#


دکوراسیون بهاری راهی برای استقبال از نوروز

21 فوریه 2018 بدون نظر 2253 بازدید

دکوراسیون بهاری راهی برای استقبال از نوروز

استقبال از بهار با دکوراسیونی خاص و مناسب نوروز

زمانی که اسفندماه آغاز می شود همه متوجه تفاوت این ماه با ماه های دیگر خواهند شد و یکی از دلایل آن هم این است که در این ماه بوی نوروز بیش از هر زمان دیگری به مشام می رسد. برای ایرانی ها افند شور و جال دیگری دارد و حال و هوای افراد در این روزها بسیار عجیب و تماشایی می باشد. با تمام توضیحاتی که عنوان کردیم جنب و جوشی که برای تغییر دکوراسیون خانه به راه می افتد بسیار طبیعی می باشد. برخی از افراد به دنبال تغییر دکوراسیون خانه خود هستند ولی هزینه کافی برای این کار را ندارند به همین دلیل در این مقاله قصد داریم چند راهکار ساده را نام ببریم که با استفاده از آن می توانید بهترین و ساده ترین و در عین حال زیباترین دکوراسیون را برای خانه خود داشته باشید و علاوه برآن هزینه زیادی را هم متحمل نشوید. اگر به دانستن این نکات و ایده ها علاقه مند هستید می توانید با ما همراه باشید.

دکوراسیون ورودی خانه و استفاده از گیاهان برای تزئین

نخستین فضایی که برای داخل شدن به منزل نیاز به ایجاد تغییر دارد ورودی خانه می باشد. به دلیل آن که خانه ها و آپارتمان های حال حاضر بدون حیاط می باشند، دارای فضای ورودی بسیار کوچکی هستند.به همین دلیل توصیه من به شما تزیین این بخش از منزلتان با استفاده از گل آرایی می باشد. می توانید از گل های زیبای بهاری همچون سنبل و یا سبزه هایی که ایرانی ها برای نوروز در نظر می گیرند به عنوان تزیینات ورودی منزل به کار گرفته شوند. اما این مطلب را در نظر داشته باشید که نوع استفاده از این گل ها و سبزه ها به سلیقه شما بستگی بسیار زیادی دارد. احتمال دارد بخواهید از گلدان هایی که آویزان هستند در این بخش استفاده نمایید و گاهی نیز احتمال دارد فضای ورودی به شما این امکان را بدهد که با نصب یک شلف کوچک یا حتی آینه و نصب و قرار دادن چند تابلو و اثر هنری و یا گاهی با چیدن سفره هفت سین کوچک و زیبایی در این قسمت خوش آمدگویی خاصی را برای میهمانان خود ترتیب دهید. استفاده از تزئینات بر روی درب ورودی هم می تواند راه حل و روشی ساده اما جذاب و کاربردی به نظر برسد.

دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن و استفاده از رنگ در تغییر دکوراسیون

بیشتر خانواده های ایرانی سعی می کنند با ایجاد تغییر در دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن به استقبال بهار و عید نوروز بروند. در این بین تغییر رنگ این بخش از خانه می تواند موجب ایجاد بهترین تنوع در اتاق نشیمن و یا پذیرایی شود و دکوراسیونی متفاوت را برای شما فراهم نماید. البته فراموش نکنید که تنها یک ماه به عید نوروز فرصت باقی است و شاید زمان زیادی برای رنگ کردن تمام منزل وجود نداشته باشد بنابراین بهترین کار این  است یکی از دیوارهای اتاق نشیمن را درنظر بگیرید و هماهنگ با مبلمان و یا فرش و کفپوش های خانه رنگ مناسبی را برای آن انتخاب کرده و دیوار را رنگ آمیزی نمائید.

به وجود آوردن نقطه کانونی در منزل

 در صورتی که امکان تعویض مبلمان وجود ندارد به هیچ وجه نگران نباشید چرا که به راحتی و تنها با دانستن رموزی که برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی وجود دارد ، این امکان برای تان وجود دارد که فضای خانه خود را بهتر نشان دهید. برای انجام این کار بهتر است یکی از دیوارهای اتاق پذیرایی را به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون در نظر داشته باشید. می توانید با نصب و قرار دادن یک تابلوی هنری که جذابیت و زیبایی خاصی دارد و یا تزئین شومینه ای که در این فضا قرار دارد و یا حتی دقت نظر کافی به میز تلویزیون این کار را انجاام دهید. پس از آن باید سعی داشته باشید که مبلمان و وسایل موجود در این فضا را به همان سمتی که مد نظرتان است چیدمان کرده و دکوراسیون ویژه ای را در این قسمت به وجود بیاورید. در این حالت چیدمانی که برای مبلمان در نظر گرفته اید به شکل بسته می باشد و فضای دوستانه تری را ایجاد خواهد کرد.

دکوراسیون آشپزخانه و تغییر در کاشی های بین کابینتی

یکی از مهمترین فضاهایی که در تمام خانه ها وجود دارد و برای انجام تغییرات اساسی نیازمند هزینه های بسیار زیاد است آشپزخانه می باشد که البته ایجاد تغییر در آن کار چندان ساده ای هم به نظر نمی رسد. به همین دلیل اگر قصد دارید با استفاده از روش های ارزان تر تغییراتی را در این فضا به وجود آورید به سراغ کاشی ها و دیوارپوش هایی که در بین کابینت ها وجود دارد استفاده نمائید. تنوعی که در رنگ ها و طرح های این موارد وجود دارد فضای آشپزخانه را به زیباترین شکل ممکن تغییر خواهد داد. برای اینکه بتواند در خصوص طرح مناسب آن انتخاب خوبی داشته باشید می توانید از رنگ هایی که در  کابینت ها استفاده شده است ایده بگیرید. علاوه براین می توانید نقش های رنگارنگ و شادتری را در این فضا استفاده کنید و فضایی خاص و دلپذیر را به وجود بیاورید.

استفاده از رنگ های جدید در خصوص کابینت ها

تعویض  کابینت های آشپزخانه هم یکی از راه هایی محسوب می شود که هزینه بسیار زیادی را در پی دارد، اما شما دو راه حل دیگر نیز در پیش روی خود دارید. راه حل اول رنگ کردن و دومی نیز استفاده از استیکرها و برچسب هایی است که بر روی کابینت ها استفاده می شود. بهترین کار این است که برای داشتن آشپزخانه ای مدرن تر کلیه کابینت ها را با استفاده از یک طرح و نقش متحول نکنید و طرح های مختلف را به کار بگیرید. این امکان را دارید که از دو رنگ که به عنوان مکمل برای یکدیگر هستند استفاده کنید و یا استیکرهایی که دارای طرح هستند و یا انواع ساده آن ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. تمام این موارد به سبکی که در دکوراسیون آشپزخانه تان وجود دارد بستگی خواهد داشت.

نصب شلف های مختلف در آشپزخانه

وجود یک شلف دیواری که در عین سادگی زیبایی خاص خود را نیز دارد می تواند یک ایده نوروزی خاص برای طراحی آشپزخانه منزل تان به حساب بیاید. قرار دادن ظروف شیشه ای که در آن ها از ادویه جات و خوراکی های مختلف و رنگارنگ استفاده شده است تصویری از یک آشپزخانه کاملا حرفه ای در معرض دید قرار خواهد داد. مطمعنا می توانید از میان شلف های خلاقانه ای که وجود دارد طرح مورد نیاز خود را یافته و در دکوراسیون آشپزخانه تان مورد استفاده قرار دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *