#


ایجاد طرحی ژورنالی برای مبلمان با استفاده از شال مبل

7 مارس 2018 بدون نظر 7529 بازدید

ایجاد طرحی ژورنالی برای مبلمان با استفاده از شال مبل

ایجاد طراحی داخلی ژورنالی با استفاده از شال مبل بر روی مبلمان

همیشه در دکوراسیون خانه خود کلیات را بیشتر در نظر می گیریم و نسبت به جزئیات هیچ توجهی نداریم. در خصوص استفاده از مبلمان توجهات بسیار زیادی شده است اما در خصوص تزئیناتی که می تواند زیبایی خاصی را برای مبلمان به وجود بیاورد کمتر دقت داشته ایم. دکوراسیون داخلی دارای جزئیات بسیار زیادی می باشد و در صورتی که این جزئیات را به خوبی بشناسیم می توانید بگوئیم که طراحی داخلی و دکوراسیون خانه مان را کامل کرده ایم. گاهی نکات بسیار ریز و کوچک می تواند تاثیر بسیار زیادی در طراحی داخلی داشته باشد که با درنظر گرفتن آن ها می توانیم دکوراسیون زیبایی را به وجود بیاوریم. در این مطلب قصد داریم یکی از جزئیاتی را که می تواند در دکوراسیون خانه تاثیر بسزایی داشته باشد را معرفی نمائیم تا با استفاده از آن بتوانید طرحی زیبا و خاص را برای مبلمان خود ایجاد کرده و زیبایی آن را دو چندان نشان دهید.

استفاده از شال مبل بر روی مبلمان

همیشه یکی از نقاط کانونی هر خانه ای مبلمان محسوب می شوند و مسلما باید توجه بیشتری نسبت به آن ها داشت. شال مبل به عنوان روشی شناخته می شود که قادر است زیبایی و جذابیت را به مبل شما وارد نموده و یا زیبایی آن را چندین برابر کند. این روش بسیار ساده و ارزان است که تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد و با سلیقه خود می توانید نتیجه بسیار خوبی را در طراحی دکوراسیون منزل کسب کنید. شال مبل دارای کابردهای بسیار زیاد و مختلفی می باشد که در برخی مواقع نیز می تواند به عنوان یک راه حل تزئینی به کار گرفته شود. گاهی نیز به عنوان کاوری استفاده می شود که می تواند مانع از کثیف شدن مبل شود و گاهی هم به عنوان یک پوشش زیبا انتخاب می شود. برخی از افراد تمایل دارند که در هوای سرد و فصل زمستان بر روی مبلمان خود از پوشش گرمی استفاده کنند و در مواقع لزوم می توانند به وسیله آن خود را گرم نمایند. برای اینکه بتوانید به زیباترین شکل از این عنصر استفاده کنید باید هدف خود را از به کارگیری شال مبل در نظر بگیرید.

پوششی برای کل مبل

استفاده از شال مبل به روش های بسیار زیادی امکان پذیر می باشد و یکی از آن ها استفاده از شال های بلند می باشد که موجب می شود کل مبل به وسیله آن ها پوشیده شود و به طور کلی می توان گفت که این شال ها در واقع به عنوان یک کاور برای مبل عمل می کنند. در شب های سرد زمستانی می توانید از این حالت استفاده نمائید و ایده ای بسیار جذاب و جالب را وارد دکوراسیون خانه خود کنید. اگر برای استفاده در زمستان به دنبال شالی مناسب می گردید بهتر است از پتوهای کوچک و بافتنی ها استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که از شال مبل تنها برای مبلمان اتاق نشیمن استفاده نمی شود و در هر فضایی و برای هر مبل تکی نیز قابلیت استفاده را دارد. می توانید صندلی های تکی را که در فضاهای مختلفی قرار داده اید با استفاده از شال مبل پوشش دهید و طرحی چشمگیر و خاص را به وجود بیاورید. می توانید از شال مبل بر روی مبلمان و صندلی هایی که در حیاط نیز گذاشته اید استفاده کرده و از بودن در این فضا نیز نهایت لذت را ببرید.

استفاده از دسته مبل برای قرار دادن شال

یکی دیگر از روش هایی که می توانید در خصوص استفاده از شال مبل به کار بگیرید دسته مبل می باشد. برای این کار می توانید از پارچه هایی استفاده کنید که دارای اندازه کوچک تری نسبت به قبل می باشد و تنها می توان آن را بر روی دسته مبل قرار داد. می توانید آن را به گونه ای بر روی دسته مبل قرار دهید که تا روی زمین نیز امتداد داشته باشد و پهن کردن آن به سلیقه و نظر شما بستگی دارد و می توانید به سبک های مختلفی شال را بر روی دسته مبل قرار دهید. این روش موجب می شود تا فضای منزل شما حالت ژورنالی و دکوراتیو به خود پیدا کند و فضایی بسیار زیبا ئ دل انگیز را به وجود خواهید آورد. البته باید بگوئیم هیچ نیازی نیست هزینه زیادی را برای انجام این کار بپردازید چرا که خودتان نیز می توانید با در اختیار داشتن پارچه اولیه شالی را برای این کار آماده کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشید.

استفاده از شال بر روی تکیه گاه مبل

مسلما این حالت برای اغلب افراد آشنا باشد و بیشترین استفاده از شال برای این منظور صورت بگیرد. می توانید شال را به گونه ای بر روی مبل ها قرار دهید که علاوه بر تکیه گاه دسته ها را هم پوشانده و یا تاروی زمین امتداد داشته باشد. گاهی می توان برای ایجاد این حالت شال را به صورت مثلث بر روی مبل پهن کرده و با قرار دادن کوسن ها به اشکال مختلف در کنار آن حالت چشمگیر و زیبایی را به وجود بیاورید. این کار به شما کمک بسیار زیادی می کند تا از جنبه تزئینی شال بیشترین استفاده را برده و از طرح به وجود آمده نهایت لذت را ببرید.

استفاده از شال بر روی نشیمن گاه مبل

برای انجام این کار می توانید شال های کوچکی را انتخاب کرده و یا از شال هایی که اندازه بزرگی دارند نهایت استفاده را ببرید. گاهی این احتمال وجود دارد که شما از یک شال به شکل مستطیل برای قرار دادن بر روی مبل استفاده نمائید و یا برعکس این کار را انجام دهید و تمایل داشته باشید تا پارچه ای بلند را بر روی نشیمن گاه مبل قرار داده و امتداد آن را بر روی زمین داشته باشید. برای این کار می توانید از شال های خزدار و یا شال های مخملی که اندازه های کوچکی دارند استفاده نمائید. این شال ها علاوه بر زیبایی و جذابیت خود می توانند احساس گرما و لطافت را به هر فردی القا کنند.

استفاده از شال بر روی پاف

یکی دیگر از راه های پهن کردن شال این است که آن ها را بر روی پاف و یا مبل کوسنی قرار دهید. بهترین کار این است که اندازه شال را به نحوی انتخاب کنید که بتواند کل پاف را بپوشاند. برای این کار می توانید از پاف هایی که از جنس مخمل و یا پارچه های خزدار است استفاده نمائید. این پارچه ها می توانند نتیجه بسیار خوبی را در برداشته باشند و زیبایی خاصی را به طراحی داخلی خانه شما وارد نمایند. در خصوص رنگ شال های بهتر است به سراغ رنگ های خنثی بروید چرا که می تواند بهترین انتخاب در خصوص هر رنگ مبلمانی باشد و زیبایی خاصی را به وجود بیاورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *