#


راهکارهای اصولی انتخاب کفپوش و کاغذ دیواری مناسب منزل

انتخاب کفپوش
17 دسامبر 2017 يك نظر 1543 بازدید

راهکارهای اصولی انتخاب کفپوش و کاغذ دیواری مناسب منزل

راهکارهای اصولی انتخاب کفپوش و کاغذ دیواری مناسب منزل

در خانه های امروزی بر خلاف گذشته دیگر از فرش و موکت برای همه جای خانه استفاده نمی شود و کفپوش ها جایگزین آن ها شده اند. دیوارها هم که اغلب پوشیده شده از کاغذ دیواری های متنوع هستند و همین امر موجب شده تا خانه ها دکوراسیون جدیدتری پیدا کنند. در انتخاب کفپوش ها و کاغذ دیواری باید نکات بسیاری را مورد توجه قرار داد تا بتوان انتخاب خوبی را داشت.

انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش مناسب

زمانی که برای انتخاب کفپوش ها اقدام می کنید باید بدانید که هر کفپوشی مزایا و ویژگی های خاص خود را دارد و اگر بخواهیم دقیق تر در مورد آن صحبت کنیم باید بگوئیم هر کفپوشی با توجه به ظاهر متنوعی که دارد و موادی که در تولید آن استفاده شده است برای محیط خاصی به کار گرفته می شود و می تواند برای محل خاصی به کار برده شود.

توجه به جنس کفپوش ها

هنگامی که برای خرید کفپوش ها اقدام می کنید باید به جنس آن ها دقت کافی داشته باشید چراکه هرچه مرغوبیت جنس آن ها بالاتر باشد می تواند مدت زمان بیشتری را مورد استفاده قرار بگیرد بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود. پس در انتخاب خود مرغوبیت کفپوش را فراموش نکنید.

انتخاب کفپوش هایی با رنگ خنثی

اگر در هنگام خرید کفپوش از میان رنگ های خنثی موردی را انتخاب کنید مسلما پس از گذشت مدتی طولانی به نظرتان خسته کننده و بیش از حد تکراری نخواهد بود. کفپوش هایی که دارای رنگ خنثی هستند این قابلیت را برای شما به ارمغان می آورند که به راحتی بتوانید مبلمان خود را با آن ها هماهنگ کنید و در صورتی که بخواهید مبلمان جدیدی را خریداری نمائید می توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید و رنگ ها را با یکدیگر هماهنگ کنید.

انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش

کفپوش هایی با رنگ های طبیعی

اگر به دنبال دکوراسیونی ایده آل برای خانه خود هستید می توانید از کفپوش هایی که دارای رنگ های طبیعی هستند و در رنگ آمیزی آن ها از طبیعت الهام گرفته شده است استفاده نمائید. رنگ هایی همچون قهوه ای، اکر،برنز و سبز و رنگ های دیگر برای استفاده در کفپوش ها بهترین گینه به شمار می روند و نخستین توصیه ای هستند که از سوی یک دکوراتور به مشتریان داده می شود چرا که می توانند گزینه ای بسیار خوب برای دکوراسیون خانه های امروزی به شمار بروند.

توجه به کف به عنوان پنجمین دیوار خانه

زمین هر خانه ای به عنوان پنجمین دیوار آن در نظر گرفته می شود و اهمیت بسیاری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد. سعی کنید این دیوار مهم را فراموش نکرده و میان رنگ ها و سبک های مختلف با کف خانه هماهنگی مناسبی را به وجود بیاورید.

بزرگ نمایی فضا با استفاده از کفپوش های روشن

اگر خانه ای کوچک دارید باید این مساله را در نظر داشته باشید که کفپوش های رنگ روشن می تواند فضای کوچک شما را بزرگ تر از حد معمول نشان دهد و این مساله می تواند جذابیت دکوراسیون منزل شما را ارتقا دهد.

استفاده از کفپوش های ظریف در مورد اتاق های کوچک

کفپوش هایی که دارای رنگهای طبیعی هستند و بافت ظریفی در تولید آن ها به کار رفته می تواند گزینه بسیار مناسبی برای اتاق های کوچک به شمار برود. البته از این طرح کفپوش ها در خصوص اتاق های کوچک هم می توان استفاده کرد اما اتاق های کوچک بسیار بزرگ تر و جذاب تر دیده خواهند شد.

انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش

کفپوش های تیره و طرح درشت مخصوص اتاق های بزرگ

اگر برای اتاق خواب بزرگ خود دچار تردید هستید که چه کفشی را انتخاب نمائید باید بگوئیم بهترین گزینه برای این اتاق خواب ها کفپوش هایی هستند که دارای طرح های درشت می باشند و از رنگ های تیره در مورد آن ها استفاده شده است.

هماهنگی اتاق ها با کفپوش های یک شکل

برخی از افراد تمایل دارند برای قسمت های مختلف خانه خود از یک طرح کفپوش استفاده نمایند اما تردید دارند که آیا این کار دکوراسیون خوبی را به آن ها خواهد داد یا خیر؟ باید بگوئیم با استفاده از کفپوش هایی که دارای طرح و شکل یکسانی هستند می توانید بخش های مختلف خانه را به یکدیگر ارتباط داده و طرح ایده آلی را برای خانه خود به وجود بیاورید؛ البته باید بدانید در خصوص این کفپوش ها بهتر است به سراغ رنگ های خنثی بروید چراکه موجب می شود تا خانه شما دلبازتر و زیباتر دیده شود. استفاده از کفپوش های یک شکل موجب می شود تا تمامی اتاق ها هماهنگی خوبی را با یکدیگر داشته باشند و جدایی آن ها به هیچ عنوان دیده نشود.

کفپوش های چوبی و لمینتی

در حال حاضر افراد بسیاری هستند که در مورد کفپوش ها به سراغ مدل های چوبی و یا لمینت ها می روند و در خانه خود از آن ها استفاده می نمایند. کفپوش های چوبی و لمینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند که ان ها را از نظر طرح و جنس از یکدیگر مجزا می کند و موجب می شود هر کدام مورد پسند و سلیقه افراد خاصی قرار بگیرند.

اما در این بین باید دید کدام یک از این کفپوش ها بهتر هستند. کفپوش های چوبی با وجود زیبایی که دارند در مدت زمان بسیار کوتاهی نصب می شوند و موجب می شوند به هنگام راه رفتن در زیر پاهای خود احساس گرما نمائید.

انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش

کفپوش های چوبی دارای قیمت بسیار زیادی هستند اما اگر در مورد مراقبت از آن ها خوب عمل شودمی تواند مورد مناسبی برای منازل به شمار بیایند که مدت های بسیار زیادی کارایی خود را حفظ خواهند کرد. این نوع از کفپوش ها به وسیله واکس ها و وارنیش های مخصوص می توانند پاک شده و با هر سبک دکوراسیونی هماهنگی دارند.

کفپوش های لمینتی دارای قیمت پائین تری در مقایسه با کفپوش های چوبی هستند و دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند. در لمینت ها از زیرسازهای عایق استفاده شده است که به عنوان یک عایق صدا عمل می کند و دارای تنوع بسیار زیادی نیز هستند.

این دسته از کفپوش ها قابلیت این را دارند که به راحتی در هر مکانی که شما بخواهید نصب شوند بدون اینکه هیچ گونه مشکلی برای نصب آن ها داشته باشید. این کفپوش ها به گونه ای هستند که اگر قسمتی از آن ها خراب شده باشد می توانید تنها همان قسمت را تعویض نمائید و هیچ نیازی به جداکردن قسمت های دیگر آن نیست.

لمینت ها دارای کیفیت مختلفی هستند و برای هر فضایی باید نوع مخصوص آن را تهیه کرد تا بتواند کارایی طولانی تری را داشته باشد. در خصوص اتاق هایی که دارای رطوبت هستند بهتر است به سراغ لمینت هایی بروید که به عنوان لمینت ضدآب شناخته می شوند.

حتی اگر از لمینت های ضدآب در خانه خود استفاده می کنید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که هرگز آب بر روی آن ها باقی نماند چراکه موجب خرابی آن ها می شود و بوی فوق العاده زننده ای را به وجود خواهد آورد.

انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش

ایجاد جذابیت بر روی دیوارها

استفاده از کاغذ دیواری چند سالی است که در بین افراد رواج پیدا کرده است و موجب می شود تا خانه ها در هر ابعادی که هستند با توجه به سلیقه و نظر افراد طرح و شکل یکسانی را پیدا کنند. برای انتخاب کاغذ دیوایمناسب نیز باید مواردی را در نظر گرفت که موجب می شود طرحی زیبا و جذاب را برای خانه خود برگزینید.

کاغذ دیواری ها تنوع بسیار زیادی دارند و موجب می شوند تا در طراحی خانه خود با دست باز بتوانید عمل نمائید. کاغذ دیواری بهترین گزینه برای نشان دادن سلیقه و نظر افراد مختلف می باشد و موجب می شوند تا خانه ای گرم و صمیمی را برای خود داشته باشید.

با استفاده از کاغذ دیواری می توانید کلیه معایب دیوارهای خود را پوشانده و به عنوان یک راه حل ساده برای تزئین دیوارها به شمار می روند و می توان در هر فضایی از آن ها استفاده کرد. نصب کاغذ دیواری به سادگی رنگ آمیزی نیست و اگر در این کار مشکلی دارید می توانید از افرادی که در این حوزه تخصص و فعالیت دارند کمک بگیرید. می توانید برای قسمت های مختلف از کاغذ دیواری های متنوع استفاده نموده و جذابیت بیشتری را به دکوراسیون خانه خود بدهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *