#


توضیحاتی درباره ی ام دی اف

توضیحات-درمورد-ام دی اف
26 ژانویه 2019 بدون نظر 1919 بازدید

توضیحاتی درباره ی ام دی اف

حتما نام ام دی اف به گوش اکثریت خورده است، ولی اینکه چه مشخصاتی دارد و چه کاربردهایی می تواند داشته باشد. مسئله ای ست که در این مطلب به آن می پردازیم. ام دی اف ها نوعی ورق هستند که ساختار آن ها از چوب تشکیل شده است و برای ساخت وسایلی همچون کمد، سرویس های خواب، کابینت و … استفاده می شود.

ام دی اف

نکاتی در مورد ام دی اف

مزایا ام دی اف

این محصول با چوب سروکار دارد. ام دی اف مخففی از تخته فیبر با تراکم متوسط است. ام دی اف ها به طور کل از فیبر چوبی ساخته می شوند. فیبر چوبی ترکیبی از تکه های چوب به علاوه ی رزین و موم هستند که گرما می بینند، فشرده می شوند و تخته های ام دی اف ای را به وجود می آورند.

اچ دی اف ها نوعی از ام دی اف ها هستند با این تفاوت که میزان گرمایی که به این محصول داده می شود بیشتر است بعلاوه این که بیشتر هم فشرده می شوند و به دلیل این فرآیندها اچ دی اف ها چسب کمتری مصرف می کنند ولی مقاومت بالایی دارند. این پروسه ها باعث می شود که قیمت نهایی این محصول بالا باشد.

چگالی یا تراکم در تخته فیبرها یا ام دی اف ها به سه حالت هستند چگالی یا تراکم کم که اصطلاحا به آن ها نئوپان گفته می شود. تخته فیبرها با تراکم متوسط که همان ام دی اف ها نامیده می شوند و در نهایت تخته فیبرها با چگالی بالا که اچ دی اف ها نام گذاری شده اند.

ام دی اف

اگر از مزایای این متریال بخواهیم بگوییم می توان به مقرون به صرفه بودن این محصول اشاره کرد. قیمت تمام شده ی این محصول به نسبت ورق های چوبی بسیار پائین تر است. نکته ی مهم دیگری که در این باره باید به آن اشاره کرد این است که ام دی اف از خرده چوب ها تشکیل می شود و به نوعی به حفظ محیط زیست و جلوگیری از بین رفتن درخت ها کمک می کند.

نکته ی مهم دیگری که در کاربری ام دی اف ها قابل اهمیت است این است که به دلیل استفاده از چسب در ساختار این محصول آسیبی در مقابل موریانه نمی بیند. علاوه بر اینکه در برابر سرما و گرما منبسط و یا منقبض نمی شوند و تغییر حالت نمی دهند.

کاربری ام دی اف ها

مسئله ی مهمی که باعث ترغیب، به استفاده از این متریال شده است آن است که تنوع در این محصول بالاست. این تنوع هم به این خاطر به وجود آمده است که می توان بر روی آن ها روکش های چوبی و غیر چوبی استفاده کرد و این روکش ها را با طرح ها و رنگ های مختلفی تلفیق کرد. این تنوع بالا در ام دی اف ها باعث این شده است که در بسیاری از محصولات بتوان از این متریال استفاده کرد. موارد کاربردی در کابینت، تخت خواب، دراورها، پارتیشن ها و…. می باشد.

به دلیل این که قابلیت این را دارد که از روکش های مختلفی برای سطح آن استفاده شود، پس اگر نیاز به چوب در محلی بود می توان از روکش چوب برای کار مد نظر استفاه کرد. این تنوع بالا در بسیاری از موارد مشکلات را حل می کند علاوه بر اینکه کاربری خوبی هم در هر مقطعی دارد.

ام دی اف

معایب ام دی اف

علاوه بر محاسنی که این محصول دارد، معایبی را هم دارد که موردی به آن می پردازیم. اولین موردی که می توان مطرح کرد این است که در حین تولید ام دی اف گازی به نام فرمالدئید تولید می شود که ناشی از آن چسب مصرفی ست که در تولید این محصول کاربرد دارد. پس از تولید این گاز از بین می رود علاوه بر این که با استفاده از روکش اگر هم خطر احتمالی وجود داشته باشد از بین می رود.

اگر این محصول دچار آسیب و یا شکستگی شوند برای ترمیم ان ها نمی توان کار مفیدی انجام داد. چسباندن مجدد آن ها به نسبت چوب کار سخت تری است. این آسیب علاوه بر فشار از طریق آب هم منتقل می شود اگر آب به آن نفوذ کند باعث می شود باد کند و متورم شود. البته در مواردی روکش های ضد آب به این قضیه کمک کرده اند و مانع جذب آب و آسیب ام دی اف می شوند.

ام دی اف

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *