#


ایده هایی برای پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی

14 مارس 2018 بدون نظر 2279 بازدید

ایده هایی برای پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی

ایده هایی جذاب برای پذیرایی از میهمانان و استقبال از آن ها

احترام گذاشتن به میهمان و اهمیت قائل شدن به کسی که وارد خانه ما می شود حتی در صورت حضور چند دقیقه ای، در کل نقاط زندگی ما ایرانی ها وجود داشته و خود را به خوبی نشان می دهد. از معماری سبک های ایرانی و تخصیص بهترین فضاها به میهمان گرفته تا ریزترین نکات پذیرایی در میهمانی ها همه دلیلی بر صحت این مساله می باشد. علیرغم تصور بسیاری از افراد، پذیرایی دلنشین و مورد پسند میهمان نیاز به صرف هزینه های بسیار و داشتن وسایل پذیرایی با قیمت بالا نیست برخلاف این روزها میهمانی‌ ها به سمت سادگی پیش رفته و به عقیده من هر چه همه چیز ساده‌ تر در نظر گرفته شود به همان اندازه نیز جذاب‌ تر خواهد بود.

از سوی دیگر هم به همان میزان که نوع غذا، نوشیدنی و خوراکی های دیگر اهمیت دارد، خلاقیت و سلیقه‌ ای که هر فردی در چیدمان منزل و ایجاد احساس صمیمت و آرامشی که در میهمانان خود به وجود می آورد حائز اهمیت می باشد. در خصوص پذیرایی عید نکات و ایده های بسیاری وجود دارد که می تواند بهترین را برای میهمانان خود فراهم کرده و موجب ایجاد احساسی خوب در آن ها بشوید. در این مطلب این ایده ها را مطرح کرده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید در عین سادگی بهترین خوراکی‌ ها را در زیباترین ظروف و خانه ‌ای که از تمیز و براق است سرو نموده و موجب لذت میهمانان خود شوید.

تزیین ورودی خانه راهی برای پذیرایی از میهمان

می توانید با قرار دادن سفره هفت سین کوچکی در ورودی خانه و یا گاهی با یک نوشته جالب این بخش از خانه خود را تزئین کرده و ایده ای خاص را در استقبال از میهمانان خود اعمال کنید و فضای نوروزی را در خانه خود به خوبی و زیبایی نشان دهید. بهترین کار این است که در بدو ورود میهمانان خود را غافلگیر نمائید. برای انجام این کار می توانید ترفندهای بسیاری را مد نظر قرار دهید که در ادامه برخی از آن ها را ذکر خواهیم کرد که موجب می شود پذیرایی از میهمانان به راحتی انجام شود.

استفاده از گل در تزئینات

یکی از ایده های ناب برای داشتن پذیرایی جذاب و در عین حال ساده در عید نوروز، استفاده از گل های زیبا و رنگین در تزیین میزهای پذیرایی می باشد. در صورتی که میز بزرگی برای قرار دادن وسایل پذیرایی دارید این امکان برای شما وجود دارد که از گلدان های بزرگی که گل های رنگین در آن قرار داده شده بر روی آن استفاده کنید ولی در خصوص گلدان های کوچک باید بگوئیم برای میز هر کدام از میهمانان هم می تواند طراوت و احساس شاد و نابی را برای آن ها به وجود بیاورد. حالا که اقدام به چیدن سفره هفت سین و رنگ کردن تخم مرغ کرده اید، ترکیب گل ها و تخم مرغ های رنگی هم می تواند ایده جالبی بوده و سفره ای زیبا را به وجود بیاورد.

استفاده از شمع در تزئین میز پذیرایی

آجیل هایی که سربسته هستند و قابلیت خوردن را ندارند به عنوان ایده ای ناب برای تزیین میزهای پذیرایی مهمانان هستند که در کنار آن ها شمع نیز قرار داشته باشد. به هیچ عنوان نیاز به خرید شمعدانی هایی با قیمت بالا و لوکس نمی باشد، با استفاده از یک شیشه کوچک و قرار دادن میوه های کاج و یا هر آجیلی در آن و قرار دادن یک شمع روشن، می توانید حال و هوایی بهاری برای خانه خود ایجاد کرده و فضایی دلنشین را به وجود بیاورید. به کارگیری از شمع‌ های معطر  که با عطر لوندر و دارچین و وانیل و یا حتی کارامل و رایحه های دیگر هستند تاثیر عجیبی بر جذابیت و دلنشینی میهمانی‌خود خواهید گذاشت، گویا که حواس پنج ‌گانه میهمانان خود را به صورت یک جا جمع کرده باشید. این کار باعث می شود تا فضای خانه تان زیبا و دلنشین بوده و جذابیتی خاص را ایجاد نمائید.

قرار دادن کیک گلدانی بر روی میز پذیرایی

پختن کیک خانگی هم می تواند ایده‌ بسیار‎ خوبی باشد. کیکی که تازه است در کنار چای خوش رنگ برای تمام افراد می تواند جذاب و خواستنی باشد. محیط خانه خود را نیز می توانید با بوی اشتها برانگیز کیک و دارچین و یا حتی قهوه آکنده نموده و فضایی دلچسب را به وجود بیاورید. کیک های گلدانی به داشتن طرح و رنگی جذاب برای فصل بهار گزینه ای ایده آل خواهد بود. برای این که کار خود را پیچیده نکنید، طرح های مدل گل در سایزهای کوچک را تهیه کرده و برای هر نفر در پذیرایی از میهمانان خود سرو نمایید. از آن جایی که در روزهای عید نوروز در تمام خانه ها میوه و اجیل به وفور دیده می شود و می تواند به عنوان موردی تکراری به نظر برسد به همین دلیل بهتر است از ایده های جدید خوراکی در پذیرایی خود استفاده نمائید.

استفاده از آجیل در پذیرایی

بیشتر ایرانی ها از آجیل های  مخلوط در نوروز استفاده می کنند و به شکل درهم برای پذیرایی به کار می گیرند. اما روش دیگری نیز در این خصوص وجود دارد که استفاده از ظرف‌ های کوچک و خاص می باشد.بهترین کار این است که هر کدام از آجیل ها را در ظرفی جدا گانه بر روی میز وسط و یا میزهای کوچک و عسلی‌ ها قرار دهید تا به جز جنبه‌ خوردنی به عنوان تزئین نیز در پذیرایی دیده شود. البته می توان از روش های دیگری نیز در خصوص آجیل استفاده کرد که در بین خوراکی های استفاده شده درعید می تواند به عنوان گزینه ای جدیدتر به شمار بیاید. انواع مختلف شکلات های آجیلی که به اشکال گونانگون وجود دارند و می توان از آن ها برای پذیرایی استفاده کرده و طرحی زیبا را به وجود آورد.

قرار دادن میوه و میوه خشک در پذیرایی از میهمان

به عقیده من بهترین کار این است که پیش از آمدن میهمان ها، فضای حضور آن ها را مشخص کرده و ظروف میوه را پیش از ورود آن ها بر روی میزها قرار دهید. در این حالت زمان بیش تری را برای بودن در کنار میهمان ها خواهید داشت و دیگر نیازی نیست یکسره برای پذیرایی کردن از میهمان ها آن ها را تنها گذاشته و مرتبا در حال رفت و آمد باشید. برای اینکه ظرف میوه تان زیباتر دیده شود این امکان را دارید که از برگ و گل طبیعی به عنوان تزئین استفاده نموده و طرحی زیبا را ایجاد نمائید. در گذشته در آداب پذیرایی که ایرانی ها داشتند، به جای مدل های متنوع و اقسام گوناگون آجیل، با میوه‌ هایی که به صورت خشک بودند از میهمانان خود پذیرایی می کردند که در بیشتر موارد خود میزبان این میوه ها را با روش های ساده و سنتی آماده می کرد. حضور این میوه ها و تزییناتی که بر روی آن ها صورت می گرفت موجب ایجاد تنوعی خاص در مورد پذیرایی کردن شما ایجاد خواهد کرد و می توانید بهترین پذیرایی را داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *