#


دکوراسیونی جذاب و مدرن برای باغ و باغچه خود داشته باشید

باغ و باغچه
9 اکتبر 2017 بدون نظر 2131 بازدید

دکوراسیونی جذاب و مدرن برای باغ و باغچه خود داشته باشید

دکوراسیونی جذاب و مدرن برای باغ و باغچه خود داشته باشید

باغ و باغچه از جمله مکان هایی هستند که باعث شادابی و انرژی مثبت در فرد می شوند و شما می توانید جذابیت این مکان ها را با یک طراحی زیبا و مدرن دو چندان کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. گرچه فضاهای سبز بدون هیچ طراحی و دکوراسیونی باعث انتقال انرژی مثبت می شوند و برای از بین بردن افکار منفی و حس های بد بسیار کارامد می باشند.

طراحی باغچه و فضای سبز

برای داشتن یک باغچه زیبا و فضای سبز دل انگیز بهتر است گل ها وگیاهان زیبایی را برای کاشت انتخاب کنید اما به یاد داشته باشید که پیش از کاشت در مورد شرایط نگهداری و نور مورد نیاز و خاک و کود مناسب برای رشد آنها اطلاعات کافی را به دست بیاورید. به عنوان مثال می توانید از گیاهانی که آب کمتری برای رشد لازم دارند را در خاک ماسه ای کاشته و نگهداری می کند.

باغ و باغچه

باغ و باغچه

اگر اهل باغبانی باشید و از انجام آن لذت ببرید می توانید زیباترین طرح ها را برای باغچه های خود به کار بگیرید. ایجاد یک طرح زیبا برای باغچه باعث می شود جلوه زیبایی از آن نشان داده شود. به عنوان مثال می توانید از چند لاستیک که دیگر استفاده نمی شوند کمک گرفته و با رنگ های مختلف آنها را رنگ آمیزی کنید. زمانی که این لاستیک های رنگی را در کنار یکدیگر قرار دهید می توانید از آنها به عنوان گلدان هایی زیبا و تزئینی استفاده کنید و گلها و گیاهان مورد علاقه خود را در آنها بکارید.
استفاده از این لاستیک ها علاوه بر اینکه یک گلدان زیبا را برای شما به وجود می آورد باعث می شود به خاطر رنگ های زیبایی که در آن ها به کار رفته باغچه و حیاط خانه شمارا جلوه گرتر نشان دهد.

طراحی و دکوراسیون باغ

در طراحی باغ باید عناصر مهمی از جمله رنگ و نورو بافت را در نظر داشته باشید و با توجه به این عناصر اقدام به طراحی دکوراسیون باغ خود کنید. اگر برای باغ خود از نورپردازی مناسبی استفاده کنید مسلما باعث جذابیت بیش از اندازه آن خواهید شد.
برای داشتن یک منظره زیبا برای باغ خود سعی کنید از قدرت فریب چشکا کمک بگیریدو یک خطای دید جالب و دیدنی را برای باغ خود فراهم کنید. در جای جای باغ خود از گونه های گیاهی هم شکل استفاده کنید و در مورد زمین باغ خود از گیاهان پوشاننده کمک بگیرید. استفاده ازگیاهانی که زمین باغ را تحت پوشش خود قرار می دهند باعث می شود منظره باغ پر از رمز و راز بوده و عمق بیشتری پیدا کند. این کار در ایجاد فضایی سبز و جذاب بسیار کارامد بوده و باعث می شود از بودن در چنین فضایی نهایت لذت را ببرید.

باغ و باغچه

باغ و باغچه

چه چیزهایی در منظره سازی حیاط نباید انجام شود

برای داشتن یک منظره جذاب نباید اجازه دهید که خطاهایی که در منظره سازی وجود دارد باعث از بین رفتن جذابیت دکور خانه شما بشود. بهتر است از گیاهان و درختانی که بیش از اندازه رشد می کنند استفاده نکنید و به جای آن به سراغ گیاهان و درختانی بروید که به گونه ای تربیت شده اند که تا حد مشخصی رشد کرده و بیشتر پیشروی نکنند. استفاده از این گیاهان به شما کمک می کند منظره باغ و خانه زیبایی داشته باشید پس به این نکات هرچند کوچک دقت کافی داشته باشید.

در مورد دکوراسیون باغ خود می توانید از یک سایه بان استفاده کنید. انتخاب سایه بان های پارچه ای یک توصیه مناسب می تواند باشد. شما می توانید به سادگی این سایه بان ها را در هر نقطه از باغ که تمایل دارید برپا کرده و پس از اتمام پیک نیک خود آن را به راحتی جمع کنید. این سایه بان های پارچه ای برای مواقعی که هوا طوفانی می شود هم مناسبند چرا که به سرعت قابلیت جمع شدن را دارند. پس بهتر است انتخاب یکی از آن ها را برای زیبایی باغ خود به خاطر داشته باشید.

باغ و باغچه

باغ و باغچه

استفاده از سنگ فرش در طراحی باغ

اگر باغی دارید که هیچ طرحی ندارد می توانید با استفاده از سنگ های طبیعی یک باغ سنگی برای خود به وجود بیاورید. می توانید در قسمتی از باغ سنگ هایی رادر اندازه های مختلف قرار دهید و در بین آن ها از خاک استفاده کنید تا زیباتر و طبیعی تر به نظر برسد. می توانید از گل ها و گیاهانی که برای رشد در قسمت های صخره ای مناسب هستند در این قسمت از باغ خود استفاده کنید. با انجام این کار باعث می شوید باغ شما یک حالت کوهستانی و زیبا داشته باشد.

استفاده از گلدان برای ایجاد فواره

می توانید با استفاده از گلدان های بلااستفاده ای که در منزل دارید یک فواره زیبا برای باغچه خود درست کنید. برای این کار می توانید از سه گلدان استفاده کرده و آن ها را بر روی هم قرار دهید و از یک پمپ برای رساندن آب تا لبه های آن استفاده کرده و با یک کار هنری زیبا و دست ساز باعث شوید صدای آب احساس مطبوع و دلنشینی را به وجود بیاورد و علاوه برآن باعث شود یک منظره جذاب و بینظیر در باغچه حیاط شما به وجود بیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *