#


استفاده از ست مناسب پرده و فرش و مبلمان در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل
21 اکتبر 2017 بدون نظر 2919 بازدید

استفاده از ست مناسب پرده و فرش و مبلمان در دکوراسیون منزل

استفاده از ست مناسب پرده و فرش و مبلمان در دکوراسیون منزل

برای اینکه بتوانید چیدمان اصولی ای را برای دکوراسیون خانه خود داشته باشید بهتر است از ست پرده و مبلمان مناسب استفاده کنید. به کار بردن پرده و فرش و مبلمانی که در یک هارمونی رنگی قرار دارند می تواند یک گزینه ایده آل برای داشتن دکوراسیونی جذاب به شمار بیاید. در این مطلب چند ایده جذاب را برای ست کردن پرده و مبلمان منزل را ارائه می کنیم تا بتوانید با الهام گرفتن از آنها طرح هایی خارق العاده را برای خانه خود داشته باشید.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

استفاده از پرده و وسایل پارچه ای

همیشه یکی از دغدغه های خانم ها ایجاد هماهنگی بین فرش و مبلمان و پرده ها می باشد چرا که این سه عامل به عنوان مهمترین عوامل در چیدمان محسوب شده و دارای تنوع طرح و رنگ بسیاری می باشند. برای شروع کار ابتدا خوب دقت داشته باشید که می خواهید از چه پارچه ای با چه رنگی برای پرده خانه خود استفاده کنید.

ـ پرده مهمترین عنصر برای روح بخشیدن به دکوراسیون

خانم هایی که از مبلمان رنگ روشن برای طراحی داخلی منزل خود استفاده می کنند بهتر است در مورد انتخاب فرش و پرده هم به سراغ رنگ های شاد و روشن برویند چرا که این رنگ ها باعث خواهند شد فضای خانه شما دارای روح و شادابی شود. البته دقت داشته باشید که یکی از این دو مورد را با رنگی متفاوت با دیگر موراد انتخاب کنید به عنوان نمونه اگر از پرده های روشن استفاده کرده اید بهتر است فرش و کوسن هایی که بر روی مبل قرار داده شده است را با رنگی همچون آبی انتخاب کنید تا بتواند یک ست جذاب و ایده آل را برای شما به همراه داشته باشد. آندسته از خانم هایی که تمایل دارند خانه آفتابی داشته و از نور خورشید بیشترین استفاده را ببرند می توانند از ترکیب رنگی سفید و زرد در مورد پرده ها استفاده کنند. این رنگ پرده باعث می شود هم خانه روشن تر دیده شود و هم اینکه نور خورشید بهتر در خانه نفوذ خواهد کرد.

ـ ایجاد طرح و بافت زیبا در طراحی دکوراسیون

برای اینکه بتوانید در فضای داخلی خانه خود حس صمیمیت و دوستی را ایجاد کنید بهتر است به سراغ پرده ها و فرش هایی بروید که دارای طرح و رنگ هستند. می توانید از پرده های طرح دار استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید در مورد پرده های طرحدار بهترین رنگ استفاده از رنگ های خنثی می باشد. چرا که طرح به کار رفته با رنگ روشن چندان منظره جالبی را درست نخواهند کرد.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

ـ تکامل طراحی دکوراسیون با انتخاب فرش مناسب

پس از پرده ها این فرش است که برای یک طراحی بینظیر داشتن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زمانی که از رنگ خوبی در مورد پرده ها و مبلمان خانه خود انتخاب می کنید اگر فرش مناسبی نداشته باشید این زیبایی هرگز به چشم نخواهد آمد. در خصوص رنگ یک فرش مناسب می توانید از رنگ یکی از کوسن هایی که در تزئینات به کار برده اید استفاده کنید. به عنوانمثال اگر رنگ کوسن شما جزو رنگ های روشن است می توانید فرش خود را نیز از بین رنگ های روشنی که با آن هماهنگی دارد انتخاب کنید. شاید به عقیده خانم ها تمیز کردن این سبک فرش ها کار سختی باشد ولی زیبایی و جلوه ای که به دکوراسیون خانه شما می بخشندغیر قابل انکار خواهد بود.

ـ استفاده از رنگی هماهنگ برای پرده و کوسن

اگر در فضای داخلی خانه خود از رنگ سفید برای رنگ آمیزی استفاده کرده اید برای اینکه بتوانید حس شادابی و نشاط را به فضا تزریق کرده و آن را از حالت یکنواختی دربیاورید می توانید از یک رنگ زیبا و جذاب که بسیار هم چشمگیر است در خصوص پرده و کوسن ها و حتی فرش اتاق استفاده کنید. دقت داشته باشید که تمام رنگ ها به یک اندازه تیره و یا روشن نباشد و تلاش خود را به کار بگیرید تا زمانی که از یک پرده طرحدار استفاده می کنید رنگ کوسن هایتان کمی روشن تر از آن باشد. اگر رنگ ها به یک میزان باشند هرگز جلوه خوبی برای منزل شما پدید نخواهد آمد بنابراین سعی کنید از یک واحد رنگی استفاده کرده و تیره گی و روشنی را در فضای خانه پراکنده سازید.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

ـ استفاده از ترکیب رنگی متنوع در دکوراسیون

خانم هایی که مایلند خانه ای متفاوت از سایرین داشته باشند می توانند رنگی را که برای طراحی دکوراسیون در نظر گرفته اند را در خصوص هر سه عنصر کلیدی فرش و پرده و مبلمان انجام دهند. با توجه به اینکه این کار کمی سخت تر است اما اگر نتیجه آن خوب باشد باعث می شود که فضای فوق العاده جذاب و زیبایی را داشته باشید. می توانید از یک فرشی که دارای رنگ های مختلف است در کنار مبلمانی که ترکیب رنگی زیبایی دارند به همراه پرده هایی که توناژ رنگی در آن ها زیاد است در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.
ـ استفاده از یک فرش ایرانی در دکوراسیون منزل اگر دردکوراسیون منزل خود احساس یکنواختی و کسالت آوری می کنید مکی توانید با انتخاب یک فرش زیبای ایرانی که پر از نقش و نگار است آن فضا را به یک فضای شاد تبدیل کنید. فرش هایی ایرانی بیشتر برای زیباتر کردن منازل و اتاق هایی استفاده می شوند که از رنگ کرم و قهوه ای در دکوراسیون آن استفاده شده است. از آنجایی که در طرح فرش های ایرانی از نقش و نگارهای بسیار زیادی استفاده شده بهتر است برای داشتن فضایی جذاب و به دور از شلوغی از پارچه های ساده تر برای پرده ها استفاده کنید و یک دکوراسیون ایده آل را برای خانه خود داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *