرحی زیبا را برای هفت سین تان فراهم نماید. برای اینکه بتوانید بطری ها را تزئین کنید بهتر است آن ها را رنگ آمیزی کرده و یا با استفاده از روبان های رنگین طرح هایی زیبا و خاص را بر روی آن ها به وجود بیاورید.

بطری شیشه ای محلی برای قرار دادن تخم مرغ هفت سین

یکی از ایده های نابی که در مورد هفت سین خود می توانید به کار بگیرید قرا ردادن تخم مرغ های هفت سین در داخل شیشه های بازیافتی می باشد. علیرغم اینکه می توانید این شیشه ها را تزئین کنید می توانید تخم مرغ ها را هم به عنوان نمادی از سنگ هایی که اندازه درشتی دارند درون آن ها قرار دهید و یا شیشه ها را به عنوان یک گلدان مورد استفاده قرار دهید و چندین گل طبیعی را درون آن ها جای دهید تا طرحی زیبا و تک را در دکوراسیون خانه خود به وجود بیاورید.

استفاده از بطری های شیشه ای به عنوان گلدان

برای بازیافت بطری ها ایده های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از بطری ها به شکل گلدان می باشد. زمانی که فصل بهار شروع می شود گل های زیبا و رنگارنگی رشد می کنند و در همه جا می توان آن ها را مشاهده کرد. می توانید پس از اینکه کار رنگ آمیزی و تزئین بطری های خود را به اتمام رساندید گل هایی را درون آن ها قرار دهید و در بخش های مختلفی از خانه از آن ها استفاده نمائید. این کار باعث می شود تا حال و هوایی ویژه و بهاری درر خانه شما جریان داشته باشد و علاوه براین می تواند گزینه ای بسیار مناسب به عنوان هدیه باشد و در میهمانی هایی که حضور پیدا می کنید و یا قصد عیدی دادن به میهمان های خود را دارید قابلیت استفاده را دارند و می توانند علاوه بر زیبایی کادویی مناسب نیز باشد.

استفاده از شیشه ها به عنوان جعبه هدیه

یکی دیگر از ایده هایی که در مورد شیشه ها می توانید انجام دهید این است که هدایایی را درون آن ها قرار داده و سوپرایزی خاص و ویژه را برای کودکان داشته باشید و به عنوان مثال می توانید از آن ها به عنوان حعبه ای برای قرار دادن شیرینی و ها و پاستیل ها و حتی لوازم التحریر استفاده نمائید. برای اینکه بتوانید جذابیت بیشتری را به وجود بیاورید می توانید از رنگ های شاد استفاده کرده و شیشه ها را با این رنگ ها تزئین کنید و در دکوراسیون خانه خود به کار ببرید و یا اینکه آن ها را به عنوان یک هدیه به دیگران بدهید.

استفاده از شیشه ها به عنوان ریسه برای چراغانی کردن

یکی از کارهایی که هیجان بسیار زیادی دارد چراغانی شب عید می باشد که بسیار مورد توجه و علاقه افراد می باشد. هیچ نیازی نیست که برای انجام این کار از ریسه های بزرگ استفاده کنید بلکه این امکان برای شما فراهم است که با به کارگیری از یک ریسه کوچک که درون بطری ها قرار داده می شود هفت سین خود را بسیار جذاب و درخشان نشان دهید. این کار موجب می شود از شیشه های بلا استفاده به عنوان ریسه ای زیبا در دکوراسیون خانه خود و هفت سین عید نوروز استفاده نمائید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *