#


انتخاب فرش مناسب راهکاری برای ایجاد دکوراسیونی خاص

5 ژانویه 2018 يك نظر 1881 بازدید

انتخاب فرش مناسب راهکاری برای ایجاد دکوراسیونی خاص

انتخاب فرش مناسب راهکاری برای ایجاد دکوراسیونی خاص

انتخاب فرش همیشه به عنوان یکی از انتخاب های گران قیمت و همیشگی به شمار می رود که گاهی افراد برای انتخاب فرش مناسب دچار سردرگمی و وسواس می شوند و نمی دانند کدام فرش مناسب دکوراسیون خانه آن ها است و می تواند تا سالیان درازی جذابیت و زیبایی خود را حفظ نماید.

برای اینکه بتوانید فرش خانه خود را هوشمندانه و با آگاهی انتخاب نمائید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید چرا که برای آگاهی افراد نکاتی را ذکر کرده ایم که با استفاده از آن می توانید فرشی زیبا و مناسب را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب نمائید.

ـ توجه به فرش به عنوان قلب دکوراسیون خانه

از گذشته های دور تا کنون از فرش به عنوان مهمترین عضو و در واقع قلب دکوراسیون نام برده اند. به همین دلیل باید در انتخاب رنگ آن دقت بسیار زیادی را به خرج داد؛ توجه به رنگ فرشی که در اتاق استفاده می شود بسیار مهم است مخصوصا اگر آن فرش قرار باشد در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار بگیرد چرا که رنگ آن موجب می شود تا دیگر اجزای دکوراسیون خانه خود را با توجه به آن انتخاب کرده و شکلی زیبا برای اتاق نشیمن خانه خود به وجود بیاورید.

یکی از فضاهایی که افراد بیشترین وقت خود را در آنجا سپری می کنند اتاق نشیمن می باشد به همین دلیل باید در انتخاب فرش مناسب برای این فضا باید از سایر اعضای خانواده نیز نظر خواهی کرد و به تناسب آن فرشی با رنگ مناسب را برای پهن کردن در این فضا برگزید.

برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید بهتراست پیش از اقدام برای هرکاری از خود بپرسید آیا قرار است در اتاق نشیمن فعالیت های روزانه بسیاری را انجام دهید و یا اینکه از این اتاق تنها برای استراحت استفاده می کنید؟ زمانی که پاسخ مناسبی برای این دو سوال داشته باشید میتوانید فرشی با کیفیت را که دارای رنگ مناسبی نیز است انتخاب کرده و دیگر لزومی ندارد به دنبال مدل های بیشماری باشید.

ـ تماشای فرش هایی با رنگ های مختلف و تصاویری که در دکوراسیون کاربرد بسیار دارد

پیش از آنکه به سراغ انتخاب وسایل و جزئیات دکوراسیون خود بروید بهتر است ابتدا از منابع و تصاویری که ایده های نابی را برای دکوراسیون در اختیار شما قرار می دهد را مشاهده نموده و با این کار آشنایی بیشتری با موارد مورد علاقه خود پیدا کنید.

پس از اینکه توانستید تمایلات رنگی خود را به خوبی شناسایی کنید می توانید به سراغ گزینه های مختلفی رفته و پس از بررسی دقیق آن ها اقدام به ایجاد این ایده ها در دکوراسیون خانه نمائید. برای اینکه بیشتر با این موضوع آشنا شوید باید بگوئیم اگر قصد انتخاب فرشی برای اتاق پذیرایی خود دارید می توانید از رنگ های بیسکویتی استفاده کنید حال آنکه موضوع در خصوص فرش اتاق نشیمن متفاوت است و بهترین فرش برای این فضا باید از میان رنگ های خنثی انتخاب شود.

ـ دقت در چگونگی استفاده از فرش

برای اینکه بتوانید فرشی با رنگ مناسب را انتخاب نمائید باید به عناصر متنوعی که در کنار فرش استفاده می شود نیز توجه کنید. خانواده هایی که دارای کودک هستند برای اینکه لکه ها دیده نشوند بهتر است به سراغ فرش هایی بروند که دارای رنگ تیره تری هستند. اگر در خانه خود از حیوانی خانگی نگهداری می کنید بهتر است در انتخاب فرش به سراغ رنگ هایی بروید که موجب پنهان شدن آثار کثیفی و حتی خاک شود.

برای انتخاب خوب داشتن باید به چگونگی استفاده و نوع نیازی که افراد خانواده دارد نیز توجه نمائید. به عنوان مثال در برخی از خانه ها افراد از قسمت پذیرایی خانه خود تنها برای زمان هایی که میهمان می آید استفاده می کنید بهتر است در مورد فرش مناسب برای آن به سراغ فرش هایی با رنگ روشن بروید. اگر خانواده پرجمعیتی دارید که رفت و آمد آن ها به اتاق پذیرایی بسیار زیاد است می توانید از فرش هایی که به رنگ تیره است بهره مند گردید.

فرهنگ و سبکی که افراد برای زندگی خود دارند می تواند در انتخاب فرش تاثیر بسیار زیادی داشته باشد چرا که در برخی از جوامع افراد در خانه با کفش بر روی فرش ها راه می روند به همین دلیل به این افراد توصیه می شود به سراغ فرش هایی با رنگ تیره بروند و در انتخاب فرش ابعاد کوچک تری را برگزینند.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب فرش اهمیت بسیار زیادی دارد سلیقه و افرادی است که از فرش استفاده می کنند و اگر فردی تمایل بسیاری به تمیزی داشته باشد بهتر است فرشی به رنگ تیره انتخاب شود چرا که فرش روشن میتواند موجب آزار فرد استفاده کننده باشد. برای راحتی این افراد بهتر است از رنگ های تیره در مورد فرش استفاده نمائید و یا فرش هایی را برگزینید که از کیفیت و مقاومت بسیار زیادی برخوردار باشند تا در اثر شستشوی بیش از اندازه زود خراب نشوند.

ـ توجه به کیفیت و دوام بالای فرش ها

به دلیل اینکه فرش ها سالیان طولانی مورد استفاده قرار می گیرند باید در انتخاب آن ها مدل هایی را انتخاب کنید که بتوانند مدت زمان بیشتری را دوام بیاورند. برای مثال باید عنوان کنیم اگر علاقه مند به استفاد از رنگ خاکستری هستید توصیه می کنیم در مورد فرش این رنگ را انتخاب نکنید چرا که ماندگاری آن زیاد نبوده و پس از مدتی موجب دلزدگی شما خواهد شد. پس بهتر است در انتخاب فرش به کیفیت بالای آن و همچنین مقاومت و ماندگاری فرش نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید.

ـ انتخاب فرشی مطابق با سلیقه و نظر همه اعضای خانواده

برای اینکه فرش انتخابی مطابق سلیقه تمامی اعضای خانواده باشد باید پیش از خرید از همه افراد نظر آن ها را جویا شوید. بهتر است به نمونه هایی که وجود دارد نگاهی انداخته و پس از آن فرش مناسبی را برگزینید. اینگونه احتمال دارد موردی را بیابید و یا با نظری مواجه شوید که پیش از این از آن هیچ خبری نداشته اید و یا توجهی نکرده اید.

با در نظر گرفتن این موارد می توانید فرشی متناسب با سلیقه همه اعضا خریداری نموده و در دکوراسیون زیبای خانه خود مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که انتخابی که آگاهانه باشد نتیجه مطلوب تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد و می توانید سالیان دراز از آن استفاده کرده و در دکوراسیون های مختلفی نیز آن را به کار بگیرید.

برای انتخاب فرش مناسب توجه به تمام این موارد الزامی است و موجب می شود تا از خرید خود نهایت رضایتمندی را داشته باشید و بتوانید دکوراسیونی منحصر بفرد را در خانه خود به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *