#


دکوراسیون ایده آل و مناسب ایده ای تاثیر گذار بر خواب خوب شبانه

15 آوریل 2018 يك نظر 1475 بازدید

دکوراسیون ایده آل و مناسب ایده ای تاثیر گذار بر خواب خوب شبانه

ایجاد دکوراسیونی مناسب در اتاق خواب برای داشتن خوابی مناسب در شب

اغلب افراد برای اینکه از خواب صبحگاهی برخیزند با مشکلات بسیاری مواجه می شوند و این مساله به عنوان امری طاقت فرسا برای آن ها به شمار می رود. افرادی که در طول شب خواب خوبی نداشته اند و به اصطلاح سیر نشده اند برای رفتن به محل کار و کلاس درس احساس نارضایتی داشته و بیداری صبحگاهی را عملی ناخوشایند به شمار می آورند. روانشناسان و محققان معتقد هستند که هر اندازه خواب عمیق و کامل تری داشته باشید به همان اندازه در هنگام بیداری با آشفتگی و ناراحتی کمتری مواجه خواهید شد. به طور کلی می توان گفت اگر راحت بخوابید می توانید راحت نیز از خواب بیدار شوید و این مساله می تواند به عنوان یک راز مهم به شمار رود.

برخی از اتفاقاتی که در طول روز برای تان به وجود می آید می تواند تاثیر بسزایی در خواب شبانه تان داشته باشد. مساله دیگری که می تواند بر روی خواب شما تاثیر مستقیم داشته باشد طراحی داخلی و دکوراسیون محل خواب و استراحت تان می باشد. در این مطلب سعی کرده ایم نکاتی را در خصوص خواب راحت شبانه و دکوراسیون مناسب اتاق خواب ذکر کنیم که می توانید با توجه به آن ها شب ها خواب راحتی را تجربه کنید.

استفاده از رنگ های شاد در مورد اتاق خواب

زمانی که قصد انتخاب رنگی را برای اتاق خواب خود داررید بهتر است رنگ های شاد را بیش از هر رنگ دیگری مد نظر قرار دهید چرا که به کار بردن رنگ های شاد موجب می شود در هنگام بیدار شدن انرژی صبحگاهی مورد نیاز را به دست بیاورید. برای دست یابی به این هدف بهتر است یکی از دیوارهای اتاق خواب را با استفاده از رنگ های شاد رنگ آمیزی نمائید و ترجیحا بهتر است دیواری که رو به پنجره قرار دارد را برای این کار انتخاب نمایید. زمانی که نور خورشید با این دیوار در صبحگاه برخورد کند بازتاب نور شدت بیشتری خواهد داشت و همین مساله موجب می شود تمایل بیشتری به بیدار شدن داشته باشید. در این حالت متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند و خودتان تمایل بیشتری به بیدار شدن پیدا خواهید کرد. بهتر است در انتخاب رنگ هایی که در فضای اتاق خواب به کار می رود توجه بیشتری داشته باشید و رنگ های شاد را بیش از هر رنگ دیگری مد نظر قرار دهید. رنگ های شاد علاوه براینکه تاثیر زیادی در ایجاد روحیه ای شاد برای فرد دارند موجب می شوند تا فضای اتاق خواب نیز بزرگ تر دیده شود و این مساله در طراحی داخلی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

عدم مسدود کردن مسیر ورود نور به اتاق خواب

یکی از مهم ترین اشتباهاتی که برخی از افراد آن را مرتکب می شوند پوشاندن پنجره ها با استفاده از پرده های ضخیم می باشد. زمانی که نور وارد اتاق خواب می شود علاوه براین که فضایی پر از هیجان و جنب و جوش به وجود می آید در از بین بردن میکروب های اتاق نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از راهکارهایی که برای بیدار شدن صبح اول وقت و پر نشاط تاثیر بسیار زیادی دارد استفاده از پارچه های حریر و توری برای پوشاندن پنجره های اتاق خواب می باشد. این کار به آرامش ذهنی تان نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد و موجب می شود نسبت به بیداری صبح گاهی احساس بهتری داشته باشید. مسدود کردن مسیر ورود نور به داخل اتاق موجب می شود تا فضایی تاریک و دلگیر به وجود بیاید و همین مساله موجب خواهد شد تا نیاز به خواب بیشتری را در طول شب احساس کنید و از خواب سیر نشوید.

استفاده از ساعت زنگدار و قرار دادن آن در محلی مناسب

به طور معمول افراد برای این که بتوانند راس ساعتی مشخص بیدار شوند از ساعت زنگدار کمک می گیرند. برای اینکه در حالت خواب و بیداری زنگ آن را ناخودآگاه قطع نکنید و مجددا نخوابید بهتر است ساعت تان را در فاصله ای که کمی دورتر از تخت تان قرار دارد بگذارید، به عنوان مثال فاصله ی یک تا دو متری از تخت خواب می جب می شود زمانی که ساعت به صدا درآمد برای اینکه آن را خاموش کنید از تخت خواب بلند شوید. به این ترتیب دیگر آن را قطع نکرده و به خواب مجدد نخواهید رفت و می توانید بیداری صبحگاهی را تجربه نمایید. زمانی که برای قطع صدای زنگ ساعت از تخت خواب بلند می شوید تا اندازه ای هوشیاری خود را به دست می آورید و دیگر به سادگی خواب تان نخواهد برد.

ایجاد دمایی متعادل در اتاق خواب

زمانی که دمای مطلوبی در اتاق خواب وجود داشته باشد می تواند در داشتن خوابی آرام و عمیق کمک بسیار زیادی داشته باشد. برای اینکه بتوانید به دمای متعادلی دست پیدا کنید باید نسبت به نوع پتو و پوششی که برای زمان خواب خود انتخاب کرده اید توجه کافی داشته باشید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در زمان خواب از لباس های نازک و کمی استفاده می کنید و به استفاده از پتوهای گرم و ضخیم عادت ندارید بهترین کار این است که در زمان خواب دمای اتاق خواب را نسبت به دمای بدن خود بالاتر در نظر بگیرید.

در صورتی که از پتوی گرم در زمان خواب استفاده می کنید بهتر است دمای اتاق را در حد پایین تری قرار دهید. تنها نکته ای که باید به آن توجه خاصی داشته باشید این است که دمای بدن در زمان خواب چند درجه پایین تر از زمانی است که در بیداری به سر می برید. بنابراین باید به دمایی که در اتاق خواب تان وجود دارد توجه کافی داشته باشید تا بتوانید در طول شب از خواب خوبی بهره مند شوید و احساس خوبی را به دست بیاورید و از گرمای بیش از حد و سرمای زیاد در طول شب احساس ناراحتی نکرده و خواب خوب و عمیقی را تجربه کنید.

ایجاد کتابخانه ای کوچک و در عین حال زیبا

اگر تمایل زیادی به مطالعه کتاب دارید می توانید از راهکارهای زیادی که وجود دارد استفاده نمایید و به خاطر داشته باشید که یکی از بهترین و جالب ترین راهکارهایی که موجب یم شود نسبت به بیداری صبحگاهی اشتیاق داشته باشید محول کردن بخشی از کتاب و یا مقاله مورد علاقه تان به صبح اول وقت می باشد. چنانچه این امکان وجود ندارد که کتابخانه ای را در اتاق خواب خود قرار دهید می توانید به گزینه های دیگری فکر کرده و کتاب و مجله مورد علاقه خود را در محلی که به تخت خواب تان نزدیک است قرار دهید تا با اولین نگاهی که صبح اول وقت به آن می اندازید ذهن تان هوشیار شده و سریع تر بیدار شوید. مطالعه کتاب و مقاله در صبح زود موجب می شود تا ذهن و فکرتان باز تر شده و با آمادگی بیشتری به کارهای روزمره خود پرداخته و آن ها را انجام دهید.

کنترل اکسیژنی که در اتاق وجود دارد

زمانی که اکسیژن به اندازه ای در اتاق خواب وجود داشته باشد علاوه براین که خوابی آرام را تجربه خواهید کرد موجب می شود در هنگام بیداری اکسیژن مناسب و به اندازه ای به مغزتان برسد. برای اینکه به این هدف دست پیدا کنید می توانید در اتاق خواب خود دستگاه تصفیه هوا قرار دهید که می تواند اکسیژن رسانی مناسبی به این بخش از خانه تان داشته باشد. علاوه براین مورد می توانید پنجره هایی که در اتاق وجود دارد را درساعات مختلفی از روز باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شده و بتوانید اکسیژن و هوای تازه ای را در محل استراحت خود داشته باشید. تصفیه هوا و ورود هوای تمیز به اتاق خواب موجب می شود در طول شب بهتر تنفس کنید و این مساله در داشتن خوابی عمیق و راحت تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت بنابراین نسبت به این مورد نیز توجه کافی داشته باشید و در طول روز چند بار پنجره های اتاق خواب خود را باز بگذارید.

آلودگی صوتی و اهمیت ویژه قائل شدن به آن

زمانی که سروصداهای مختلفی در اطارف اتاق خواب تان وجود داشته باشد همین مساله می تواند در بیدار شدن چندباره شما در طول شب تاثیر گذار باشد و تاثیرات منفی و بدی نیز بر روی سلامت و اعصاب شما خواهد داشت و موجب می شود در طول شب احساس ناراحتی داشته باشید. زمانی که در طول شب چندین بار از خواب بیدار شوید به تدریج دچار اضطراب و استرس خواهید شد و این مساله می تواند به مرور زمان مشکلات دیگری را نیز برای شما در پی داشته باشد.

در صورتی که آلودگی های صوتی مانع از یک خواب عمیق و طولانی برای فرد شود موجب خواهد شد به نوعی بی تمرکزی و آشفتگی در خصوص عمل به کارهای روزانه خود گردد. یکی از مهم ترین تکنیک هایی که برای طراحی داخلی در نظر گرفته یم شود تا مانع از ورود سر و صدای خارجی به داخل ساختمان شود همچوون صدای آژیر ماشین و بوق اتومبیل ها و آمبولانس ها و صداهای گوش خراش دیگر به کار بردن پنجره های دو جداره می باشد. اگر این امکان برای تان فراهم نیست که بتوانید پنجره های اتاق خواب خود را تعویض کرده و از انواع دو جداره استفاده کنید بهتر است محل قرارگیری تخت خواب خود را عوض نمایید و سعی کنید در خصوص دیوارهای خانه از عایق صوتی استفاده نمایید.

این کار به راحتی در طول شب کمک بسیار زیادی خواهد کرد و می توانید خوابی عمیق و راحت را در طول شب داشته باشید و صبح هنگام نیز به راحتی از خواب بیدار شوید. بنابراین بهتر است نسبت به مواردی که خواب راحتی را برای شما در شب فراهم می کند توجه ویژه داشته باشید تا صبح هنگام نیز بتوانید به راحتی از خواب بیدار شده و از این بیدار شدن زودهنگام احساس نارضایتی نداشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *